Wersja nr 2010.03.00 z dnia 2010-10-22
Powoduje aktualizację bazy danych!Uwaga: Nowa wersja systemu zawiera całkowicie zmieniony sposób łączenia elementów z wizytą lekarską. Nie wymaga to od Użytkownika dodatkowych czynności, dostępnych jest natomiast kilka dodatkowych funkcji, które powinny sukcesywnie podwyższać komfort pracy lekarzy. Aby możliwe stało się zachowanie zgodności w dół, a więc utrzymanie spójności dotychczas zarejestrowanych już wizyt, wykonywane jest specjalne zadanie dokonujące wiązania elementów do właściwej wizyty.
Zadanie to jest zadaniem długotrwałym, analizowana jest bowiem cała baza zleceń, wizyt, wystawionych recept itd. W niektórych przypadkach może ono trwać nawet kilka godzin. W tym czasie nie powinno się pracować z systemem.Zadanie to jest wymagane do poprawnego uruchomienia nowej, zaktualizowanej wersji systemu, dlatego też uprzejmie prosimy o takie zaplanowanie wykonania aktualizacji, aby wykonanie wspomnianego zadania nie zablokowało pracy w przychodni. Prosimy o "nie ubijanie" procesu pomimo tego, że można czasem odnieść wrażenie iż system zawiesił się. Prosimy również nie sugerować się wykorzystaniem procesora na danym stanowisku podczas wykonywania tego zadania. Rzeczywiście, będzie można odnieść wrażenie, że dane stanowisko, pomimo tego, że jest zablokowane wykonywaniem zadania, de facto niewiele robi. To prawda, w celu maksymalnego skrócenia czasu wykonywania się zadania, większość pracy jest wykonywana bezpośrednio na serwerze bazy danych, stanowisko więc tak naprawdę oczekuje na zakończenie danego fragmentu pracy przez serwer bazy danych.
MODUŁ 11 TERMINARZ1. Uporządkowanie funkcjonalności terminarza:
a. zlecenia minione można usunąć (odrzucić) - uprzednio było to niemożliwe, pomimo, że była możliwość ich edycji (zmiany termin/przeniesienia),
b. zlecenia powiązane z pracownikiem można usunąć z poziomu gabinetu - program ostrzega tylko o tej czynności.
2. Dodanie do wyszukiwania zaawansowanego dla rodzaju
Umówione wizyty, opcji
W terminach wolnych od pracy.
MODUŁ 12 ZLECENIA1. Poprawa wydruku nowych formularzy z listy zleceń - zamiast nowego wydruku wywoływany był stary wybór wzorca.
2. Jeśli w module Gabinet zarejestrowano trzecie rozpoznanie współistniejące to przenosi się ono do zlecenia, w ramach oczywiście ustawionej opcji uzupełniania rozpoznań.
3. Poprawka - nawet jeśli uda się zarejestrować zlecenie komercyjne z podzleceniami, to podzlecenia te są, tak jak w przypadku podzleceń dla NFZ, bezpłatne.
4. Nowa zakładka na karcie zlecenia:
Informacje o pacjencie. Na zakładce tej można wskazać podstawę ubezpieczenia, dokument potwierdzający ubezpieczenie, a także określić uprawnienie dodatkowe pacjenta. W miejscu dotychczasowego wyboru podstawy ubezpieczenia, a wiec obok okienka wyboru pacjenta, pojawiają się dane z niniejszej zakładki w formie informacji. Warto przypomnieć, że podstawa ubezpieczenia, dokument oraz ewentualne uprawnienie dodatkowe uzupełnia się samoczynnie na podstawie kartoteki pacjenta. Jeśli więc dane w kartotece są rzetelnie wprowadzane w zdecydowanej większości przypadków nie było potrzeby ingerencji w zaproponowane przez system wartości ubezpieczenia.
MODUŁ 14 DEKLARACJE1. Na liście wszystkich deklaracji i deklaracji medycyny szkolnej dodano skrót CF8 do przycisku
Uzupełnij poradnię.
MODUŁ 21 GABINET1. Dodanie trzeciego rozpoznania współistniejącego.
2. Poprawa wydruku historii wizyt:
a. program mógł dublować dane na wydruku skondensowanym,
b. mogły się nie drukować zalecenia, jeśli włączono opcję drukowania uwag lub zaleconego leczenia, a nie było wpisanego tekstu samych zaleceń,
c. dodano informację o pacjencie na każdej stronie wydruku historii zdrowia i choroby pacjenta.
3. Poprawiony błąd "ORA-01704: string literal too long" występujący w niektórych przypadkach podczas zapisu informacji o badaniach na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21.12.2004 - serwer bazy Oracle.
4. Skierowanie na wyniki badań - możliwa jest zmiana rozmiaru okna.
5. Poprawiono nadawanie numeru recepty gdy recepta jest tworzona na podstawie
zlecenia na leki z modułu
Terminarz i włączona jest opcja
Pule recept zależne od poradni.
6. Dodano wiązania danych medycznych z wizytą - funkcja Nowe dane pacjenta.
7. Dodano możliwość wskazania rozpoznań, które dotyczą przeprowadzanej wizyty.
8. Przy dawkowaniu leku obsłużone są wszystkie (zgodnie z aktualnym BLOZ) sposoby podania leku.
MODUŁ 32 OKULISTA1. Możliwość wskazania, którego oka dotyczy rozpoznanie.
MODUŁ 34 SANATORIUM1. Zamiast dotychczasowej, zubożonej wizyty podczas przyjęcia pacjenta, dostęp do nowej wizyty z pełnymi możliwościami modułu lekarskiego.
