Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostałe problemy => Elektroniczna Dokumentacja Medyczna => Wątek zaczęty przez: olmarcin29 w Sierpnia 22, 2021, 20:52:03 pm

Tytuł: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: olmarcin29 w Sierpnia 22, 2021, 20:52:03 pm
Witam serdecznie.
Miał ktoś taki błąd statusie EDM? Jeśli tak to proszę podpowiedzcie co z tym zrobić.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Sierpnia 22, 2021, 21:25:48 pm
Kiedyś działało i przestało czy jeszcze nigdy nie działało?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: olmarcin29 w Sierpnia 22, 2021, 21:43:41 pm
Od początku konfiguracji jest taki błąd.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Sierpnia 22, 2021, 21:47:53 pm
a jaki jest podpis?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: olmarcin29 w Sierpnia 22, 2021, 21:53:40 pm
Certyfikat PUE. Recepty i skierowania wysyłają się do P1.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Sierpnia 22, 2021, 22:52:05 pm
Praktyka lekarska?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: Ola w Sierpnia 23, 2021, 07:39:47 am
U mnie tez ten sam błąd. Będę dzwoniła do Kamsoftu. Wcześniej miałam problem z utworzeniem konta na P1 - za długa nazwa podmiotu. Praktyka pielęgniarek i położnych.

Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: olmarcin29 w Sierpnia 23, 2021, 10:39:34 am
Tak praktyka lekarska.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Sierpnia 30, 2021, 21:45:44 pm
mnie kamsoft kazał kontaktować się z CEZ w  sprawie tego błędu, napisałem i czekam już ze 4 tygodnie :( Dalej analiza problemu przez CEZ. To są jakieś jaja.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Sierpnia 30, 2021, 21:59:20 pm
A teraz mam nowy komunikat:ZM zarejestrowane, index EDM:
Cytuj
The request channel timed out attempting to send after 00:01:00. Increase the timeout value passed to the call to Request or increase the SendTimeout value on the Binding. The time allotted to this operation may have been a portion of a longer timeout.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Sierpnia 31, 2021, 06:54:38 am
Błędy wyskakują przeróżne, jedne znikają po jakim czasie (najczęściej na drugi dzień) inne zdarzenia trzeba jeszcze raz podpisywać i wysyłać.
To co u Ciebie wyskoczyło na wszystkich ZM i u mnie wczoraj (wcześniej tego nie było) ale do dziś  rano nie zniknęło. Poczekam jednak do wieczora i spróbuję jeszcze raz podpisać.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Sierpnia 31, 2021, 18:51:41 pm
Ciekawe czy to zasługa działania EDMu z chmury kamsoftowej czy też CEZ nawala? :)

Teoretycznie każda aktualizacja PPsa wprowadza modyfikacje mające usprawnić działanie, a okazuje się że po aktualizacji leży coś innego.

Przed aktualizacją EDM działa bez zarzutu, robisz aktualizację i wyskakują różne kwiatki.

Ktoś ma jakiś opis sprawdzony co i jak wypełnić żeby to zawsze załapało, żeby można było wykluczyć złą konfigurację po stronie klienta? Takie Must have. :)

