Rozliczenia świadczeń > Problemy dotyczące wszyskich rodzajów świadczeń

nr generacji raportu PWT

<< < (2/2)

Grażyna:
Dzięki za podpowiedzi, chyba trzeba będzie klikać puste raporty, bezpieczniej

foti:
A co w nim złego?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

karolweksler:
Trzeba odróżniać dwie rzeczy. Numer generacji raportu i wersję.
Zmiana id instalacji wpływa na to, że można stosować numer generacji jaki chcemy. Jeżeli w starym id instalacji masz numer 3123 to w nowym id instalacji możesz zacząć od 1 zamiast kontynuować od 3124.
Wersja to coś co nie zmienia się względem id instalacji i musi być zawsze wyższa. Zwykle to jest coś na co trzeba zwracać uwagę przy migracjach, więc trzeba albo sprawdzić jaki był ostatnio numer wersji i kontynuować albo wysłać raport ze starego programu z wersją 999 oraz usun=T i można wtedy zacząć od nowa od 1.
Zmiana id instalacji to coś co nie jest takie łatwe. W oddziałach z Portalem a nie z SZOI musisz zawnioskować do NFZ o przydzielenie nowego id instalacji. W oddziałach z SZOI sam sobie wymyślasz identyfikator i nie musisz tego nigdzie zgłaszać. Ale tak czy inaczej zmiana id instalacji może spowodować potem perturbacje przy poprawkach już wysłanych raportów statystycznych itp. Zwykle zmieniasz id instalacji całościowo a nie tylko wobec raportu LIOCZ. Wszystko zależy od tego czy Twój program do rozliczeń obsłuży taki scenariusz, że od dzisiaj masz nowy id instalacji, ale jak zrobisz poprawki wstecz to system wyśle je z tym id instalacji, który był pierwotnie kiedyś zastosowany.

foti:
Przy PPS program pamięta id instalacji dla konkretnej usługi więc wprowadzona zmiana wpływa tylko na nowe rzeczy wprowadzone po zmianę id instalacji. Myślę że inne programy też tak robią że zapisują id instalacji dla danej usługi w bazie i po zmianie dla starych usług id instalacji się nie zmienia.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej