Zlikwidują - Regulamin SZOI:
§ 5.
Wyrejestrowanie lub zawieszenie konta
1. Zaprzestanie korzystania z Portalu następuje po wypowiedzeniu umowy. Fundusz po rozwiązaniu umowy blokuje konto Użytkownika.
2. Użytkownik może wypowiedzieć umowę w przypadku gdy:
1) nie wiąże go z Funduszem umowa o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i nie wiąże go umowa na realizację recept ze skutkiem natychmiastowym;
2) nie wiąże go z Funduszem umowa o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, ale wiąże go umowa na realizację recept ze skutkiem natychmiastowym;
3) nie jest podwykonawcą umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu do korzystania z Portalu NFZ przez apteki i punkty apteczne, o którym mowa w § 2 zarządzenia.
4. Fundusz może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
1) nieprawidłowego korzystania z Portalu przez Użytkownika, w tym w szczególności w przypadku udostępnienia pinu, hasła lub klucza dostępu osobom trzecim, nieprzestrzegania zapisów umowy upoważniającej do korzystania z Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia i niniejszego Regulaminu oraz innych przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, otrzymania i zweryfikowania informacji o zakończeniu działalności przez Użytkownika;
2) gdy nie wiąże go z Użytkownikiem umowa o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i nie wiąże go umowa na realizację recept;
3) gdy nie wiąże go z Użytkownikiem umowa o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, ale wiąże go umowa na realizację recept;
4) utraty statusu podwykonawcy przez Użytkownika udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie umowy ze świadczeniodawcą
5. Użytkownik może wnioskować o zawieszenie konta ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli zachodzi jeden z przypadków wymienionych w ust. 2 pkt 1 lub 3.
6. Zawieszenie korzystania z konta następuje na wniosek, złożony do właściwego oddziału Funduszu.
7. Oddział, o którym mowa w ust. 6, jest obowiązany rozpatrzeć otrzymany wniosek i zablokować konto.
8. Odblokowanie konta zablokowanego na wniosek Użytkownika, następuje na wniosek, złożony do właściwego oddziału Funduszu.
9. Fundusz może zawiesić konto Użytkownika, którego działania będą niezgodne z Regulaminem lub z postanowieniami umowy.