Żeby jeszcze  te komunikaty zwracały jakieś zrozumiałe info co nie działa :)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Sierpnia 31, 2021, 20:51:06 pm
dziś po 20-tej te statusy ZM samonaprawiły się :)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Sierpnia 31, 2021, 21:16:53 pm
Ale już po 21 dzisiejsze wszystkie zdarzenia mają w Rejestrze ZM takie coś:
Cytuj
Operacja zakończyła się niepowodzeniem i zwróciła status InternalServerError.
Failed to call access method: Executor [org.springframework.scheduling.concurrent.ThreadPoolTaskExecutor$1@2fb2a256[Running, pool size = 100, active threads = 100, queued tasks = 400, completed tasks = 562757]] did not accept task:$$Lambda$1785/1347075943@4c736256
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Września 01, 2021, 00:15:44 am
Dziś była awaria P1 (stąd "InternalServerError").
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 01, 2021, 06:21:01 am
dziś nad ranem te ZM mają zmienione opisy błędu na:
Cytuj
Operacja zakończyła się niepowodzeniem z powodu błędu klienta (Forbidden).
Access denied.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Września 01, 2021, 21:42:45 pm
Błędy wyskakują przeróżne, jedne znikają po jakim czasie (najczęściej na drugi dzień) inne zdarzenia trzeba jeszcze raz podpisywać i wysyłać.
To co u Ciebie wyskoczyło na wszystkich ZM i u mnie wczoraj (wcześniej tego nie było) ale do dziś  rano nie zniknęło. Poczekam jednak do wieczora i spróbuję jeszcze raz podpisać.
Nie powinno to tak wyglądać lekarz powinien wpisać i obsłużyć wizytę i się nie zastanawiać wysłało się prawidłowo do EDM czy nie a jeśli nie to jutro spróbuje jeszcze raz. Pamiętam jak na szkoleniu którymś chyba mówili że dla lekarza praktycznie nic się nie zmienia robi nadal to co robił resztą zajmie się Kamsoft i jego EDM Suite. Teraz się okazuje że to bzdura bo trzeba każde zdarzenie trzeba ręcznie kliknąć i sprawdzić status w EDM Suite a to już dodatkowa robota, taka informacja powinna być widoczna np. na liście wizyt już.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Września 01, 2021, 22:20:12 pm
taka informacja powinna być widoczna np. na liście wizyt już.

To jest bardzo dobra myśl, takie wyskakujące okienko z informacją ;)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Września 02, 2021, 16:23:16 pm
Nie koniecznie wyskakując okienko, bo tych okien jest już za dużo, ale dodatkowa kolumna albo dwie (Status ZM, i Indeks EDM) z ikonkami na liście zrealizowanych wizyt by w zupełności wystarczyły :)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 02, 2021, 17:05:58 pm
Popieram  ;)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Września 03, 2021, 04:56:33 am
Czy ktoś jeszcze miał problem z pierwszego posta tego wątku i udało mu się go rozwiązać?
Pytam bo jestem w zawieszeniu od miesiąca. Kamsoft mnie wysyła do CEZ,CEZ milczy od miesiąca nie odpowiedział na zapytanie mailowe, infolinia CEZ twierdzi że zgłoszenie przyjęte do analizy :)
Wszystkie wizyty od początku walki z EDM na 2 stanowiskach (2 praktyki lekarskie) wracają z tym błędem Indeksu EDM. ZM się rejestrują OK.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 07, 2021, 15:32:07 pm
do tej pory jak były jakieś błędy zatwierdzałem wizytę ponownie i jakoś przechodziło, od wczoraj połowa to błędy. Ponowna wysyłka pomaga ale nie w każdym przypadku.
W załączeniu obrazki błędów z którymi nie mogę sobie w żaden sposób poradzić. Może ktoś ma coś podobnego?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Września 07, 2021, 20:44:16 pm
Mi się taki błąd nie pojawił ale napisali mi w Kamsofcie że to problemy z P1 i wszystkie błędy próbują wysyłać ponownie w nocy ze suita :) i te które im zgłosiłem podobno po ponownej próbie zaindeksowania przeszły :)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 07, 2021, 21:20:04 pm
u mnie też różne błędy w nocy "naprawiają się" ale te niestety nie chcą
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: marmolada w Września 07, 2021, 22:23:42 pm
u mnie też różne błędy w nocy "naprawiają się" ale te niestety nie chcą

Jeśli chodzi o błąd REG.WER.7164, nic z tym sam nie zrobisz, tylko aktualizacja od Kamsoftu. Któryś program musiał update-ować dane tego pacjenta bez opamiętania, aż dobił do max wersji rekordu. Abstrahując od winnego (którym może być sam Kamsoft), niepowodzenie przy aktualizacji pacjenta nie powinno przerywać rejestracji ZM, więc na pewno to poprawią.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 08, 2021, 19:55:51 pm
Zadałem pytanie do KAMSOFTu nt błędów które pokazałem na obrazkach 3 posty wstecz i dostałem taką odpowiedź:
Cytuj
Pierwszy błąd wynika z ograniczeń P1 - polega na tym, że w P1 jest pacjent z określonymi danymi a teraz leci dokument z innymi danymi tego pacjenta i chcemy je zaktualizować w P1.
P1 ustawiło limit 25 zmian na pacjencie i więcej zmieniać go nie można.
Trzeba się skontaktować się z P1 żeby powiedzieli jakie mają aktualne dane tego pacjenta.

Drugi błąd to po pierwsze timeout na zdarzeniach medycznych (niewydolna P1), a drugi to konsekwencja 1
Można spróbować przegenerować dokument raz jeszcze
Sprawdziłem więc dane tych pacjentów na gabinet.gov.pl były drobne różnice w adresach (adresy te same tylko trochę inaczej zapisane).
W jednym wypadku to był błąd 1 cyferki w kodzie pocztowym (chociaż podane przeze mnie był dobry a wadliwy w P1(rozumiem że na gabinet.gov.pl to to samo co P!)
czyli brak jest powiązania adresu (miejscowość ulica ) z bazą kodów pocztowych
A w drugim przypadku była to sposobu zapisu adresu miejscowości która nie posiada nazw ulic. W P1 nie ma nazwy ulicy a u mnie jest powtórzona nazwa miejscowości.
W PPS-ie mam tak wszystkich pacjentów zapisanych i nigdy nie było błędu.
Ostatecznie zmieniłem adresy u siebie tak jak jest na gabinet.gov.pl i wysłałem ponownie i wszystko poszło OK.
Jeżeli tak ma to wyglądać to EDM to chyba dużo wizyt będzie nie przesłanych, bo czy każdy będzie codziennie sprawdzał?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: Manioo SE w Września 08, 2021, 20:11:30 pm
teraz lekarz ma dylemat:
-przyjąć kolejnego pacjenta czy sprawdzać wysyłkę do P1 a jeśli są problemy to rozwiązywać je. I tak po każdej wizycie.

 NFZ nie musi już zwiększać limitów :) Nie ma czasu na wizyty - cały dzień wysyłamy tę pierwszą
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: artur w Września 08, 2021, 22:12:22 pm
Przecież to jest chore ta cała niby informatyzacja służby zdrowia, lekarz teraz ma się zastanawiać czy adresy pacjenta w P1 zgadzają się z tymi w bazie jak się nie zgadzają to kombinować jak koń pod górę, bo być może wykopie mu EDM, to lekarz/rejestrator ma myśleć i sprawdzać co chwile czy P1 jest wydolny i czy zarejestruje EDM pacjenta ? :) Ktoś za to wziął grubą kasę.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: marmolada w Września 08, 2021, 22:58:37 pm
Cytuj
Pierwszy błąd wynika z ograniczeń P1 - polega na tym, że w P1 jest pacjent z określonymi danymi a teraz leci dokument z innymi danymi tego pacjenta i chcemy je zaktualizować w P1.
P1 ustawiło limit 25 zmian na pacjencie i więcej zmieniać go nie można.
Trzeba się skontaktować się z P1 żeby powiedzieli jakie mają aktualne dane tego pacjenta.

No to jest spychologia :) Po pierwsze, aktualizacja danych pacjenta a rejestracja np. ZM, to są zupełnie oddzielne sprawy. Ustawienie tego tak, że podczas rejestracji ZM zachodzi automatyczna aktualizacja pacjenta, która - w razie niepowodzenia - przerywa cały proces, kwalifikuje się jako błąd programu.

Cóż, jak będzie coraz więcej tych błędów, pewnie to w końcu poprawią.

