81
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Stachu dnia Października 07, 2025, 08:01:17 am »
Ja traktuję jedno skierowanie jako jeden cykl, jedno rozpoczęcie i jedno zakończenie, potem kolejne skierowanie i znowu tak samo. Jeśli wszystkie dane są wprowadzone prawidłowo, pomaga odświeżenie zestawu i wysłanie ponownie. Jeśli pacjent był wcześniej w innej przychodni lub jest w trakcie trzeba się skontaktować z NFZ.
82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marwi dnia Października 07, 2025, 07:55:30 am »
U mnie dalej pojawia się ten problem u około 20 procent pacjentów. Zmiana numeracji na ciągiem nie pomogła. Ktoś kontaktował się z NFZ Lublin w tej sprawie? Ktoś ma jakiś nowy pomysł?
sprawdź czy masz wpisane "06" jako numer województwa a nie "6" - czyli xx/06/....
83
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Stachu dnia Października 07, 2025, 07:52:49 am »
U mnie błąd się rozwiązał kiedy poprzednia jednostka zamknęła poprawnie poprzednie skierowanie (po kontakcie z NFZ). Kiedy pacjent trafił do naszej przychodni wykonaliśmy rozpoczęcie i zakończenie w pierwszym i ostatnim dniu świadczenia, bez cyklu, tylko na jedno skierowanie którego usługa dotyczyła. Weryfikacja pozytywna.
84
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MK dnia Października 06, 2025, 23:00:52 pm »
Hasło do bazy danych ustala administrator, nie Kamsoft. Jeśli Admistrator nie zmieni hasła na inne to SOMED każdemu operatorowi, tuż po zalogowaniu napisze, że ma słabe hasła i aby pójść dalej należy podać wynik mnożenia dwóch liczb dwucyfrowych. To rozwiązanie okazało się bardzo skuteczne i każda instalacja ma swoje własne hasło, żadna nie chodzi ani na masterkey ani na innym popularnym haśle. Nie odzyskasz hasła z plików programu bo go tam nie ma. Jeszcze raz, każda instalacja - administrator sam sobie wpisuje hasło. Oczywiście jest ono "gdzieś" zapisane, zakodowane, bo inaczej jakby miał się program do bazy podłączyć, ale nie spotkałem się z sytuacją "odtworzenia" hasła. Co zresztą istotne, w każdej instalacji jest użyty inny klucz szyfrujący. Przechwytywanie hasła przy połączeniu, może się da, może nie, ale co by nie robić, w jakiś sposób aplikacja musi bazie hasło przekazać.
85
« Ostatnia wiadomość wysłana przez adam.kowalski dnia Października 06, 2025, 21:13:39 pm »
KS-SOMED nie analizowałem, ale podejrzewam, że tak samo jak inne programy kamsoftu, KS-SOMED posiada jedno, główne hasło do bazy danych, ustalane przy instalacji. Jak masz dostęp do stanowiska z KS-SOMED, to nawet nie musisz mieć użytkownika w programie. Odzyskujesz hasło z plików programu (albo przechwytujesz je z połączenia), łączysz się bezpośrednio z bazą i robisz co chcesz?
Załączam jeszcze stanowisko w sprawie, które otrzymałem od dreryk i mmedica.
86
« Ostatnia wiadomość wysłana przez paulapaula dnia Października 06, 2025, 19:39:06 pm »
U mnie dalej pojawia się ten problem u około 20 procent pacjentów. Zmiana numeracji na ciągiem nie pomogła. Ktoś kontaktował się z NFZ Lublin w tej sprawie? Ktoś ma jakiś nowy pomysł?
87
« Ostatnia wiadomość wysłana przez fizjo dnia Października 06, 2025, 17:08:30 pm »
  ? fizjoterapeuta nie ma uprawnień do wypisywania skierowań które wpisujemy do systemu. Fizjoterapeuta może sobie ustalić procedury zabiegowe i wpisać je do dokumentacji medycznej a nastepnie rozliczyć je do nfz ale w odniesieniu do skierowania od lekarza. Jedno skierowanie od lekarza - wizyta fizjoterapeutyczna z kodem 6 i cykl zabiegów z kodem 8. Dodatkowo na to samo skierowanie lekarskie bez cyklu - rozpoczecie i zakończenie domowych. A to wszystko w KS-PPS wpisujecie ?
88
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lidzia dnia Października 06, 2025, 14:42:43 pm »
Może KTOŚ z państwa wie czy w mazowieckim coś można zrobić, aby zadziałała legitymacja?
89
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gringo dnia Października 06, 2025, 13:25:33 pm »
witam,
czy ktoś miał problem, że program NFZ-KO nie wczytuje uprawnień zawodowych personelu? W SZOI wpisane i widoczne uprawnienia protetyka słuch, nr osób wykonujących zawód medyczny jest zgodny z rejestrem a po wczytaniu profilu do apki, przy zatwierdzaniu dodanego personelu wyskakuje błąd brak uprawnień dodawanego personelu i w w zakładce uprawnienia czysto. Ewidentnie nie wczytuje danych aplikacja KO z pliku profilu SZOI...
90
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MK dnia Października 06, 2025, 12:26:14 pm »
I żeby było jasne, pod każdą z powyższych rad podpisuję się. Dodam swoją, przynajmniej jeśli o KS chodzi (no dobra, na pewno jeśli o KS-SOMED chodzi). Jeśli cokolwiek znajdziesz niebezpiecznego albo masz jakąkolwiek wątpliwość, zgłaszaj producentowi. I druga rada. Nie tylko baza powinna być odcięta od internetu (no chyba ,że mamy specjalne rozwiązanie, ale wtedy zakładam, że mamy do czynienia z VPN) ale sam komputer udostepniający bazę powinien być niedostępny nawet z sieci lokalnej. To znaczy, katalog do bazy powinien być całkowicie niedospany. W przypadku FB istnieje możliwość zgrania pliku z bazą i wrzucenie jej na swoją instalację. A wtedy mamy własne hasło na sysdba (przynajmniej tak to było w FB< 3 ale i w 3 też to chyba tak działa). Dlatego fizyczny plik z bazą danych - do niego dostęp powinien nieć tylko admin.
|
Szukaj
Kto jest on-line
Gości: 473
Ukrytych: 0
Użytkowników: 5
Użytkownicy online:
Aktywni
|