Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek z dnia 22 października otrzymany z adresu mailowego TUTAJ@BYL_JAKIS_ADRES_MAILOWY informuję, że NAZWA PRZYCHODNI otrzymał następującą kwotę refundacji z NFZ:
w 2013 roku: PRAWDZIWE_DANE_Z_KSIEGOWOŚCI zł
w 2104 roku: PRAWDZIWE_DANE_Z_KSIEGOWOŚCI
w okresie od stycznia do lipca 2015 roku: PRAWDZIWE_DANE_Z_KSIEGOWOŚCI zł
Pozostałe wnioskowane przez Panią dane nie są wg nas informacją publiczną (art. 6. Ustawy o dostępie do informacji publicznej), wręcz przeciwnie, są to dane wrażliwe.
Niemniej jednak jeżeli przedstawi Pani do jakich celów informacje te są potrzebne, to rozważymy ich udostępnienie.
NZOZ prowadzony w formie prywatnej spółki prawa handlowego, z uwagi na fakt podpisania umowy z NFZ, staje się jednym z podmiotów publicznej opieki zdrowotnej, wykonującym zadania publiczne, w tym zakresie jest zobowiązanym do stosowania DostInfPubU.
W świetle powyższego wywodu za niezasadne należało uznać twierdzenia NZOZ, zgodnie z którymi o niezasadności żądania Skarżącego miałaby świadczyć jawne w swej treści umowy o świadczeniu usług zdrowotnych zawarte między NZOZ a Kasą Chorych a następnie NFZ, udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej. NZOZ nie jest podmiotem prowadzącym Biuletyn Informacji Publicznej i nie może skutecznie odmówić udostępnienia posiadanej przez siebie informacji publicznej na wniosek (art. 10 ust. 1 DostInfPubU), powołując się na udostępnienie tylko części tej informacji (in casu - umowy między NZOZ a NFZ), udostępnionej przez inny podmiot (NFZ), w prowadzonym przez inny podmiot Biuletynie Informacji Publicznej.
Na NZOZ jako na dysponencie środków publicznych spoczywał zatem obowiązek udzielenia informacji publicznej. Zakłady opieki zdrowotnej funkcjonują jako podstawowe instytucje utworzone i utrzymywane w celu udzielania świadczeń zdrowotnych. Realizując świadczenia zdrowotne finansowane ze środków publicznych, tym samym NZOZ realizuje zadania publiczne. Z samego faktu, że podmiot, który utworzył niepubliczny ZOZ jest osobą prawną nie wynika jeszcze, że nie realizuje on zadań publicznych. To charakter udzielanych świadczeń i źródło ich finansowania decydują o tym czy w rozpoznawanym przypadku mamy do czynienia z wykonywaniem zadań publicznych (wyrok NSA z 02.6.2011 r., I OSK 358/11, baza orzeczeń NSA).
Wskazywanie, że ustawa o rachunkowości i przepisy podatkowe nakładają obowiązek przechowywania dokumentów przez okres 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, bądź licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku (k. 15 akt administracyjnych), nie rozstrzyga o tym, czy takowe dokumenty faktycznie znajdują się w dyspozycji NZOZ. Jeśli nadal się znajdują, podlegają one udostępnieniu, przy spełnieniu wszystkich przesłanek pozytywnych i przy braku przesłanek negatywnych, o których stanowi DostInfPubU.
http://www.zdrowie.abc.com.pl/narzedzia-i-materialy/orzecznictwo/sp-zoz-w-zakresie-jakim-korzysta-ze-srodkow-publicznych-jest-zobowiazany-do-udzielenia-informacji-publicznej,28726.html?utm_source=SARE&utm_medium=email&utm_campaign=NPOZ18112016
Nie ma zatem wątpliwości, że Szpital jako Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej wykonuje zadania publiczne w zakresie ochrony zdrowia. Według art. 55 ust. 1 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej podmiot ten może uzyskiwać środki finansowe z odpłatnej działalności leczniczej. Umowy o udzielanie tych świadczeń zawiera z kolei ze świadczeniodawcami również Narodowy Fundusz Zdrowia, dysponujący środkami publicznymi określonymi w art. 116 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 581). W świetle powyższego uzasadnione jest przekonanie, że także szpital jako Publiczny Samodzielny Zakład Opieki Zdrowotnej w zakresie, w jakim korzysta ze środków publicznych, jest podmiotem zobowiązanym do udzielenia informacji stanowiących informację publiczną.
zobowiązuje Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu do dokonania czynności w zakresie udzielenia skarżącemu informacji publicznej dotyczącej jego wniosku z (...) kwietnia 2016 roku o:
a.
o udostępnienie skanów umów użyczenia, najmu i dzierżawy;
b.
o udostępnienie imion i nazwisk osób uczestniczących w kursach i szkoleniach zorganizowanych dla personelu Oddziału Ginekologiczno- Położniczego w latach 2013-2015;
c.
udostępnienie skanu umowy na przeprowadzenie szkoleń określonych w ppkt b;
d.
udostępnienie informacji ile razy w 2015 roku wzywany był na oddział ginekologiczno-położniczy psycholog lub psychiatra na konsultację;