Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostała sprawozdawczość w formacie otwartym => Kolejki oczekujących => Wątek zaczęty przez: PaulinaSz w Lipca 02, 2014, 10:35:58 am

Tytuł: zespoły oceny kolejek oczekujacych
Wiadomość wysłana przez: PaulinaSz w Lipca 02, 2014, 10:35:58 am
czy macie takie zespoły??
z kogo się mają składać w przypadku AOS???
jak wygląda ich praca?
Tytuł: Odp: zespoły oceny kolejek oczekujacych
Wiadomość wysłana przez: koderka w Lipca 02, 2014, 11:59:18 am
 Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Art. 21. 1. Listy oczekujących na udzielenie świadczenia podlegają okresowej, co najmniej raz w miesiącu, ocenie:

1) zespołu oceny przyjęć powołanego przez świadczeniodawcę, który zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - w przypadku szpitali;

2) kierownika świadczeniodawcy, który zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - w przypadku świadczeń specjalistycznych w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej;

3) świadczeniodawcy - w przypadku innym niż określone w pkt 1 i 2.

2. W skład zespołu oceny przyjęć wchodzą:

1) lekarz specjalista w specjalności zabiegowej;

2) lekarz specjalista w specjalności niezabiegowej;

3) pielęgniarka naczelna, a w razie jej braku - inna pielęgniarka albo położna.

2a.  W przypadku gdy zespół oceny przyjęć działa przy samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej albo jednostce budżetowej rada społeczna, o której mowa w art. 48 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654), może wyznaczyć do zespołu oceny przyjęć swojego przedstawiciela wykonującego zawód medyczny i niebędącego zatrudnionym u tego świadczeniodawcy.

3. Świadczeniodawca, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, wyznacza przewodniczącego zespołu spośród osób, o których mowa w ust. 2, a także określa tryb pracy zespołu.

4. Do zadań zespołu oceny przyjęć, kierownika świadczeniodawcy albo świadczeniodawcy, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, należy przeprowadzanie oceny list oczekujących na udzielenie świadczenia pod względem:

1) prawidłowości prowadzenia dokumentacji;

2) czasu oczekiwania na udzielenie świadczenia;

3) zasadności i przyczyn zmian terminów udzielenia świadczeń.

5. Zespół oceny przyjęć sporządza każdorazowo raport z oceny i przedstawia go świadczeniodawcy, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.

6. Jeżeli u świadczeniodawcy, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie udziela świadczeń lekarz specjalista w specjalności zabiegowej, to w skład zespołu oceny przyjęć wchodzą osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3.

7.  Jeżeli u świadczeniodawcy, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, działa zespół zarządzania jakością, spełniający warunki określone w ust. 2, wykonuje on zadania, o których mowa w ust. 4 i 5.
Tytuł: Odp: zespoły oceny kolejek oczekujacych
Wiadomość wysłana przez: PaulinaSz w Lipca 08, 2014, 08:55:07 am
 no tak powinno być, a jak jest???

macie takie zespoły??? co ile się spotykają??? jak sprawdzają kolejki??
Tytuł: Odp: zespoły oceny kolejek oczekujacych
Wiadomość wysłana przez: PaulinaSz w Lipca 16, 2014, 07:44:55 am
jak sprawdzacie i jak opisujecie zasadność zmian i terminów????
Tytuł: Odp: zespoły oceny kolejek oczekujacych
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lipca 19, 2014, 23:14:37 pm
W rubryce zmiana terminu udzielenia świadczenia czy jak ona się tam nazywa ;)
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]