MODUŁ 42 UMOWY1. Karta umowy komercyjnej - po zatwierdzeniu zmian, na liście usług na zakładce
Umowa z różnymi cenami usług podświetlona jest modyfikowana usługa.
MODUŁ 51 ZESTAWIENIA1. Domyślną zakładką w zestawieniu zleceń stała się zakładka
Filtry/Definicja pacjentów.
2.
Zestawienie z realizacji umów - dla wybranego grupowania po okresach dodano możliwość wyświetlenia wszystkich okresów, również tych bez wykonanych zleceń.
3.
Zestawienie deklaracji - dodano kolumny z numerem kartoteki pacjenta oraz poradnią z deklaracji. Dodano możliwość filtrowania po poradni.
MODUŁ 55 KASA1. Poprawka w fakturowaniu umów - wydruki po wystawieniu faktury, dla abonamentów prywatnych pacjentów - wydruk z poleceniem przelewu.
MODUŁ 63 ADMINISTRATOR1. Przywrócono widoczność opcji
Logowanie jednokrotne. Brak logowania przy wejściu do każdego modułu.
INNE1. Dodanie importu puli recept dla 09 OW NFZ.
2. Archiwizacja - poprawiona obsługa baz większych niż 2 GB. Wcześniej nie dało się takiej bazy poprawnie zarchiwizować.
Wiązanie danych medycznych pacjenta z wizytą.Zarówno w starej jak i w nowej wizycie dostępna jest nowa funkcjonalność
Wiązanie danych medycznych pacjenta z wizytą. Nowa funkcjonalność widoczna jest po wywołaniu okna głównego
Wizyta w sytuacji, gdy pacjentowi - dla którego będzie otwarta wizyta w danym dniu - zostały wprowadzone nowe dane medyczne poza wizytą pacjenta. Przykładem jest użyciu dostępnych funkcji w module Gabinet, w module Zlecenia lub w module Terminarz: wykonanie zlecenia, wykonanie szczepienia, wystawienie skierowania na badania, wprowadzenie wyniki badań, wprowadzenie wywiadów, wystawione recept, wystawienie zwolnień. Dodatkowym warunkiem jest to, by w
Opcjach wizyty w zakładce
Opcje wyświetlania została włączona opcja
Wyświetlaj okno z nowymi danymi dotyczącymi pacjenta (opcja domyślnie jest włączona). Wówczas zostanie wyświetlone okno
Nowe dane dotyczące pacjenta.
W oknie tym nowe dane medyczne pacjenta można przeglądać, związać z wizytą pacjenta lub odrzucić. Ustawienie w polach wyboru znaczników zaznaczania powoduje, że Użytkownik w prosty sposób można zdecydować, które elementy mają automatycznie trafić do wizyty pacjenta. Powiązane elementy zostaną umieszczone we właściwych zakładkach.
Jeżeli nowe dane nie zostaną powiązane z wizytą w tym momencie lub odrzucone, wówczas powiązanie można wykonać bezpośrednio w oknie głównym
Wizyta, przy użyciu przycisku
Nowe dane dotyczące pacjenta, dostępnym: w nowej Wizycie w panelu
Karta pacjenta i w starej Wizycie w lewym dolnym rogu.
Do historii zdrowia i choroby pacjenta trafią tylko te dane, które zarejestrowano w trakcie wizyty, oraz te, które zostaną powiązane z wizytą opisaną powyżej funkcją.
Druga wprowadzona funkcjonalność dotyczy rozpoznań pacjenta. Rozpoznania wprowadzone podczas bieżącej wizyty domyślnie automatycznie powiązane są z tą wizytą. Z tego powodu w polach wyboru mają ustawione znaczniki zaznaczania i w nowej Wizycie wyświetlane są w standardowy sposób. Rozpoznania niepowiązane z żadną wizytą pola wyboru mają puste i wyświetlane są jako wyszarzone. Aby powiązać dane rozpoznanie z bieżącą wizyta w polu wyboru, należy ustawić znacznik zaznaczania. Ponadto w Opcjach wizyty w zakładce
Inne dostępna jest opcja
Automatyczne powiązanie otwartych rozpoznań z nową wizytą pacjenta - jej włączenie spowoduje, że po otwarciu wizyty pacjenta, automatycznie wszystkie otwarte rozpoznania zostaną powiązane z bieżącą wizytą.
Czyszczenie katalogu KS-SOMED ze zbędnych plikówPrzypominamy, iż w systemie KS-SOMED dostępne jest narzędzie KSPLCleanUp. Program ten pozwala usunąć z dysku danego stanowiska komputerowego, a także z dysku sieciowego serwera, te wszystkie pliki, których obecność w katalogu systemu KS-SOMED nie jest już niezbędna. Program pozwala również usunąć kopie plików powstałe podczas wgrywania kolejnych aktualizacji. Szczegółowy opis programu dostępny jest w instrukcji obsługi.
W niniejszej wersji scalono kilka bibliotek, co spowodowało iż po załadowaniu systemu KS-SOMED do pamięci zajmuje on troszkę mniej miejsca. W związku z tym kilka dotychczas koniecznych plików bibliotecznych nie jest już potrzebnych do prawidłowego działania systemu. Zalecamy więc uruchomienie programu KSPLCleanUp celem wyczyszczenia instalacji. Oczywiście dopiero wówczas, gdy administrator uzna iż zainstalowana wersja jest prawidłowa i nie będzie potrzeby sięgania do archiwum plików (chyba, że podczas usuwania nie wybierze się opcji czyszczenia kopii powstałych podczas aktualizacji).
Pełna wersja komunikatu z wykazem zmian