Rozliczenia świadczeń > Unia Europejska

EKUZ dodana - pacjent nieubezpieczony

(1/2) > >>

togo:
Witam
Dodałem pacjenta (dziecko), który ma kartę EKUZ - niestety jakie opcje bym nie wybierał, pacjent widnieje jako "nieubezpieczony" i oczywiście usługi nie podpinają się do umowy.
Czy ma ktoś pomysł, co robię źle?
program: SOMED v. 2011.00.0.5

Pozdrawiam
Tomek

Goodi:
Uzupełnij oddział NFZ na karcie pacjenta. Pusty oddział = pacjent nieubezpieczony. Ja u swoich klientów wstawiam zawsze macierzysty oddział i wszystko jest rozliczane bez dyskusji.
Ponadto proponuję uzupełnić adres pacjenta w państwie właściwym. Nie wiem, z którego jesteś księstwa, ale w LOW bez adresu świadczenia są odrzucane z komunikatem "Brak adresu zamieszkania w państwie właściwym". Jak nie znam adresu, to wpisuję w miejsce kodu pocztowego 00000, w miejsce ulicy i miejscowości nazwę Państwa, a w miejsce numeru posesji 1. Są to bzdury, ale pozwalają na rozliczenie, bo wtedy automat nie wyłapuje braków. Gorzej, jak zainteresuje się tym pracownik weryfikujący. Dla pewności możesz nakazać klientom, żeby bezwzględnie uzyskiwali od pacjenta ten adres.

Pozdrawiam

togo:
Dzięki za radę - po dodaniu oddziału znikło "nieubezpieczony".
Martwi mnie jeszcze tylko komunikat pojawiający się przy przeliczaniu usługi:

--- Cytuj ---Dla pacjentów korzystających z przepisów o koordynacji lub z dodatkowych uprawnień może być konieczne wskazanie dokumentu, na podstawie którego usługa będzie rozliczana. Wymagalność dokumentu jest uzależniona od aktualnych ustawień weryfikacji w systemie NFZ.
Czy chcesz kontynuować pomimo braku wskazania dokumentu uprawniającego?

--- Koniec cytatu ---

Czy to jakiś błąd w programie, czy faktycznie gdzieś jeszcze powinienem "wskazać" tą kartę EKUZ?

Też jestem z LOW :)

Pozdrawiam
Tomek

Goodi:
Nie spotkałem się dotąd z tym komunikatem, ale jeżeli masz wskazaną kartę tak, jak na screenie "karta pacjenta unia.png", to powinno być OK. Zwróć uwagę jeszcze na to, jaką podstawę ubezpieczenia program pokazuje na karcie wykonania usługi (zaraz pod pacjentem), a także sprawdź na zakładce "P. Informacje  pacjencie", czy jest wyświetlany numer karty EKUZ. Jeżeli nie, możesz ją na tej zakładce wskazać z listy.

Pozdrawiam

togo:

--- Cytat: Goodi w Lutego 06, 2011, 18:53:23 pm --- a także sprawdź na zakładce "P. Informacje  pacjencie", czy jest wyświetlany numer karty EKUZ. Jeżeli nie, możesz ją na tej zakładce wskazać z listy.

--- Koniec cytatu ---

Super! To było to !
Z jakiś tajemniczych powodów karta EKUZ nie wskoczyła sama w to miejsce. Po ręcznym dodaniu, a jak zauważyłem przy innej usłudze, również po ponownym wybraniu pacjenta, komunikat o błędzie znikł.

Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za pomoc!
Tomek

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej