Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: gringo w Lutego 07, 2013, 15:21:21 pm

Tytuł: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 07, 2013, 15:21:21 pm
Po aktualizacji mam problem z przenoszeniem i zapisywaniem poświadczeń Ewuś wykonanych w Terminarzu do gabinetu lekarskiego.

Przykładowo
pacjent zarejestrowany na dzisiaj w terminarzu przez pielęgniarkę, lekarz w gabinecie dzisiaj obsługuje wizytę i nie ma informacji o potwierdzeniu ewuś.

lub
pacjent zarejestrowany wczoraj i sprawdzony w ewuś, obsługa dzisiaj z datą wczorajszą. Brak potwierdzenia Ewuś.
Rejestr wykazuje błędy braku dokumentu potwierdzającego.

Jak z tym sobie radzicie?


Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: togo w Lutego 07, 2013, 15:37:46 pm
Może udział sieciowy z plikami potwierdzeń się rozłączył na końcówce? (Jeśli tak masz to rozwiązane)
U mnie się to często zdarza

Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 07, 2013, 15:43:02 pm
Nie, to nie to. Pracują na terminalach i katalog jest pełen nowych sprawdzeń.
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 07, 2013, 16:02:08 pm
Ewidentnie Somed nie zapisał do bazy informacji z Ewuś lub nie może uzyskać dostępu do tych danych.
Plik potwierdzenie jest (pobrany przez system), data i pesel sprawdzone w SZOI. Weryfikacja tylko przez Somed. Ale kaszana. 
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: doktor w Lutego 07, 2013, 17:26:52 pm
spoko miałem ten sam problem przez pół stycznia. W terminarzu wszystko było ok a lekarze widzieli znaki zapytania. Kombinowałem długo i naprawiłem. Niestety nie pamiętam jak:)
Wiem że dłubanie na kartach zatrudnienia lekarzy i gabinetach/terminarzy nic nie dało. Ale wystarczyło że coś przeklikałem i wszystko było w porządku. Jakaś taka pierdoła to była...
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 07, 2013, 17:45:53 pm
spoko miałem ten sam problem przez pół stycznia. W terminarzu wszystko było ok a lekarze widzieli znaki zapytania. Kombinowałem długo i naprawiłem. Niestety nie pamiętam jak:)
Wiem że dłubanie na kartach zatrudnienia lekarzy i gabinetach/terminarzy nic nie dało. Ale wystarczyło że coś przeklikałem i wszystko było w porządku. Jakaś taka pierdoła to była...
Aha to jest nadzieja, dobre i to  :-\
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Lutego 07, 2013, 18:06:56 pm
widzę, że w SOMEDzie macie co najmniej równie wesoło jak my malutcy w PPSie .. bardzo zachęcające do przejścia :-/

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 07, 2013, 18:58:08 pm
Opcje terminarza. "Wykonując usługę zarezerwowaną, pobieraj datę z terminarza". Czy jakoś tak. Wygląda, że to właśnie to.
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: kleksiq w Lutego 08, 2013, 07:28:11 am
Mamy to samo ale od 27'mego stycznia.
Pacjentów zapisuje pielęgniarka na gabinet a potem rozlicza na doktora ( bądź robi to sam lekarz ). I prawie wszyscy widnieją jako nieubezpieczeni :).
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 08, 2013, 09:29:53 am
Mamy to samo ale od 27'mego stycznia.
Pacjentów zapisuje pielęgniarka na gabinet a potem rozlicza na doktora ( bądź robi to sam lekarz ). I prawie wszyscy widnieją jako nieubezpieczeni :).

Pisałem do KS w tej sprawie i cisza. Napisz do nich mail'a kleksik, to może szybciej ktoś uzyska rozwiązanie problemu.
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: kleksiq w Lutego 08, 2013, 10:28:57 am
Pisałem do KS w tej sprawie i cisza. Napisz do nich mail'a kleksik, to może szybciej ktoś uzyska rozwiązanie problemu.

Napisałem wczoraj :), również narazie zero odzewu. Dodatkowo chcemy dostać licencję chociaż na dzień do serwusia aby zaimportować ewkę z dni 20-24 kiedy to po akutalizacji do 07 wywaliło w kosmos dostęp do ewki. Moim zdaniem to również jest głupota czemu mamy płacić za usługę która już jest zaimplementowana, tyle że automatycznie bez ingerencji człowieka. Ciekawe co by na to powiedział UOKiK.
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 08, 2013, 10:40:32 am
Pisałem do KS w tej sprawie i cisza. Napisz do nich mail'a kleksik, to może szybciej ktoś uzyska rozwiązanie problemu.

