Aktualna wersja KS-PPS: 2024.03.1.1 z dnia 2024-10-31Monitoring temperatury w lodówkach medycznych Kontakt redakcja@forumpps.plJesteśmy na Facebooku, dołącz do nas! 16 Lecie Forumpps.pl
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
czy NFZ nie musi jednorazowo wyrazić zgody na otrzymywanie e-faktur (w świetle przepisów podatkowych)?
Szanowni Państwo, ZOW NFZ przypomina, że od początku 2014 roku istnieje możliwość przedstawienia dokumentów rozliczeniowych za świadczenia zdrowotne udzielane na podstawie umów z NFZ - w formie e-dokumentów, czyli w formie elektronicznej. Sposób ten nie wymaga dostarczenia papierowej wersji rachunków/faktur/not wraz z elektroniczną.Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi żeby:? Dokumenty księgowe winny być wystawiane przez podmiot tworzący, z którym oddział wojewódzki podpisał umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;? Adres podmiotu tworzącego powinien być zgodny z Rejestrem Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą;? W przypadku faktur dokumentujących sprzedaż zwolnioną od podatku VAT - dokumenty powinny zawierać informację o podstawie zwolnienie od podatku;? W przypadku wystawienia faktury korygującej zgodnie z zapisami art. 106j ust.2 pkt 4 Ustawy o VAT wystawca jest zobligowany do podania przyczyny korekty faktury;? W przypadku przesłania e-faktury nie należy przedkładać faktury w postaci papierowej;? Należy pamiętać o sprawdzeniu stanu przetworzenia importu przesyłki, tj. czy została zaimportowana pozytywnie, czy też nastąpiło odrzucenie w trakcie importu ze względu na problemy/błędy;? Wszelkie nieprawidłowości e-dokumentów są w systemie informatycznym oznaczane (widoczne przez Państwa na SZOI) należy je odczytać i się do nich ustosunkować. Dokumenty z istotną nieprawidłowością nie mogą zostać zatwierdzone i zaksięgowane.Zachęcamy do korzystania z tej formy rozliczeń, ponieważ niesie ona wiele korzyści dla Świadczeniodawców. Rozliczenie przez e-dokument to przede wszystkim:? obniżenie kosztów działania świadczeniodawcy, poprzez brak opłat, które generuje wydruk wersji papierowej rachunku/faktury/noty oraz dostarczenie jej do Oddziału Funduszu,? możliwość rozliczania się 24 godziny na dobę 5 dni w tygodniu;? przyspieszenie pracy z fakturą w Oddziale NFZ ? sprawdzenie i wskazanie ewentualnych korekt;? wyeliminowanie zagrożenia zagubienia się wersji papierowej podczas dostarczania jej do Oddziału NFZ; ? zmniejszenie możliwości wystawienia błędnego dowodu z uwagi na funkcjonujące w systemie mechanizmy sprawdzające;? dzięki powyższemu ? krótszy okres oczekiwania na zapłatę za wykonane usługi. W związku z powyższym prosimy o szczegółowe zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawnymi dotyczącymi wystawiania faktur oraz o zwrócenie szczególnej uwagi na prawidłowe ich wystawianie i przekazywanie do ZOW NFZ.Wydział Ekonomiczno ? Finansowy i Współpracy Międzynarodowej