Kolejne problemy robią by opóźnić lub nie wypłacać za wykonane świadczenia.
Popatrz od innej strony - każdy chciałby mieć systemy dostępne zawsze i z szybkim czasem odpowiedzi. Czy jesteś w stanie określić na ile Twoja jednostka, Twój dostawca oprogramowania, i dalej - inne jednostki, inni dostawcy oprogramowania wysyłają zapytanie o ubezpieczenie PESEL raz dziennie? Jeśli chodzi o moją jednostkę, mojego dostawcę, to pewnie tak. Co dalej się dzieje i jak dociążany jest zbędnie system lub systemy, które udostępniają dane usługi to ciężko z mojej i pewnie każdego, będącego po stronie przychodni, strony powiedzieć.
W takim przypadku na ile powinien i czy powinien być przewymiarowany za podatnika pieniądze system, żeby podołać obciążeniu - zbędnemu? Może też to jest przyczyna.
I tak, nie jestem za takim wdrażaniem usług online jakie oferuje MZ/CEZ. Potrzeba dostępności i oferowana jakość tej dostępności w przypadku awarii czy przestoju planowego pozostawia wiele do życzenia. Może jednak taki ruch ma inną przyczynę, której powodem jest strona tego szeroko pojętego użytkownika końcowego i po części każdy z nas może mieć mały wkład w daną sytuację.