Napisałem wczoraj :), również narazie zero odzewu. Dodatkowo chcemy dostać licencję chociaż na dzień do serwusia aby zaimportować ewkę z dni 20-24 kiedy to po akutalizacji do 07 wywaliło w kosmos dostęp do ewki. Moim zdaniem to również jest głupota czemu mamy płacić za usługę która już jest zaimplementowana, tyle że automatycznie bez ingerencji człowieka. Ciekawe co by na to powiedział UOKiK.

No nie, ja mam potwierdzenia z Somedu, w terminarzach wszystko sprawdzone w Ewuś, tylko nie wiąże potwierdzeń w gabinetach lekarskich, to dlaczego mam płacić dodatkowo. Przecież to błąd programu.
Jak będzie odpowiedź z KS, to wrzucamy na forum. Ciekawe ile to potrwa?

Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: kleksiq w Lutego 08, 2013, 13:18:33 pm
Coś znaleźliśmy z znajomym, w terminarzu czy to z zleceń czy to gabinetu czy to samego terminarza, pokazuje że pacjent jest upoważniony do świadczeń.
Sprawdź teraz to samo z funkcji zlecenia -> wykonanie -> i poszukaj pacjenta którego ci wywaliło i powiedź czy masz tak jak ja. Zaraz dołączę jpg-i. Najpierw ślę to jeszcze do p. Moniki Wójcickiej z Kamsoftu.

ps. Fajnie jest rozwiązane sprawdzanie u konkurencji, jeżeli osoba zalogowana nie ma konta w ewuś, sprawdza mu po koncie default. Czyli np administratorze ewuś. A ty pomału przypisujesz wszystkich operatorów.
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 08, 2013, 13:49:54 pm
Coś znaleźliśmy z znajomym, w terminarzu czy to z zleceń czy to gabinetu czy to samego terminarza, pokazuje że pacjent jest upoważniony do świadczeń.
Sprawdź teraz to samo z funkcji zlecenia -> wykonanie -> i poszukaj pacjenta którego ci wywaliło i powiedź czy masz tak jak ja. Zaraz dołączę jpg-i. Najpierw ślę to jeszcze do p. Moniki Wójcickiej z Kamsoftu.

ps. Fajnie jest rozwiązane sprawdzanie u konkurencji, jeżeli osoba zalogowana nie ma konta w ewuś, sprawdza mu po koncie default. Czyli np administratorze ewuś. A ty pomału przypisujesz wszystkich operatorów.

Mam dokładnie to samo. Powiem tak, wygląda że Somed w Adminie musi mieć dodanych operatorów Ewuś personalnie z nazwiska, każdy operator.
Co ma sens i każdy z nich ma swoje swoje konto na serwerze Ewusia.
Pewnie ma to na celu zapobieganie logowania się do Ewusia z jednego konta, tylko niedopracowano przepinania sprawdzeń pomiędzy pracownikami na określonego pacjenta. Sprawdzenie pielęgniarki X nie jest dostępne dla określonego pacjenta w module gabinet dla lekarza Y. 

A to co piszesz Kleksik o sprawdzaniu u konkrecji, było jeszcze do niedawna w Somed, tylko jak 5 użytkowników zaloguje się do Ewusia na jedno konto, to masz bana na 15 min.  OK. Czekamy na odpowiedź z KS.
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: iceman1500 w Lutego 12, 2013, 15:47:54 pm
Miałem podobny problem na początku stycznia. W przychodni mam somed na terminalu jak i lokalnie. Robiąc aktualizację na terminalu CopyKSPL krzyczał, że nie mógł nadpisać już plików w starszej wersji (problem z katalogiem na dysku NAS). Powodem tego było, że lokalnie nie przechodziła - tak jakby cała aktualizacja. Sutkiem czego na terminalu status ma sprawdzony, a lokalnie jest ?. Inna akcją było to, że w module gabinet widniał jako spr, a przy zakańczaniu wizyty, gdy zmienialiśmy usługę z Rejestracja na inną to również zmieniał się status na ?.

W tej chwili działa to prawidłowo.
Jaką macie wersje somedu?
Statusy u mnie spr tylko rejestracja.

Pojawia Wam się w somedzie komunikat o tym, że konto ewus zostało zablokowane na czas 15 minut?? Bo komunikat związany z tym, że należy zmienić hasło jest - ale brakuje tego....
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 12, 2013, 16:30:11 pm
Miałem podobny problem na początku stycznia. W przychodni mam somed na terminalu jak i lokalnie. Robiąc aktualizację na terminalu CopyKSPL krzyczał, że nie mógł nadpisać już plików w starszej wersji (problem z katalogiem na dysku NAS). Powodem tego było, że lokalnie nie przechodziła - tak jakby cała aktualizacja. Sutkiem czego na terminalu status ma sprawdzony, a lokalnie jest ?. Inna akcją było to, że w module gabinet widniał jako spr, a przy zakańczaniu wizyty, gdy zmienialiśmy usługę z Rejestracja na inną to również zmieniał się status na ?.

