Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: dl w Grudnia 01, 2018, 10:41:18 am

Tytuł: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 10:41:18 am
Witam, czy kopia zapasowa tworzona automatycznie przed aktualizacją jest coś warta? Czy można z niej odtworzyć bazę danych? Nie udaje się to w module serwis.
Jak można to zrobić?
Po aktualizacji wystąpił problem z bazą danych (były raporty i rachunki ale brak świadczeń), cofnięcie aktualizacji spowodowało, że baza jest ale tylko do 2016r. dlaczego tak się mogło stać? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
Tytuł: Odp: Kopia bezpieczeństwa
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 01, 2018, 10:53:58 am
Może baza jest uszkodzona. Zrób jej kopię metodą kopiuj-wklej przy wyłączonej usłudze firebirda i zweryfikuj kopię bazy poprzez gfix.
 gfix naprawiana.fdb -validate -full -user SYSDBA -password masterkey 
(za http://fiskas.pl/pliki/Sekafi3X/Firebird/naprawa-firebird.html)
Tytuł: Odp: Kopia bezpieczeństwa
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 11:08:18 am
Proszę o podpowiedź jak wyłączyć usługę firebirda? Czy możliwe jest, że aktualna baza została zamieniona na jakąś z 2016r ? Po rozpakowaniu kopii zapasowej utworzonej automatycznie przed aktualizacją nie ma pliku bazy kspps.fdb jest za to mnóstwo innych plików.
Tytuł: Odp: Kopia bezpieczeństwa
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 01, 2018, 11:23:38 am
Naciskasz logo Windows + R
Pojawi się okno Uruchamianie
Wpisujesz services.msc i klikasz OK
Otworzy się okienko Usługi
Szukasz Firebird - defaultinstance i klikasz na to prawym i wybierasz zatrzymaj

Możliwe że baza się zmieniła na bazę z 2016 r. zwłaszcza jeśli było używane przywracanie systemu albo 'ostatnia dobra konfiguracja' wskutek nieprawidłowego wyłączenia komputera itp.
Tytuł: Odp: Kopia bezpieczeństwa
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 11:40:35 am
Nie było robione przywracanie systemu. Wróciłem do poprzedniej wersji aktualizacji i nagle coś takiego. Da radę jakoś te dane odzyskać? kopia zapasowa zrobiła tylko kopie plików systemu ale nie kopię bazy danych. Można powiedzieć, że mam jeden plik bazy danych - ten, który wcześniej był ok, ale teraz pokazuje maks czerwiec 2016. Czy jest możliwe, że to w programie jest błąd a nie w bazie?
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 11:57:14 am
Naprawa nic nie dała. Czy w Kamsofcie są w stanie przywrócić bazę danych? i jakie to są mniej więcej koszty?
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 01, 2018, 12:04:15 pm
Co oznacza, że naprawa nic nie dała. Czy były jakieś błędy czy nie było żadnych?
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 12:06:32 pm
Nie było błędów. Ogólnie już robiłem fix itd i dalej dane są z 2016 roku.
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 01, 2018, 12:16:57 pm
I rozumiem, że nie robisz co jakiś czas kopii na np. pendrive?
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: gringo w Grudnia 01, 2018, 13:04:47 pm
częsty błąd...
Kopia robiona przez PPS'a automatycznie przed aktualizacją, nie dotyczy bazy danych, tylko samej aplikacji. Swoją drogą KS mógłby dać jakiś komunikat na tę okoliczność. Teraz to chyba tylko aplikacje do odzyskiwania danych i może coś zostało na dysku....
Bardzo prawdopodobne, że właściwa baza jest na dysku, tylko uruchamiasz inną, starą kopię pps'a.
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: mlutek w Grudnia 01, 2018, 15:22:31 pm
Jeszcze sprawdź w katalogu PPS- Baza, tam powinna być stara baza danych przed podmianą rozszerzenie Old..., musisz wtedy zmienić na FDB i podmienić bazy... dla ostrożności starą bazę sobie gdzie skopiuj abys całkiem nie utracil bazy..
Troche to dziwne ze masz bazę z 2016r, moze odtwarzałeś jakaś starą bazę danych....
sprawdź jeszcze Czy nie masz jakiegoś filtra na usługi, może tylko nie widzisz wpisanych usług....
ew najprościej sprawdź czy masz wgrane umowy z 2018r...
trudno tak jednoznacznie stwierdzic jaka mzoe być przyczyna zmiany bazy danych i utraty częsci... skoro nie masz błedu tzn ze moze cos nie tak jest z konfiguracją systemu...
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 15:59:56 pm
Nie ma bazy danych z rozszerzeniem old. W ks jest wszystko ale do daty czerwiec 2016. Nie ma umów z 2017-2018, nie ma nic. Pamiętam, że po wczorajszej aktualizacji pojawiał sie komunikat o numerze 322. Potem zrobiłem coś dziwnego i kamsoft ogólnie nie chciał się włączyć i pokazywał datę 2016, że nagle brakuje licencji - jakby się calkowicie zresetował do 2016. Z wszystkich danych - licencje, umowy, świadczenia, no wszystko.
Czy istnieje w ogóle aplikacja do odzyskania tych danych?
Ja mam wrażenie, że istnieje jakiś sposób, ale nie mam pojęcia jaki.
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 16:07:48 pm
Czy może przeinstalować kamsoft? Ale jeśli tak to czy wystarczy później tylko przekopiować bazę danych? czy cos innego jszcze wtedy należy zrobić?
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: bart w Grudnia 01, 2018, 18:43:36 pm
Czy może przeinstalować kamsoft? Ale jeśli tak to czy wystarczy później tylko przekopiować bazę danych? czy cos innego jszcze wtedy należy zrobić?
Można przeinstalować.
Potem dociągnąć aktualizacje do wersji którą masz. I przekopiować plik bazy.
Istotna jest też wersja Firebirda jaką wyjściowo używałeś.
Nowa powinna być zgodna z tą "starą" instalacją.
 
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: mlutek w Grudnia 01, 2018, 18:50:06 pm
Hej a z jakich powodów nie można wgrać kopi bazy danych?....
skoro masz kopie to może raz jeszcze spróbuj ja wgrać niezależnie jakie są dane....
a masz zwykłą kopie to spróbuj raz jeszcze wgrać....
Nie wiem na ile jest dobra kopia bazy danych jesli jest tworzona przed aktualizacją, ja zawsze robie kopie poprzez modul serwis i zawsze mi sie odtwarza, zwłaszcza ze przy tworzeniu wybieram opcje sprawdz poprawnosc kopi....
Mozesz przeinstalowac ale to niewiele ci pomoze jesli nie masz aktualnej bazy danych....
moze na komputerze masz kilka instancji KSPPSa, zainstalowane w rożnych miejscach i po zlej aktualizacji przełączylo sie na wersje standardową KS... moze przeszukaj komputer czy na nim nie masz jakiś innych wersji pliku bazy danych KSPPS.FDB albo KSPPS.OLD
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: mlutek w Grudnia 01, 2018, 19:14:11 pm
Z ciekawości sam sprawdziłem bo nie bylem pewny, kopia przed aktualizacją faktycznie jak napisał tutaj kolega nie zawiera kopi bazy danych...
U mnie tez pokazuje się komunikat ze przy przywracaniu kopi z aktualizacji nie można przywrócić bazy danych...
Nigdy nie rozbiłeś kopi poprzez moduł Serwis? jesli faktycznie wierzyłeś w poprawność kopi przy aktualizacji to może byc faktycznie problem z aktualną bazą danych......
Jednak ja sie nie spotkalem aby baza byla usuwana, raczej jest ona zmieniania na wersje OLD z przed instalacji lub aktualizacji..poszukaj wiec wersji pliku KSPPS.FDB LUB KSPPS.OLD
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 22:18:44 pm
Znalazłem plik backup.bak i odtworzyło bazę danych z modułu serwis
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 01, 2018, 23:10:40 pm
i są tam aktualne dane?
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: dl w Grudnia 01, 2018, 23:18:00 pm
Mimo że backup był zrobiony już po aktualizacji, po której dane stały się widoczne tylko do 2016r. - cofnięcie aktualizacji do poprzedniej wersji, wgranie jej na nowo i zaczytanie tego backupa spowodowało, że wszystkie świadczenia są widoczne. Nie wiem jak, ale się udało... baza sprawdzona fixami nie ma błędów i wszystko aktualne. Może coś się namieszało w konfiguracji systemu przy aktualizacji i nie widziało świadczeń po 2016r. Na szczęście problem rozwiązany.   
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Grudnia 02, 2018, 12:08:58 pm
Dobrze byłoby, abyś w przyszłości robił co jakiś czas kopie za pomocą modułu Serwis i zgrywał ją na np. pendrive, który będzie podłączany do komputera jedynie na czas zgrania kopii. Trzymaj z 2-3 ostatnie kopie.
Tytuł: Odp: problem z bazą danych - utracone dane
Wiadomość wysłana przez: foti w Grudnia 02, 2018, 19:33:23 pm
Możliwe ze cos poszło ne tak
baza była w innej wersji niz program i pokazywało nie wszystkie dane.
Musiałeś coś namieszać podczas aktualizacji. Obastawiam ze w pliku bazy były cały czas wszystkie dane.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]