collapse

Reklama


Autor Wątek: problem z bazą danych - utracone dane  (Przeczytany 3475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
problem z bazą danych - utracone dane
« dnia: Grudnia 01, 2018, 10:41:18 am »
Witam, czy kopia zapasowa tworzona automatycznie przed aktualizacją jest coś warta? Czy można z niej odtworzyć bazę danych? Nie udaje się to w module serwis.
Jak można to zrobić?
Po aktualizacji wystąpił problem z bazą danych (były raporty i rachunki ale brak świadczeń), cofnięcie aktualizacji spowodowało, że baza jest ale tylko do 2016r. dlaczego tak się mogło stać? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2018, 11:46:42 am wysłana przez dl »

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: Kopia bezpieczeństwa
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 01, 2018, 10:53:58 am »
Może baza jest uszkodzona. Zrób jej kopię metodą kopiuj-wklej przy wyłączonej usłudze firebirda i zweryfikuj kopię bazy poprzez gfix.
 gfix naprawiana.fdb -validate -full -user SYSDBA -password masterkey 
(za http://fiskas.pl/pliki/Sekafi3X/Firebird/naprawa-firebird.html)

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: Kopia bezpieczeństwa
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 01, 2018, 11:08:18 am »
Proszę o podpowiedź jak wyłączyć usługę firebirda? Czy możliwe jest, że aktualna baza została zamieniona na jakąś z 2016r ? Po rozpakowaniu kopii zapasowej utworzonej automatycznie przed aktualizacją nie ma pliku bazy kspps.fdb jest za to mnóstwo innych plików.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: Kopia bezpieczeństwa
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 01, 2018, 11:23:38 am »
Naciskasz logo Windows + R
Pojawi się okno Uruchamianie
Wpisujesz services.msc i klikasz OK
Otworzy się okienko Usługi
Szukasz Firebird - defaultinstance i klikasz na to prawym i wybierasz zatrzymaj

Możliwe że baza się zmieniła na bazę z 2016 r. zwłaszcza jeśli było używane przywracanie systemu albo 'ostatnia dobra konfiguracja' wskutek nieprawidłowego wyłączenia komputera itp.

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: Kopia bezpieczeństwa
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 01, 2018, 11:40:35 am »
Nie było robione przywracanie systemu. Wróciłem do poprzedniej wersji aktualizacji i nagle coś takiego. Da radę jakoś te dane odzyskać? kopia zapasowa zrobiła tylko kopie plików systemu ale nie kopię bazy danych. Można powiedzieć, że mam jeden plik bazy danych - ten, który wcześniej był ok, ale teraz pokazuje maks czerwiec 2016. Czy jest możliwe, że to w programie jest błąd a nie w bazie?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2018, 11:52:54 am wysłana przez dl »

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 01, 2018, 11:57:14 am »
Naprawa nic nie dała. Czy w Kamsofcie są w stanie przywrócić bazę danych? i jakie to są mniej więcej koszty?

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 01, 2018, 12:04:15 pm »
Co oznacza, że naprawa nic nie dała. Czy były jakieś błędy czy nie było żadnych?

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 01, 2018, 12:06:32 pm »
Nie było błędów. Ogólnie już robiłem fix itd i dalej dane są z 2016 roku.

Offline karolweksler

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3153
  • Pomógł? 230
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 01, 2018, 12:16:57 pm »
I rozumiem, że nie robisz co jakiś czas kopii na np. pendrive?

Offline gringo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Pomógł? 22
  • Zachodniopomorski OW
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 01, 2018, 13:04:47 pm »
częsty błąd...
Kopia robiona przez PPS'a automatycznie przed aktualizacją, nie dotyczy bazy danych, tylko samej aplikacji. Swoją drogą KS mógłby dać jakiś komunikat na tę okoliczność. Teraz to chyba tylko aplikacje do odzyskiwania danych i może coś zostało na dysku....
Bardzo prawdopodobne, że właściwa baza jest na dysku, tylko uruchamiasz inną, starą kopię pps'a.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2018, 13:09:15 pm wysłana przez gringo »
Przepraszamy. Taras widokowy nieczynny. Najbliższy czynny taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu!

