Wszyscy to Polacy ale pracujący i ubezpieczeni w krajach UE. Pomimo, że to Polacy to zawsze wybieram kraj w jakim są ubezpieczeni (zgodnie z informacją uzyskaną kilka miesięcy temu z NFZ). Tyle adresów czyli dwa: jeden w kraju gdzie pracują a jeden tymczasowy w Polsce. Miesiąc albo dwa miesiące temu wprowadzili u nas jakieś filtry, przez które byłem zmuszony wpisywać oba adresy.
Jakiś pomysł dotyczący drugiego pacjenta?
W przypadku pacjenta zamieszkałengo na stałe poza Polską należy wypełniać powyższe pola jak dotychczas, wskazując właściwe państwo zamieszkania na karcie pacjenta.To jest mój przypadek (Polak mieszkający na stałe poza Polską i ubezpieczony w innym kraju UE). Pogubiłem się więc totalnie. Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję. Wg tego co pisze kamsoft powinienem tak jak dotychczas na karcie pacjenta zaznaczyć cudzoziemiec i uprawniony do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji oraz wybrać kraj, w którym jest ubezpieczony i obok dodać dokument uprawniający (tak robiłem dotychczas i było ok), ale Piotr pisze że teraz już się tego nie robi, więc jak to powinno być?
Ścieżka: Rejestracje->Dokumenty uprawniające UE
mozesz dodac dokument ubezpieczeniowy i na karcie tego dokumenty wypelniasz TYLKO ostatni na dole adres (to chyba staly adres w panstwie zamieszkania) a na gorze karty oczywiscie wybierasz odpowiedni kraj ubezpieczenia + wszystkie dane z karty w tym instytucje z tego krajuale może gdzieś jeszcze błąd popełniłem, ale sprawdzę to jutro bo dzisiaj od 6 rano pracuję praktycznie non stop :(
jak nie wpiszesz tego adresu ostatniego (i moze jak wpiszesz za duzo adresow) to dostajesz w zwrotnym I fazy info ze dana instytucja nie wystepuje w danym kraju bo sie na karcie dokumentu podmienia kraj na PL :-/ aha poki co pracuje na ostatnim PPSie z 2009 (jeszcze nie probowalem wersji z 2010 wiec nie wiem jak tam jest ale nie powinno sie zmienic bo nic nie pialo no i w w/w sposob przeszlo mi wlasnie kilku pacjentow na umowie AOS i POZ)
tzn: pacjenta uzupełniam tylko na pierwszej karcie, a na karcie dokumentu uprawniającego wpisuję obydwa adresy. No i oczywiście zaznaczam jako obcokrajowiec, odpowiednie państwo, w uprawnieniach uprawniony na podstawie przepisów o koordynacji...
Muszą być wypełnione wszystkie pola w adresie oprócz numeru lokalu. Napewno musi być kod pocztowy i numer domu bo też mi odrzucało z komunikatem o braku adresu w państwie właściwym
Witam!
Mam problem ze świadczeniem u pacjenta ubezpieczonego w Norwegii: na SZOI błąd importu 50301009 Brak adresu pacjenta w państwie stałego zamieszkania. Tego samego pacjenta rozliczyłem w marcu i wszystko było OK, a od tego czasu nic nie zmieniałem w karcie pacjenta ani karcie dokumentu uprawniającego UE. Jest to Polak na stałe mieszkający w Polsce, ubezpieczony przez małżonka pracującego w Norwegii. Pacjenta mam wprowadzonego w następujący sposób:
- na karcie pacjenta wypełnione imię, nazwisko, PESEL, płeć, pole cudzoziemiec NIE JEST zaznaczone, zaznaczone uprawniony do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, tytuł ubezpieczenia to ubezpieczony na podstawie przepisów o koordynacji (UE); zakładka adres nie jest wypełniona.
- na karcie dokumentu uprawniającego mam wypełnione kompletnie następujące części: dokument, osoba której wydano dokument, ADRES W PAŃSTWIE STAŁEGO ZAMIESZKANIA; natomiast adres przebywania w Polsce jest pusty.
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć, gdzie tkwi błąd?
Wersja KS-PPS 2010.02.0.4
hmm .. a moze tak czas pomyslec o aktualizacji programu ? aktualna wersja to juz 2010.05.0.0 i bez niej prawdopodobnie nie rozliczysz juz nic w NFZ po 1.11.2010
hmm .. a moze tak czas pomyslec o aktualizacji programu ? aktualna wersja to juz 2010.05.0.0 i bez niej prawdopodobnie nie rozliczysz juz nic w NFZ po 1.11.2010
Ja mam wszędzie tak stare wersje i idzie bez problemów.
W przypadku pacjenta zamieszkałengo na stałe poza Polską należy wypełniać powyższe pola jak dotychczas, wskazując właściwe państwo zamieszkania na karcie pacjenta.To jest mój przypadek (Polak mieszkający na stałe poza Polską i ubezpieczony w innym kraju UE). Pogubiłem się więc totalnie. Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję. Wg tego co pisze kamsoft powinienem tak jak dotychczas na karcie pacjenta zaznaczyć cudzoziemiec i uprawniony do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji oraz wybrać kraj, w którym jest ubezpieczony i obok dodać dokument uprawniający (tak robiłem dotychczas i było ok), ale Piotr pisze że teraz już się tego nie robi, więc jak to powinno być?
Ścieżka: Rejestracje->Dokumenty uprawniające UE
No i oczywiście dodał bym poniżej tytuł uprawnienia: ubezp. na podst. przep. o koordynacji. a w dokumencie uprawniającym podałbym tylko adres w państwie stałego zamieszkania czyli tego poza Polską (prócz danych dotyczących karty EKUZ).
edit:
i jeszcze pytanie, który adres i gdzie w drugiej zakładce pacjenta wpisać? Dla mnie to jakaś bzdura totalna. Skoro pacjent podaje adres zamieszkania w kraju tymczasowego pobytu i stałego zamieszkania to powinienem móc je wpisać a program powinien wysyłać wymagane dane do NFZ, a nie że jest kilka przypadków.
mam jeszcze jednego unijnego pacjenta odrzuconego z błędem: brak adresu przebywania w Polsce. Czyżby jednak były niezbędne dwa adresy?