Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Aplikacje NFZ => EWUŚ => Wątek zaczęty przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 18:50:41 pm

Tytuł: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 18:50:41 pm
Witam !
Czy miał ktoś również dziś problem z połączeniem z EWUŚ z programu KS-PPS ?
Jeszcze w piątek połączenie było i śmigało , dziś rano prośba o zmianę hasła no i potem brak połączenia.
Używając loginu i poprawionego hasła loguję się bez problemu do SZOI jak i  do EWUŚ ale tylko ze strony
https://ewus.nfz.gov.pl/ap-ewus/ 
ale nie z programu KS - PPS !!! (woj.zachodniopomorskie)
Co jest tego przyczyną ?
Mikołaj.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Henryk w Stycznia 07, 2013, 18:58:53 pm
Musisz nowe hasło wpisać do PPS-a
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 19:36:17 pm
oczywiście hasło poprawiłem zaraz po zmianie , tylko ,że PPS nie może połączyć się z EWUŚ nadal , a używając loginu i hasła łączę się bez problemu bezpośrednio na stronie EWUŚ
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Stycznia 07, 2013, 19:39:40 pm
w module Admin znajdź parametr EWUS_HASLO. Usuń problematycznego operatora i później w programie już normalnie spróbuj sprawdzić uprawnienie pacjenta i powinno wyskoczyć okienko z prośbą o wpisanie hasła.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 19:52:18 pm
obrobiłem te ustawienia we wszystkie strony , nawet nadałem uprawnienia nowej osobie na SZOI. I podobnie , nawet na danych nowego użytkownika jest tak samo , z KS-PPS nie łączy , dostęp bezpośredni tak. Jak wiem , w zachodniopomorskim tem problem ma?miało? wielu świadczeniodawców.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 07, 2013, 20:10:31 pm
Dzisiaj ustawiałem 4 programy i na wszystkich łączył się bez problemu.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Patrycja w Stycznia 07, 2013, 20:15:11 pm
Mam podobny problem tylko w Serwusiu przy jednym z dwóch założonych wczoraj użytkowników. Mam na pewno dobrze wpisany login i hasło do Ewusia (który na pewno w samym Ewusiu działa), ale w Serwusiu wyskakuje zawsze brak autoryzacji gdy próbuję kogoś sprawdzić. Czyli chyba też Serwuś nie może się połączyć.

Wygląda na to, że taki problem pojawia się czasem przy logowaniu do Ewusia "za pośrednictwem" programów jak Serwuś czy sam pps. Ale z czego wynika, nie mam pojęcia.

Pisałam dziś na ten temat do Kamsoftu, ale chyba nie mogę się za szybko spodziewać odpowiedzi...
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 20:15:47 pm
Jakieś sugestie ? W piątek działało , dziś prośba o zmianę hasła , które zmieniono i nie działa w KS-PPS.
A tu ciekawa informacja ze strony centrali
http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=9&dzialnr=4&artnr=5278
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Michał w Stycznia 07, 2013, 20:18:58 pm
U mnie w rejestracji sprawdzają uprawnienia tylko za pomocą PPSa i nikt nie zgłaszał mi problemów. Czy nie korzystacie z jakiś proxy? Ktoś na forum jakiś czas temu pisał, że to u niego był problem.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Henryk w Stycznia 07, 2013, 20:24:28 pm
wejdź do modułu admin w zakladce S1 e-wuś wpisz hasło
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: kalilech w Stycznia 07, 2013, 20:42:37 pm
a może pozmieniał Ci się status w EWUŚ na zero - sprawdź w admin
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 20:53:26 pm
Status 1 , hasła poprawiane  tj. usunięte , program prosi o nowe podczas próby sprawdzania no i komunikat,że nie można połączyć się :-)
 >:(
Może jutro coś mi zaświta , w każdym bądź razie  dziękuję za chęć pomocy , cóż ponad 300 pacjentów z dnia dzisiejszego bez weryfikacji w EWUŚ
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: kalilech w Stycznia 07, 2013, 21:00:08 pm
jak to usunięte ?
znaczy wprowadzone nowe ?
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Locked4 w Stycznia 07, 2013, 21:06:27 pm
Tak, nowe poprawne hasło , które działo przy logowaniu bezpośrednio do EWUŚ , niestety nie działa to w PPS
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Henryk w Stycznia 07, 2013, 21:35:39 pm
w aminie, w opcjach hasło do e-wusa możesz zobaczyć to twoje hasło czy jest zaszyfrowane ?
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Stycznia 08, 2013, 08:38:51 am
Tak, nowe poprawne hasło , które działo przy logowaniu bezpośrednio do EWUŚ , niestety nie działa to w PPS

Zajrzyj do katalogu CWU w PPSie
oprócz plików potwierdzeń powinien tam być też log połączeń i błędów z eWUŚ.
Może w nim znajdziesz odpowiedź na swoje problemy

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: Waverane w Stycznia 08, 2013, 15:20:29 pm
Warto jeszcze sprawdzić, czy kilku użytkowników, nie działa z tym samym kontem eWUŚ. Komunikat ze strony NFZ o blokowaniu kont nieustająco się logujących będzie trafiał w takie właśnie instalacje. Jeżeli kilku użytkowników używa tego samego konta eWUŚ to PPS nieustająco musi się logować, bo kolejne logowanie przerywa sesję wcześniej uzyskaną. Próba sprawdzenia PESEL na tamtej sesji skończy się komunikatem o wygaśniętej sesji i następuje kolejne logowanie do eWUŚ (w celu uzyskania nowej sesji) i tak w kółko. Blokada konta murowana.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: mpi w Stycznia 08, 2013, 15:44:28 pm
Hmmmm a czy wychodziłeś z programu i ponownie go uruchamiałeś? Obsługując KS-PPS jeśli naciśniesz kombinację klawiszy CTRL+SHIFT to zmieniasz język, który w systemie pozostaje nie zmieniony. Być może zaistniała taka sytuacja i w programie wklepujesz złe hasło nie wiedząc o tym? Natomiast logując się do eWUŚ przez przeglądarkę wpisujesz je poprawnie.
Tytuł: Odp: Dziś niemożliwe połączenie z EWUŚ z poziomu KS-PPS
Wiadomość wysłana przez: krisekk82 w Stycznia 16, 2013, 00:12:33 am
Miałem podobny problem, być może taki sam.
Wpisywałem poprawne (nowe) hasło w administratorze (opcje EWUS_HASŁO) i nic. Przy wpisywaniu pacjenta pokazywał się komunikat, że brak połączenia z eWUS czy jakoś tak. Gdy nie wpisałem hasła w administratorze przy danym operatorze tylko poprawiłem domyślny wpisując hasło coś ruszyło. A mianowicie, dodając pacjenta pojawił się komunikat, że podano błędne hasło do eWUS czy jakoś tak. Akceptując to, czy wciskając ok (już nie pamiętam) pojawiła się zakładka i tam wpisałem prawidłowe (nowe) hasło. Wszystko zadziałało.
Nie wiem czy to w ten sposób należało to zrobić, ale mi się udało.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]