Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: Sławek w Października 23, 2015, 07:58:29 am

Tytuł: komu EDM ?
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Października 23, 2015, 07:58:29 am
Witam

Przychodnia która prowadzi EDM, chce zakończyć działalność z końcem roku, niestety okazało się że nie ma informacji komu należy przekazać EDM. W przypadku dokumentacji papierowej nie ma problemu natomiast nikt nie chce dokumentacji elektronicznej. Kolejny problem to co powinno być przekazane, czy same pliki xml, czy np. cały program Admed i co w przypadku gdy organ państwowy zgłosi się po HZICH pacjenta:/
Niestety nie można znaleźć odpowiednich aktów prawnych a coraz więcej jest przychodni które prowadzą EDM i jak widać nie przewidziano takiej sytuacji...

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: komu EDM ?
Wiadomość wysłana przez: Sorn w Października 23, 2015, 16:19:09 pm
Na pewno nie może to być baza admedu ponieważ nie jest ona w żaden sposób uniwersalna.
Są dwie możliwości na przekazanie takiej dokumentacji.
1. Eksport wszystkich dokumentów do xml wraz z załącznikami a następnie podpisanie wszystkich dokumentów podpisem kwalifikowanym przez upoważnionego pracownika.
2. Wydrukowanie wszystkich dokumentów do plików pdf, dodanie też wszystkich załączników do tych hzich a następnie podpisanie wszystkiego podpisami kwalifikowanymi jak w poprzednim punkcie.

Pierwszy typ pliku jest wyświetlany przez przeglądarkę IE (nie wiem jak w innych systemach operacyjnych), ale obsługuje linki do załączników.
Drugi typ jest chyba bardziej user-friendly i Adobe Reader umożliwia zweryfikowanie podpisu elektronicznego zaszytego w podpisanym pdf.

Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli bardzo się wzbraniają przed przyjęciem (chyba powinien Wojewoda ją przechowywać) to zawsze możecie oddrukować wszystko i podbić pieczęcią "Za zgodność z wersją elektroniczną" i podpis osoby upoważnionej (nie musi być lekarz).
W zależności od ilości dokumentacji to może być ciężkie do zrealizowania więc potraktuj to jako ostateczność :)

Jeszcze w temacie:
1. W przypadku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej miejsce przechowywania dokumentacji określa:
1)    podmiot, który utworzył zakład;
2)    organ prowadzący rejestr zakładów opieki zdrowotnej, w przypadku, gdy wykreślenie zakładu z rejestru nastąpiło w trybie i na zasadach określonych w art. 15 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej.
2. Jeżeli zadania zlikwidowanego zakładu opieki zdrowotnej przejmuje inny podmiot, podmiot ten przejmuje dokumentację tego zakładu.

Nie ma nic tutaj o wersji papierowej/elektronicznej a jedynie o dokumentacji.
Tytuł: Odp: komu EDM ?
Wiadomość wysłana przez: Sławek w Października 23, 2015, 23:19:49 pm
Witam

Dzięki za odpowiedź, sprawa jeszcze jest w toku i czekam na odpowiedź z CSIOZ, dam znać jak się zakończy.

Pozdrawiam
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]