Moja kolejność ratowania w takim przypadku.
1) odłączyć wszystkich klientów od bazy i zablokować możliwość połączenia (standardowo blokada połączeń przychodzących dla portu 3050 na firewallu serwera)
2) wykonać kopię pliku bazy, nie ruszając oryginału najlepiej na inny nośnik
3) przetestować sprawność RAMu na serwerze
4) gruntownie przetestować sprawność dysku na którym jest baza
5) zapuścić "fix" na bazie w celu jej naprawy
6) jeżeli "fix" nie pomoże to pozostaje wysłanie bazy do naprawy do kogoś kto się zna..
Punkty 3 i 4 mogą się wydawać lekko paranoiczne i niepotrzebne ale w przypadku uszkodzenia pamięci RAM lub dysku w serwerze żadna naprawa bazy się nie powiedzie a można jeszcze pogorszyć sytuację..
Punkt 5 można wykonywać również na innym komputerze w międzyczasie jak na serwerze testujemy ram/dysk korzystając z wykonanej kopii bazy (a najlepiej na kopii kopii ;-)
Pozdrawiam