collapse

Reklama


Autor Wątek: jak dlugo czekaci na odpowiedz?  (Przeczytany 29245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline black_sun

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 2
jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« dnia: Maja 31, 2010, 16:48:25 pm »
jak długo czekacie na odpowiedź do rozliczeniowego? ostatnio oddział mazowiecki ma z tym jakieś problemy chyba i na odpowiedź trzeba czekać po kilka dni...

Offline wojciech.re

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 821
  • Pomógł? 53
  • Warmińsko-Mazurski OW NFZ
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 01, 2010, 21:13:33 pm »
u nas w ten sam dzień.
każdy rodzaj świadczeń.
oczywiście zakładam że wysyłam rozliczeniowy przed południem.

Offline maciek777

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2200
  • Pomógł? 81
  • Mazowiecki OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 01, 2010, 21:41:39 pm »
jak długo czekacie na odpowiedź do rozliczeniowego? ostatnio oddział mazowiecki ma z tym jakieś problemy chyba i na odpowiedź trzeba czekać po kilka dni...

A z jakiego zakresu świadczeń tak długo czekasz na "zwrotkę" bo też jestem z MOW a z reguły po kilku minutach jest. Pozdrawiam
Wróżbita maciek już nie wróży, bo zamknął się w sobie :p

Offline Andrzej

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Pomógł? 5
  • Mazowiecki OW NFZ
    • MultiKomputer A.D. 1999
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 02, 2010, 10:55:23 am »
Czekałem ostatnio tydzień, po którym zadzwoniłem do miłej pani i dowiedziałem się, że przeoczyła czekające w kolejce dwa raporty rozliczeniowe... w trakcie rozmowy załatwiła całą sprawę w pięć minut. Teraz będę dzwonił jeśli nie pojawi się w ciągu 2 dni.
Swoją drogą to absurd, żeby zatwierdzenie raportu drugiej fazy wymagało interwencji pracownika NFZ. Te raporty powinny być zatwierdzane automatycznie przez system informatyczny. Chociaż chodzi mi po głowie, że wprowadził bym taką weryfikację w fazie testowania aplikacji (SZOI chyba nie wyjdzie poza tę fazę;)

pozdrawiam
 Andrzej
nie daj się zwieść pozorom, nieskończoność mieści się w punkcie

Offline PiotrSz

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3279
  • Pomógł? 108
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 02, 2010, 12:05:38 pm »
Swoją drogą to absurd, żeby zatwierdzenie raportu drugiej fazy wymagało interwencji pracownika NFZ. Te raporty powinny być zatwierdzane automatycznie przez system informatyczny.

Wydaje mi sie ze wlasnie tak automagicznie dziala to u nas w MOW (Malopolski OW) bo zwrotki do RRSWI wracaja tak samo szybko jak dla SWIAD czyli min 5 minut max do godziny jak jest duzy tlok

Gdybym byl w waszej sytuacji to byloby nieciekawie .. a tak to wczoraj (1 czerwca) juz rozliczylem wszystko przed godzina 12 (lacznie z RSX)

pozdrawiam

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 02, 2010, 15:15:50 pm »
Teraz będę dzwonił jeśli nie pojawi się w ciągu 2 dni.

Możesz śmiało dzwonić jeśli status raportu będzie "zaimportowany" minie kilka minut i nie będzie zwrotki. Wtedy bez ingerencji kogoś z NFZ napewno się nie obejdziesz.

Rozliczeniowe nie udostępnią się jeśli ktoś nie podpisał jakiegoś aneksu. Czasami (średnio dwa raporty w miesiącu) zdarza mi się (i nie tylko mi) że pracownicy NFZ mówią mi "źle Pan okres wybrał" i za każdym razem tłumaczę że ja nie mam wpływu na to co się pojawi u nich. Nie mogą przez kilka lat zrozumieć że ja wybieram jeden okres np. od maja do maja i to wszystko. Oni tam po swojej stronie widzą jakieś dwa okresy. Nie wiem jak one się nazywają ale przykładowo okres rozliczeniowy i okres sprzedaży. I przez kilka lat co miesiąc mam tą samą gadkę "okres rozliczeniowy wybrał pan dobrze maj a okres sprzedaży się pan pomylił i wybrał czerwiec i dlatego się nie zweryfikował raport".
Za każdym razem tłumaczę ****** (nie wiem jak nazwać takich ludzi), że ja w programie wybieram tylko jeden okres, ich to nie przekonuje i kwitują "napewno Pan coś źle zrobił".

Szczytem głupoty było rozliczenie ugody. Limit miałem przyznany na grudzień a nadwykonania z początku roku. Pomimo że ja w programie ustawiam w rozliczeniowym okres od stycznia do grudnia to ich system i tak sobie po swojemu ustawia okres na taki z jakich miesięcy są usługi.
Nie wiem jak trzeba być tępym żeby nie zrozumieć tego... Oni mnie normalnie sprowadzają do epoki kamienia łupanego. Jak ten świat ma się rozwijać?

A teraz właśnie się dowiedziałem że państwo urzędnicy robią sobie w piątek wolne. Na 3 osoby weryfikujące jedna już jest na urlopie, a w piątek idą dwie pozostałe... Nie będzie nikogo od raportów i oczywiście nikt nie widzi w tym nic złego...

Offline black_sun

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Pomógł? 2
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 02, 2010, 16:22:16 pm »
 z POZ strasznie długo weryfikują, przez tydzień wisi na statusie przesłane...

Offline zibi

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Pomógł? 14
  • Wielkopolski OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 02, 2010, 22:35:53 pm »
zdarza mi się (i nie tylko mi) że pracownicy NFZ mówią mi "źle Pan okres wybrał" i za każdym razem tłumaczę że ja nie mam wpływu na to co się pojawi u nich. Nie mogą przez kilka lat zrozumieć że ja wybieram jeden okres np. od maja do maja i to wszystko. Oni tam po swojej stronie widzą jakieś dwa okresy. Nie wiem jak one się nazywają ale przykładowo okres rozliczeniowy i okres sprzedaży. I przez kilka lat co miesiąc mam tą samą gadkę "okres rozliczeniowy wybrał pan dobrze maj a okres sprzedaży się pan pomylił i wybrał czerwiec i dlatego się nie zweryfikował raport".
Za każdym razem tłumaczę ****** (nie wiem jak nazwać takich ludzi), że ja w programie wybieram tylko jeden okres, ich to nie przekonuje i kwitują "napewno Pan coś źle zrobił".

Pracownik OW nie ma obowiązku znać naszych aplikacji na których pracujemy - domniewają że wszyscy mają PPS-a i w 99% właśnie się źle okres za jaki są usługi ustawiamy - czasem to okres rozliczeniowy już sięprzestawił na kolejny miesiąc ( np. od 16 -05 do 31-05 mamy okres maj i jak zrobisz rozliczeniowy za maj oki sam się przemieli ale jeżeli wyślesz ten raport za maj 01 czerwca to już się okres wykrzacza i trza ręcznie popychać

A teraz właśnie się dowiedziałem że państwo urzędnicy robią sobie w piątek wolne. Na 3 osoby weryfikujące jedna już jest na urlopie, a w piątek idą dwie pozostałe... Nie będzie nikogo od raportów i oczywiście nikt nie widzi w tym nic złego...

Wiesz akurat co do urlopów to pracownicy mają prawo do urlopów - jedyny zonk kierowników komórek że nie zabezpieczają pracy w swoim dziale - ale wydaje mi się że by napisać skargę do dyrekcji OW że urząd działał ale nikogo nie było
Jak by co Wielkopolski OW pracuje normalnie - statystyka i rozliczeniowe będą robić

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 03, 2010, 11:24:42 am »
czasem to okres rozliczeniowy już sięprzestawił na kolejny miesiąc ( np. od 16 -05 do 31-05 mamy okres maj i jak zrobisz rozliczeniowy za maj oki sam się przemieli ale jeżeli wyślesz ten raport za maj 01 czerwca to już się okres wykrzacza i trza ręcznie popychać

nie bardzo wiem czy piszesz o PPS czy o systemie w NFZ? Jak może być, że "czasem" okres rozliczeniowy się przestawi? Przykładowo: robię dwa raporty rozliczeniowe dla dwóch różnych świadczeniodawców AOS w tym samym dniu w odstępie np. godziny. I w jednym i w drugim są usługi tylko za maj. W obydwu przypadkach w poprzednich miesiącach są nadwykonania i w aktualnie tworzonym raporcie wybieram okres od maja do maja. Pierwszy się nie zweryfikował a drugi jest ok. I tak co miesiąc. I co miesiąc przez kilka lat słyszę, że ja coś źle zrobiłem.

