Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostałe problemy => Problemy ogólne => Wątek zaczęty przez: Bocor w Grudnia 14, 2022, 07:42:39 am

Tytuł: Anulowanie powiązanego eskierowania
Wiadomość wysłana przez: Bocor w Grudnia 14, 2022, 07:42:39 am
Dzień dobry,
orientują się Państwo, czy jest możliwość anulowania wizyty z poziomu lekarza w przypadku, gdy jest powiązane z nim nowe eskierowanie?
Może podam przykład takiej wizyty :)
Rejestracja umawia pacjenta pierwszorazowego do specjalisty, przypisując mu usługę: Porada Specjalistyczna 89.00 i podpinając pod nią ściągnięte eskierowanie.
Pacjent się nie zgłasza, a lekarz otworzył przez przypadek jego wizytę. W tym momencie już jest to traktowane, że eskierowanie zostało wykorzystane na wizycie.
Nie ma problemu, gdy pacjent na to eskierowanie został dalej w tej placówce, ale co w przypadku gdy chce je odebrać, skoro wizyta się nie odbyła?

Jak takie sprawy Państwo u siebie rozwiązują i czy jest techniczny sposób anulowania takiej wizyty?
Chodzi o system KS-SOMED.
Tytuł: Odp: Anulowanie powiązanego eskierowania
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Grudnia 15, 2022, 19:31:04 pm
Jak lekarz otworzy wizytę to nie jest od razu wykonywana usługa lub może inaczej - może nie być. Nigdy nie ustawiałem Somedu, żeby wykonywał wizytę na początku, nie widziałem w tym sensu. W mojej konfiguracji albo lekarz klikał na wizycie na usłudze zarezerwowanej i ją wykonywał albo zamykał wizytę i pojawiało się okno wykonania usługi i tam klikał ok. Dopiero wtedy się wykonywała usługa.
Kolejna sprawa - od niedawna Somed dostosował mechanizm wykonywania skierowania do uszczegółowionych zasad MZ. I tak - skierowanie wykona się, jeśli jako kontynuacja zostanie wybrany jeden z trybów kończących leczenie w poradni. Jak jest niewybrany to trzeba by sprawdzić jak się zachowa skierowanie. W opisach aktualizacji sobie to sprawdź, może to Ci pomoże rozwiązać problem.
Tytuł: Odp: Anulowanie powiązanego eskierowania
Wiadomość wysłana przez: Bocor w Grudnia 16, 2022, 09:21:33 am
Zakładam, że chodzi o opcję : OPCJA WIZYTY, WSPÓLNE>INNE  Automatyczne zatwierdzenie zlecenia (bez pokazywania okna)? U mnie jest to włączone i zawsze było jeszcze za czasów moich poprzedników... ale jeśli faktycznie to rozwiąże problem to pobawię się tą opcją na testowym serverze, póki co dziękuję za cenną podpowiedź.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]