W tej chwili działa to prawidłowo.
Jaką macie wersje somedu?
Statusy u mnie spr tylko rejestracja.

Pojawia Wam się w somedzie komunikat o tym, że konto ewus zostało zablokowane na czas 15 minut?? Bo komunikat związany z tym, że należy zmienić hasło jest - ale brakuje tego....

Wg informacji od KS, należy ustawić operatorów Ewuś na "świadczeniodawca", ja miałem ustawione na "lekarz".
Obecnie mam kilkunastu operatorów Ewuś, każdy ze swoim loginem i spokój z blokadami konta na 15 min. Zobaczymy jak długo....
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: iceman1500 w Lutego 13, 2013, 09:08:47 am
Wg informacji od KS, należy ustawić operatorów Ewuś na "świadczeniodawca", ja miałem ustawione na "lekarz".
Obecnie mam kilkunastu operatorów Ewuś, każdy ze swoim loginem i spokój z blokadami konta na 15 min. Zobaczymy jak długo....
Mam ustawione na Świadczeniodawca. Tylko mam tam 3 różnych świadczeniodawców...i te same konta są podpięte pod kilku...
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: akuch w Lutego 13, 2013, 17:18:23 pm
Witam!
U mnie było podobnie, przy rejestracji pacjeta status EWUS był na "zielono", a po wybraniu usługi zmieniał sie na "niebiesko". Żeby było jeszcze smieszniej przy ponownym sprawdzeniu program twierdził, że pacjent ma prawo do świadczeń, a przy zapisywaniu usługi krzyczał że nie sprawdzono statusu w EWUSiu. Okazało się że przy aktualizacji programu w liscie administratorow EWUS typ kontrahenta był "Lekarz", a powinien być "Swiadczeniodawca". Teraz już jest OK, ale parę dni lutego straciłem, chyba że dokupię licencję na import potwierdzeń (SERWUS)
AK
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: kleksiq w Lutego 14, 2013, 10:48:54 am
Skoro to jest ich blad to czemu mamy dopłacać ? Mogli chociaż dać informacje w newsletterze o wymaganej zmianie.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: gringo w Lutego 14, 2013, 14:43:35 pm
Skoro to jest ich blad to czemu mamy dopłacać ? Mogli chociaż dać informacje w newsletterze o wymaganej zmianie.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Niestety mnie również złożono propozycję nie odrzucenia  8)
Czyli kup Pan Serwusia. To się nazywa etyka w biznesie...
 Mogę kupić, ale z licencją na jeden dzień użytkowania!
Tytuł: Odp: Terminarz-gabinet problem Ewuś
Wiadomość wysłana przez: iceman1500 w Lutego 15, 2013, 09:52:51 am
Coś znaleźliśmy z znajomym, w terminarzu czy to z zleceń czy to gabinetu czy to samego terminarza, pokazuje że pacjent jest upoważniony do świadczeń.
Sprawdź teraz to samo z funkcji zlecenia -> wykonanie -> i poszukaj pacjenta którego ci wywaliło i powiedź czy masz tak jak ja. Zaraz dołączę jpg-i. Najpierw ślę to jeszcze do p. Moniki Wójcickiej z Kamsoftu.

ps. Fajnie jest rozwiązane sprawdzanie u konkurencji, jeżeli osoba zalogowana nie ma konta w ewuś, sprawdza mu po koncie default. Czyli np administratorze ewuś. A ty pomału przypisujesz wszystkich operatorów.

Potwierdzam również w tym miesiącu ten sam problem i u mnie. Ciekawe jak to rozwiążą?....


Dostałem odp od Kamsoftu:
"Czy mają Państwo wielu świadczeniodawców? W przypadku wielu świadczeniodawców należy w module Administrator/ Funkcje/ Lista operatorów eWUŚ powiązać każdego operatora sprawdzającego w eWUŚ z każdym świadczeniodawcą. Należy również zwrócić uwagę, czy wpisany jest odpowiedni typ kontrahenta (świadczeniodawca) - niezależnie od ilości świadczeniodawców. "

U mnie było tak, że miałem operatorów po 2-3 razy tych samych przypisanych do innych świadczeniodawców (nieaktualnych). Usunąłem zbędne wpisy i od wczoraj już powinno być OK.

Podejrzewam, że przez to wychodzą takie "kwiatki".

Tylko co z tymi od 1.02?.....
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]