Pracownik OW nie ma obowiązku znać naszych aplikacji na których pracujemy

Nie chcę Cię urazić, ani nie chcę się kłócić, ale ja nie napisałem, że ma taki obowiązek. Nie napisałem również, że ma obowiązek wiedzieć w jaki sposób ja tworzę raport. Napisałem jedynie, że ciągle tłumaczę, że nie mam wpływu na to jaki okres rozliczeniowy się u nich ustawi a oni i tak wiecznie powtarzają mi że źle coś zrobiłem. Nie tylko mi to mówią. Innym z tego co wiem również. Czy myśleć też nie mają obowiązku?
Może przez to, że podałem tylko jeden czy dwa przykłady ktoś odbierze moje nerwy jako niepotrzebne naskakiwanie na pracowników NFZ, jednak u mnie są problemy co miesiąc. Książkę by można było napisać.
Nie mogę sobie dokładnie przypomnieć ale jakieś dwa lata temu był problem właśnie z raportem rozliczeniowym do ugody chyba albo do aneksu na nadwykonania. Ktoś przypisał zwiększenie limitu na grudzień a ja miałem jak pisałem wcześniej nadwykonania tylko z początku roku. Robiąc rozliczeniowy zaznaczałęm od stycznia do grudnia, jednak po stronie NFZ okres był ustawiony od stycznia do marca. W związku z tym szablon wychodził pusty. Pani z NFZ potrafiła mi poradzić żebym jeszcze raz wysłał. Więc to zrobiłem. Znowu pusty szablon. Znowu każą mi jeszcze raz wysłać. Spytałem się ile razy mam wysyłać i czy myślą że komputer się za którymś razem zlituje i utworzy szablon? Wtedy stwierdziły, że nie mają czasu i standardowo "Pan coś źle robi" i odłożyły słuchawkę. Dopiero jak zadzwoniłem do osoby bardziej kompetentnej, która co prawda nie weryfikuje raportów ale zrobiła coś po swojej stronie i nagle pojawił się szablon. Spytałem czt panie weryfikujące mają uprawnienia i wiedzę żeby zrobić to samo to usłyszałem, że uprawnienia mają a wiedzy pewnie skoro dzwonię wyżej.
Takich przykładów mogę wymienić mnóstwo...

Teraz spytam tak: czy znajomości swojej aplikacji też nie mają obowiązku? Czy ich prawem jest w razie niewiedzy rzucić hasło "Pan coś źle robi a ja nie mam czasu" i zakończyć rozmowę?
Jeszcze raz podkreślę, że nie chcę się kłócić. Być może Ty masz u siebie kompetentne osoby weryfikujące i nie masz problemów takich jak inni, nie wiesz jak to jest w takiej sytuacji i stąd nasze zdania się różnią.

Wiesz akurat co do urlopów to pracownicy mają prawo do urlopów - jedyny zonk kierowników komórek że nie zabezpieczają pracy w swoim dziale - ale wydaje mi się że by napisać skargę do dyrekcji OW że urząd działał ale nikogo nie było

Tutaj również na podstawie powyższej odpowiedz oraz innych moich doświadczeń zgodzę się z Tobą tylko częściowo.
Co do kierownika komórki to napiszę tylko to, że oczywiście on za to odpowiada ale z pewnych względów na tym zakończę...
Urlop jest czymś co się należy pracownikowi. Pozostaje jeszcze kwestia podejścia pracownika...
Ja wiedząc że do 10-go mam najwięcej pracy nawet nie planuję ani jednego dnia wolnego. Znajoma osoba pracuje w biurze podatkowym gdzie najwięcej pracy jest do 20-go. Tam nikt nie pomyśli, żeby iść na urlop w tym okresie. No chyba że wypadnie coś ważnego.
Tutaj jest odwrotnie. I nikt nie widzi w tym nic złego...

PS. Proszę, nie broń więcej NFZ bo mi ciśnienie podnosisz  :D Pozdrawiam  ;)

EDIT: nie wiem czy ktoś to jeszcze odczuł, ale ja ostatnio podczas załatwiania pewnej sprawy zauważyłem że im mniejsza wiedza u danej osoby tym większy brak kultury. Niektóre osoby to wręcz prawie na mnie krzyczały, że do nich zadzwoniłem. Dopiero jak trafiłem na kompetentną w danym temacie osobę to i rozmowa była przyjemna i nawet potrfiła się przyznać że czegoś nie wie, ale wzięła do mnie nr komórki i na drugi dzień z samego rana oddzwoniła i wszystko mi wytłumaczyła.
Gdybym zawsze tak był obsłużony, sam nie pozwoliłbym nikomu na ani jedno złe słowo w stronę NFZ...  :)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2010, 11:41:31 am wysłana przez mpi »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9290
  • Pomógł? 518
  • Zachodniopomorski OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 03, 2010, 15:29:53 pm »
EDIT: nie wiem czy ktoś to jeszcze odczuł, ale ja ostatnio podczas załatwiania pewnej sprawy zauważyłem że im mniejsza wiedza u danej osoby tym większy brak kultury. Niektóre osoby to wręcz prawie na mnie krzyczały, że do nich zadzwoniłem. Dopiero jak trafiłem na kompetentną w danym temacie osobę to i rozmowa była przyjemna i nawet potrfiła się przyznać że czegoś nie wie, ale wzięła do mnie nr komórki i na drugi dzień z samego rana oddzwoniła i wszystko mi wytłumaczyła.
Gdybym zawsze tak był obsłużony, sam nie pozwoliłbym nikomu na ani jedno złe słowo w stronę NFZ...  :)

