Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => Problemy dotyczące wszyskich rodzajów świadczeń => Wątek zaczęty przez: thecla w Listopada 22, 2010, 13:50:43 pm

Tytuł: 50401003 - Data zlecenia wykracza poza przedział data urodzenia pacjenta...
Wiadomość wysłana przez: thecla w Listopada 22, 2010, 13:50:43 pm
Witam,

Po imporcie SWZ mam 2 świadczenia ze statusem ostrzeżenie. Jeden dotyczy błędu 50401003- Data zlecenia wykracza poza przedział data urodzenia pacjenta i daty początku udzielania świadczenia (data przyjęcia pacjenta na hospitalizację lub data pierwszej wizyty/porady przekazanej w zestawie świadczeń ambulatoryjnym). Przejrzałam kartę świadczenia, pacjenta i zlecenia i nie zauważyłam żadnych rozbieżności. Pacjent urodzony  w 1956 r., skierowanie wystawione 4.02.2010 a pierwsza wizyta u nas 17.02.2010.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Tytuł: Odp: błąd 50401003
Wiadomość wysłana przez: bart w Listopada 22, 2010, 15:19:37 pm
Witam,

Po imporcie SWZ mam 2 świadczenia ze statusem ostrzeżenie. Jeden dotyczy błędu 50401003- Data zlecenia wykracza poza przedział data urodzenia pacjenta i daty początku udzielania świadczenia (data przyjęcia pacjenta na hospitalizację lub data pierwszej wizyty/porady przekazanej w zestawie świadczeń ambulatoryjnym). Przejrzałam kartę świadczenia, pacjenta i zlecenia i nie zauważyłam żadnych rozbieżności. Pacjent urodzony  w 1956 r., skierowanie wystawione 4.02.2010 a pierwsza wizyta u nas 17.02.2010.
Co jeszcze mogę sprawdzić?
Sprawdzić w pliku raportu czy te dane zostały prawidłowo przekazane,
ewentualnie sprawdzić "wzrokowo" PESEL delikwenta.
Tytuł: Odp: błąd 50401003
Wiadomość wysłana przez: Piotr29 w Listopada 23, 2010, 07:34:29 am
sprawdź jeszcze tego pacjenta tylko z filtrem aktywne i usunięte....miałem taką sytuację że w zestawie był usunięty produkt ale z datą wcześniejszą niż zlecenie.....musiałem poprawić zlecenie, usunąć produkt a następnie ponownie poprawić zlecenie....
Tytuł: Odp: Data zlecenia wykracza poza przedział data urodzenia pacjenta i daty początku ud
Wiadomość wysłana przez: thecla w Listopada 23, 2010, 11:37:10 am
Żeby było ciekawiej to nie mam tego raportu na liście, ale jest w katalogu EXPORT. Pewnie go przez przypadek usunęłam.  :-\  Mam teraz wgrać kopię bezpieczeństwa czy jest jakiś mniej inwazyjny sposób odzyskania go?- boję się że będą problemy z wysłanymi później raportami SWX (korekta za 2009).  

W starych postach znalazłam taką informację wysłaną przez debie:

procedura naprawy błędu wprost od KAmsoftu

Odzyskanie danych może odbywać się przez moduł serwis.

1. Odzyskanie danych umożliwia funkcja SERWIS->Raportowanie do OWNFZ->Import świadczeń z pliku XML
    Funkcja ta wczytuję tylko dane wymagane do formatu otwartego z pliku xml (SWX).
    Jeśli w bazie znajduje się świadczenie/ produkt o większej lub równej wersji to pozycja z XML nie zostanie zaimportowana.
    Taka funkcjonalność pozwala na bezpieczny import tego samego świadczenia, które znajdować się może na wielu raportach statystycznych.
    Import XML tworzy również pozycje korygowane i pozycję korygujące w bazie.
    *** UWAGA**** Przed wczytaniem plików xml (SWX) należy wczytać wszystkie umowy zawarte z NFZ.

2. Po wczytaniu świadczeń należy wykonać również funkcje serwisowe aktualizujące zarówno statusy pozycji rozliczeniowych jak
   i niezbędne w przypadku rozliczenia szablony rachunków.
   Potrzebne pliki do wykonania tych funkcji to WDR i WPR, które należy pobrać z portalu SZOI->Umowy->bieżące rozliczenie.
   Każda umowa z NFZ ma odrębne pliki WDR i WPR.
 
  Konieczne funkcje do wykonania :
  a. SERWIS->Raportowanie do OWNFZ->Aktualizacja statusów->Ustawienie statusu potwierdzenia na produktach na podstawie pliku WDR
  b. SERWIS->Raportowanie do OWNFZ->Aktualizacja statusów->Ustawienie statusu potwierdzenia na produktach na podstawie pliku WPR
 
  *** W pliku WPR znajduję się informacja na jakim szablonie pozycja została rozliczona.
  *** W pliku WPR nie ma informacji o produktach zapłaconych skorygowanych.

Czy mogłabym wykonać punkt 1. tej instrukcji?
Tytuł: Odp: Data zlecenia wykracza poza przedział data urodzenia pacjenta i daty początku ud
Wiadomość wysłana przez: Bartosz w Listopada 23, 2010, 22:28:06 pm
Tylko jeśli raport zwrotny do raportu statystycznego został wczytany do programu, to takiego raportu statystycznego nie można usunąć z listy raportów. No chyba że usunąłeś wcześniej też raport zwrotny do tego statystycznego. Sprawdź czy dobre masz ustawienia w filtrach.
Tytuł: Odp: Data zlecenia wykracza poza przedział data urodzenia pacjenta i daty początku ud
Wiadomość wysłana przez: thecla w Listopada 24, 2010, 10:17:07 am
Raport zwrotny mam. Znalazłam raport SWX o numerze "zagubionego" raportu na liście z 2009 r. W tym raporcie wysyłałam świadczenia z X 2010 i poszło też poprawiane świadczenie z X 2009. Na liście z 2009 pod tym raportem wisi tylko to jedno świadczenie. Jak przeglądałam ten raport w formacie XML to były wszystkie wysyłane świadczenia.

Weszłam w ten raport na liście z 2009r. i zmieniłam datę w filtrze na 2010 i pokazały się te zagubione świadczenia.  ::)

Okazało się że była niewłaściwa pozycja w kolejce oczekujących- w wysłanym świadczeniu data planowanego udzielenia w lipcu. Dopisałam nową kolejkę na październik, zaktualizowałam w karcie świadczenia i raport przeszedł.  :)
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]