Offline mlutek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 342
  • Pomógł? 3
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 01, 2018, 15:22:31 pm »
Jeszcze sprawdź w katalogu PPS- Baza, tam powinna być stara baza danych przed podmianą rozszerzenie Old..., musisz wtedy zmienić na FDB i podmienić bazy... dla ostrożności starą bazę sobie gdzie skopiuj abys całkiem nie utracil bazy..
Troche to dziwne ze masz bazę z 2016r, moze odtwarzałeś jakaś starą bazę danych....
sprawdź jeszcze Czy nie masz jakiegoś filtra na usługi, może tylko nie widzisz wpisanych usług....
ew najprościej sprawdź czy masz wgrane umowy z 2018r...
trudno tak jednoznacznie stwierdzic jaka mzoe być przyczyna zmiany bazy danych i utraty częsci... skoro nie masz błedu tzn ze moze cos nie tak jest z konfiguracją systemu...

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 01, 2018, 15:59:56 pm »
Nie ma bazy danych z rozszerzeniem old. W ks jest wszystko ale do daty czerwiec 2016. Nie ma umów z 2017-2018, nie ma nic. Pamiętam, że po wczorajszej aktualizacji pojawiał sie komunikat o numerze 322. Potem zrobiłem coś dziwnego i kamsoft ogólnie nie chciał się włączyć i pokazywał datę 2016, że nagle brakuje licencji - jakby się calkowicie zresetował do 2016. Z wszystkich danych - licencje, umowy, świadczenia, no wszystko.
Czy istnieje w ogóle aplikacja do odzyskania tych danych?
Ja mam wrażenie, że istnieje jakiś sposób, ale nie mam pojęcia jaki.

Offline dl

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 0
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 01, 2018, 16:07:48 pm »
Czy może przeinstalować kamsoft? Ale jeśli tak to czy wystarczy później tylko przekopiować bazę danych? czy cos innego jszcze wtedy należy zrobić?

Offline bart

  • Sponsorzy Forum
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1500
  • Pomógł? 117
  • Dolnośląski OW
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 01, 2018, 18:43:36 pm »
Czy może przeinstalować kamsoft? Ale jeśli tak to czy wystarczy później tylko przekopiować bazę danych? czy cos innego jszcze wtedy należy zrobić?
Można przeinstalować.
Potem dociągnąć aktualizacje do wersji którą masz. I przekopiować plik bazy.
Istotna jest też wersja Firebirda jaką wyjściowo używałeś.
Nowa powinna być zgodna z tą "starą" instalacją.
 

Offline mlutek

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 342
  • Pomógł? 3
Odp: problem z bazą danych - utracone dane
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 01, 2018, 18:50:06 pm »
Hej a z jakich powodów nie można wgrać kopi bazy danych?....
skoro masz kopie to może raz jeszcze spróbuj ja wgrać niezależnie jakie są dane....
a masz zwykłą kopie to spróbuj raz jeszcze wgrać....
Nie wiem na ile jest dobra kopia bazy danych jesli jest tworzona przed aktualizacją, ja zawsze robie kopie poprzez modul serwis i zawsze mi sie odtwarza, zwłaszcza ze przy tworzeniu wybieram opcje sprawdz poprawnosc kopi....
Mozesz przeinstalowac ale to niewiele ci pomoze jesli nie masz aktualnej bazy danych....
moze na komputerze masz kilka instancji KSPPSa, zainstalowane w rożnych miejscach i po zlej aktualizacji przełączylo sie na wersje standardową KS... moze przeszukaj komputer czy na nim nie masz jakiś innych wersji pliku bazy danych KSPPS.FDB albo KSPPS.OLD

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 567
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 0

Nie ma żadnego użytkownika on-line.

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9409 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3285 Wiadomości
Michał Michał
3191 Wiadomości
karolweksler
3153 Wiadomości
09061303
3079 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2968 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2201 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1634 Wiadomości

Reklama

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]