Szczególnie widać to u nowozatrudnionych osób. Od razu na dzień dobry mówią z pretensją, że:
- mają na wszystko 5 dni,
- system tak wyrzuca,
- muszą sie skonsultować,
-...
i można tak ciągnąć.

Jakby nie patrzeć to Oni tam pracują dla nas, a nie odwrotnie. Ja nie dzwonię i od razu z mordą wyskakuję.
I nie obchodzi mnie, że ktoś jest wkurzony bo:
-jakiś lekarz dzwoni pierwszego dnia miesiąca o 8 rano z pretensjami, że jeszcze raport nie sprawdzony,
-ktoś jest przed okresem,
-ktoś jest w trakcie okresu,
-ktoś jest po okresie,
-ktoś na kogoś się obraził,
-czyjś mąż zdradził kogoś z koleżanką,
-pies nasrał na chodniku,
-pada deszcze na dworzu,
-...
-...

Już pomijam fakt nieodbierania telefonów.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2010, 15:35:54 pm wysłana przez pav »

Offline mpi

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3356
  • Pomógł? 116
  • Kujawsko-Pomorskie
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 03, 2010, 20:55:32 pm »
Jakby nie patrzeć to Oni tam pracują dla nas, a nie odwrotnie.

Kiedyś użyłem tego argumentu w stosunku do jednej opornej osoby i o dziwo okazała się bardzo bystra ponieważ na jej ripostę ja nie wiedziałem co odpowiedzieć  :D a brzmiało to tak: "nie proszę pana, my jesteśmy dla świadczeniobiorców...".

Chociaż teraz jak sobie tak myślę to chyba ktoś ją tego nauczył... sama by tego nie wymyśliła...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9290
  • Pomógł? 518
  • Zachodniopomorski OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 03, 2010, 21:13:41 pm »
a brzmiało to tak: "nie proszę pana, my jesteśmy dla świadczeniobiorców...".

Na jedno wychodzi.
ZOZ/Szpital/Przychodnia ma zadzwonić? Budynek czy może osoba, która na papierze reprezentuje świadczeniobiorcę (np. dyrektor) może zadzwonić? A jak Ty dzwonisz bo zajmujesz się kontaktami z NFZ to nie muszą Ci na nic odpowiadać ani tłumaczyć?

Offline Manioo

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Pomógł? 20
  • Zachodniopomorski OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 03, 2010, 21:17:17 pm »
a brzmiało to tak: "nie proszę pana, my jesteśmy dla świadczeniobiorców...".

Na jedno wychodzi.


nie wychodzi - my jesteśmy świadczeniodawcami  ;D
Spechej pomalu!  Pozdrawiam.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9290
  • Pomógł? 518
  • Zachodniopomorski OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 03, 2010, 21:20:29 pm »
Osoba weryfikująca raporty statystyczne czy rozliczeniowe ma tyle wspólnego z pacjentami co i ja. Pacjent nawet nie wie o ich istnieniu. Jakoś nigdzie nie widzę ogólnodostępnego spisu telefonów do tych osób, tak żeby pacjent sobie zadzwonił. Tej pani chyba coś się pomyliło.

Offline Manioo

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Pomógł? 20
  • Zachodniopomorski OW
Odp: jak dlugo czekaci na odpowiedz?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 03, 2010, 21:30:44 pm »
w sumie tak, ale ta Pani pewnie uznała ,że reprezentuje NFZ , który jest " dla świadczeniobiorcow" a nie dział rozliczeń, który jest dla nas
Spechej pomalu!  Pozdrawiam.

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 139
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 1
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9290 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3173 Wiadomości
karolweksler
3071 Wiadomości
09061303
3027 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1619 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 29.

[Pokaż zapytania]