collapse

Reklama


Autor Wątek: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików  (Przeczytany 3920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karington

  • Zaawansowany
  • **
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł? 2
  • WIELKOPOLSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ
Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« dnia: Kwietnia 02, 2017, 13:03:43 pm »
Witam wszystkich,

od nowej aktualizacji KS SOMED w wersji 2017.01.0.00 został wprowadzony mechanizm samosprawdzania poprawności instalacji.
Niestety po zaktualizowaniu programu i przy pierwszym uruchomieniu nowej wersji wyskoczył mi komunikat z ostrzeżeniem, że pliki posiadają różną wersję od wymaganej.

Bardzo proszę o pomoc w jaki sposób można poradzić sobie z tym problemem.
Co należy wykonać aby rozwiązać problem?
Dodam, że główna instalacja znajduje się na serwerze i to właśnie tam pojawił się ten komunikat, końcówek jeszcze nie sprawdzałem a mam ich 10.
   

Offline ravone

  • Kompletny nowicjusz
  • Wiadomości: 8
  • Pomógł? 0
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 02, 2017, 21:51:43 pm »
Mam podobnie  tylko z ezla.xpt. Pozostałych nie wyświetla może dlatego, że nie używam rejestracji.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 02, 2017, 21:52:21 pm »
Ściągnij instalkę najnowszą, zmień nazwę katalogu somedu, zainstaluj go na czysto, wklej do nowo powstałego katalogu plik licencji i kspl.ini i powinno być ok. Jak końcówki będą pokazywały błędy jakieś, to też zmień na nich nazwę katalogu, załóż go od nowa i zsynchronizuj pliki z tym nowym katalogiem z serwera.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Homar7

  • Sponsorzy Forum
  • Początkujący
  • *****
  • Wiadomości: 49
  • Pomógł? 3
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 03, 2017, 11:17:51 am »
Mam podobnie  tylko z ezla.xpt. Pozostałych nie wyświetla może dlatego, że nie używam rejestracji.
Też to mam na wszystkich stanowiskach, wygląda, że jest to plik konfiguracji zwolnień elektronicznych na serwer ZUS (zwolnienia piszemy ręcznie).
Skąd go wziąć, by zaimportować ?
Opis importu był w opisie aktualizacji 2016.03.0.00 za pomącą  xmlpatcher ezla.xpt.
P.S.
Panie z recepcji są wniebowzięte, bo dotąd nie wiedziały,że mają nieaktualny plik ezla.xpt.


Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 03, 2017, 12:13:23 pm »
Moim zdaniem tak czy inaczej jest coś zepsute w tym ustrojstwie - po czystej instalacji najnowszej wersji Somed uruchamiał się bez komunikatów, a po którymś razie wyskoczył komunikat, że jeden z plików jest nieaktualny. W międzyczasie nic nie było robione.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 559
  • Pomógł? 49
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 03, 2017, 12:25:48 pm »
Proszę sprawdzić o jaki plik chodzi. Sprawdzić jaką ma datę i godzinę, jeśli w komunikacie jest podane, lub wersję. Skopane, nie skopane. Okazuje się, że klienci mają różne daty (godziny) plików w porównaniu z tymi, jakie być powinny. Np. znaleźliśmy klienta, który wszystkie pliki ma z jednego dnia i jednej godziny, pomimo tego, że to niemożliwe, gdyż nie w każdej aktualizacji wrzucamy wszystkie pliki i powinny być one różne (mówię o dacie). Nie mam pojęcia co u kogo biega w tle i modyfikuje pliki. Dlatego też chciałbym wiedzieć, o jakie pliki chodzi i jaką mamy różnicę.
Problemem jest też strefa czasowa, czy też przestawienie godziny na komputerze. Takie ingerencje mogą powodować problemy. Proponuję zrobić eksperyment. Dowolny plik, nie z KS-SOMED, zapisać jego datę i godzinę. Zmienić następnie strefę czasową, np. na japońską.  Sprawdzić jego datę i godzinę. Wrócić do strefy polskiej.  Albo przestawić w komputerze godzinne dajmy na to trzy godziny. Wgrać dowolny plik i ustawić mu atrybuty (datę i godzinę taką jaką chcemy, aby była - tak mniej więcej działa aktualizacja). Przywrócić właściwą godzinę i sprawdzić datę tego pliku.
W zależności od efektów można mniej więcej zobaczyć, jak system nam "zmienia" daty i godziny plików. To też mniej więcej pokazuje, że być może raz gdzieś godzina była nie taka jak powinna i od razu wgrane wówczas pliki mogą generować problemy. Dlatego sprawdzamy wersję bibliotek a jedynie dla niektórych plików, które nie mają wersji, sprawdzamy czas i to z tolerancją. Być może chwilowo zbyt mała ale to musimy dopiero dostroić.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3079
  • Pomógł? 325
  • Podkarpacki OW
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 03, 2017, 13:06:07 pm »
rand.bin, strefa i godzina ok, a jedyne co mi przychodzi do głowy to antywirus, który mógłby coś robić z plikami, ale czemu miałby modyfikować cokolwiek, to nie wiem. Nic innego nie znalazłem, ale rzeczywiście data modyfikacji pliku jest dzisiejsza.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline MK

  • Kamsoft
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 559
  • Pomógł? 49
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 03, 2017, 13:11:54 pm »
Więc jeśli data modyfikacji jest dzisiejsza, to właśnie jest powodem. rand.bin dostarczmy z datą: 2008-03-13 14:46 i taka powinna być, aby poprawnie program to zweryfikował

Offline Michał

  • ForumPPS.pl
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3191
  • Pomógł? 102
  • Kujawsko-Pomorski OW
    • NZOZ "ARS MEDICA" Przychodnia Lekarska
Pozdrawiam
Michał (michalszy)

Offline GRABMED

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł? 0
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 09, 2017, 08:49:22 am »
Witam, mam ten sam problem. Po aktualizacji somedu do wersji 21.1.0.34

wyskakuje komunikat

Następujące pliki posiadają wersję różną od wymaganej:
  tools\hosts.exe   2002-01-04 14:36

plik został
utworzony: 17 listopada 2008, 16:40:42
Zmodyfikowany 4 stycznia 2002, 14:36:52
ostatnio uzywany 9 kwietnia 2017, 08:42:18

czas i strefa czasowa jest OK.
czy mozna go jakoś podmienic?

Offline yaho

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł? 0
Odp: Komunikat przy uruchomieniu KS SOMED - niezgodność plików
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 13, 2017, 14:06:01 pm »
Witam
Ja dostałem tak ...
Następujące pliki posiadają wersję różną od wymaganej:
  gdr\gruperparams\51134.asc   2013-07-02 09:45

Czy zamiast nowej instalacji (jednak zajmie to trochę czasu) wystarczy podmiana samego pliku, którego obecna wersja jest niewłaściwa ? Czy istnieje jakieś ryzyko z tym związane ?

pozdrawiam

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 568
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]