Witam.
Kujawsko-Pomorski OW NFZ zażyczył sobie zmiany kodu produktu kontraktowego
z 402158300102 (świadczenia w zakresie leczenia wad postawy u dzieci i
młodzieży), na 402158000102 (świadczenia w zakresie ortopedii i
traumatologii narządu ruchu) dla wszystkich świadczeń wykonanych od
stycznia br. Zgodnie z ich wskazówkami - stworzyliśmy nowe zapytanie
ofertowe w NFZ-KO, dodając kod usługi (402158000102) jako kolejną pozycję
umowy. Następnie przyszła kolej na przeniesienie świadczeń - wszystkie ze
starym kodem (402158300102) zostały wyeksportowane do .xls, gdzie
wyedytowano kolumny odpowiadające za produkt kontraktowy i numer punktu
umowy. Po zmianach, zostały ponownie zaimportowane, a poprzednie - usunięte
w KS-PPS. Procedura została powtórzona dla każdego miesiąca. Następnie
raport statystyczny + rozliczeniowe dla poszczególnych okresów. Wszystko
odbyło się pomyślnie, z wyjątkiem miesiąca stycznia - nowo dodane
świadczenia zostały ujęte w rozliczeniu, jednak w raportach zwrotnych nie
otrzymujemy szablonu korekty, dla usuniętych świadczeń z poprzednim kodem.
Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Istnieje funkcja w samym PPSie,
pozwalająca przywrócic usunięte świadczenia (status: nieaktywne)? Wówczas
można by jeszcze podjąć próbę z plikami WDR/WPR i ponownym usunięciem
świadczeń ze starym kodem.
Osobna sprawa - czy są jakieś przeciwwskazania, by korektę wystawić ręcznie,
bez szablonu?