Ze strony P1, źródłem problemu jest lekko chybiona, moim zdaniem, koncepcja aktualizowania danych pacjenta. Np. 3 różne "instancje" programów (np. u różnych świadczeniodawców) z jakimiś różnicami w adresie czy telefonie - będą toczyć ze sobą "walkę" o zapisanie ich wersji danych :) No i tu znowu kolejny argument, żeby nie robić tego automatycznie.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: Nyahaha w Września 09, 2021, 08:51:09 am
Ktoś za to wziął grubą kasę.
A jak, w większości w żaden sposób ta informatyzacja nie poprawia jakości w leczeniu. Zbędne wymogi, które nie mają żadnego wpływu na leczenie tylko zabieranie czasu lekarzowi. Nie zdziwię się jak taki kamsoft wymyśli jeszcze automat do pobierania danych adresowych pacjenta i żeby nie było problemów podczas wysyłki ZM i będzie domagał się podobnej zapłaty za dodatkową licencję coś jak z EANem przy wystawianiu recept by kupić dodatkowo moduł bloz bo inaczej uzupełniać trzeba ręcznie. Twórcy oprogramowania zgarnął hajs, ten kto wymyślił P1 i te dziwne wymogi też zgarnie hajs, NFZ mniej wypłaci bo część pacjentów może nie przejść przez P1 i nie wypłaci kasy i wszyscy happy, poza lekarzami :).
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: Monika24 w Września 09, 2021, 11:38:20 am
Dla mnie w NFZ informatyk powiedział wprost - proszę się wstrzymać do końca roku z tą RZM bo to narazie w fazie testów i jest masa błędów, wymóg ma być od stycznia 2022 czy jakoś to mają weryfikować.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 09, 2021, 16:07:38 pm
Jeżeli o stycznia 2022 to tragedia. W cztery miesiące tego nie opanują. Może od 2023 ?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: Monika24 w Września 09, 2021, 16:16:39 pm
Nic nie wiadomo. Ja narazie w module EDM opisuję wizyty a potem , od stycznia to może uruchomię RZM ;)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 22, 2021, 04:23:03 am
Od ponad 2 miesięcy używam EDMSuite. Każdego dnia po zarejestrowaniu wszystkich usług sprawdzam status EDM. Jeżeli są jakieś błędy czekam do następnego dnia i jeżeli błędy nie znikały zatwierdzałem wizytę ponownie i to do tej pory pomagało, od poniedziałku połowa to błędy. Odczekanie lub ponowne zatwierdzenie i podpis pomaga ale nie w każdym przypadku.
W załączeniu obrazek błędów z który pojawił się od wczoraj na 4 z 10 ZM . Procedury rzekomo błędne do tej pory były OK tym bardziej tego samego dnia te same procedury przy jednych pacjentach są dobre przy innych złe?
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: marmolada w Września 22, 2021, 11:00:11 am
Procedury rzekomo błędne do tej pory były OK tym bardziej tego samego dnia te same procedury przy jednych pacjentach są dobre przy innych złe?

Też to zauważyłem, zaczęło się 20 września. Odrzuca procedurę '93.1202' 'ĆWICZENIA CZYNNE WOLNE' z tym samym komunikatem REG.WER.3826. Coś nagrzebali znowu ;)
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 22, 2021, 12:06:21 pm
20 września nie wysyłałem (gabinet był nieczynny) z 21 września 4 na 10 było z błędem. Na podstawie tych co przeszły i nie przeszły to błędne mogą być 23.1006, 23.1502 (chociaż 23.1504 przeszło) oraz 23.1601 Dziś się okaże że jakieś inne.
wersja KS-PPS najnowsza
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 22, 2021, 19:46:13 pm
spróbowałem wysłać jeszcze raz to gdzie był błąd na moi poście z obrazkiem
najpierw oczywiście było brak danych a po pewnym czasie takie coś jak na obrazku
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: marmolada w Września 22, 2021, 22:03:27 pm
spróbowałem wysłać jeszcze raz to gdzie był błąd na moi poście z obrazkiem
najpierw oczywiście było brak danych a po pewnym czasie takie coś jak na obrazku

To wygląda na buga w programie Kamsoft albo akurat coś aktualizowali w P1 i śmieci się zaczytały :)

Może spróbuj jeszcze raz, bo problem ze słownikiem ICD9 w P1 chyba poprawili. W każdym razie ta procedura, która mi odrzucało przez 2 dni, znowu przechodzi ok.
Tytuł: Odp: BŁĄD EDM SUITE
Wiadomość wysłana przez: frodo w Września 23, 2021, 06:56:13 am
Tak też mi się wydaje że to bug Kamsofta. Bo już wali na wszystkich zdarzeniach z następnego dnia. Zaktualizowałem nic nie pomaga
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]