Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: c_est_la_vie w Stycznia 03, 2014, 18:55:33 pm

Tytuł: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 03, 2014, 18:55:33 pm
Witam Serdecznie !

Mam problem i pilnie potrzebuję pomocy.
Mam zainstalowany program Kamsoft na laptopie, wszystko pięknie śmiga, natomiast chcę zgrać całość na inny stacjonarny komputer, ponieważ laptop ma swoje lata i prawdopodobieństwo że niedługo padnie jest spore.
Nie bardzo wiem jak to zrobić, gdy to czynię to wyskakuje mi przy instalacji komunikat o podanie pliku z licencją i na tym komputerze gdzie instaluje [stacjonarnym] tego pliku niema. Natomiast ten plik jest na laptopie, ale nie mogę go zgrać ani skopiować na pendrive`a co uniemożliwia mi dalszą instalację.
Nie wiem co zrobić dlatego też bardzo proszę o pomoc krok po kroku jeżeli jest to możliwe.

Bardzo serdecznie dziękuję i czekam na odp. :)
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: mufi w Stycznia 03, 2014, 19:20:00 pm
Plik z licencją można pobrać po zainstalowaniu porogramu na komputerze stacjonarnym.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 03, 2014, 19:52:40 pm
Może najpierw troche poczytaj np. tu http://forumpps.pl/index.php?topic=6392.0 , ochłoń i dopiero szukaj
szybkiej pomocy, bo co to znaczy, że "ale nie mogę go zgrać ani skopiować na pendrive`a"
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 03, 2014, 20:07:09 pm
Plik z licencją ze starego komputera nie chce się skopiować na pen drive`a - nie wiedzieć czemu.
Ochłonąłem trochę i czytam właśnie forum krok po kroku
Mam mało czasu bo za parę dni wyjeżdżam za granicę a chcę to Mamie ogarnąć  :D
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 03, 2014, 20:42:07 pm
A możesz skopiować cały katalog KS-PPS?
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Stycznia 03, 2014, 20:58:34 pm
Sprawdziłem własnie. Ten plik można normalnie skopiować. Pojawia się jakiś błąd? Total commanderem sprawdź.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 03, 2014, 21:25:12 pm
Zrobiłem tak :

1. Firebird - zgodnie z wersją na starym kompie 2.0 - zainstalowałem.
2. Pobrałem ze strony kamsoftu program - zainstalowałem.
3. Ze starego komputera skopiowałem cały foler KS-PPS.
4. Zainstalowałem Kamsoft.
5. Zamieniłem folder KS-PPS.
6. Pomyślnie przebiegła instalacja -włącznie z podaniem pliku licencji.
7 Przy uruchomieniu Kamsoft i logowaniu wyskakuje komunikat :

Próba nawiązania połączenia z bazą danych została anulowana. System nie może być uruchomiony.

Przy logowaniu:

Serwer: C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FBD

Użytkownik: PPS [zmieniałem na KSADM] ale bez skutku

Hasło : Podaję masterkey lub w ogóle nic nie wpisuję.

Nie wiem dlaczego - proszę o kolejną porcję pomocy :) Jest to dla mnie szalenie ważne aby to działało.

Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Stycznia 03, 2014, 21:33:37 pm
Panie...

Jak zainstalowałeś firebirda.. i ppsa jakiegoś tam to : Na nowym komputerze skasuj katalog KS. Skopiuj katalog KS a nie sam ks-pps ze starego na nowy komputer na dysk C.  NIC NIE INSTALUJ JUŻ.
Jak nie działa to wklej tutaj zawartość pliku .ini z ppsa.
Jest tam C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FBD?
Użytkownik bazy to nie KSADM a PPS.

PS co to znaczy? "4. Zainstalowałem Kamsoft"
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 03, 2014, 21:39:29 pm
Pokazuję i objaśniam:

1. Pobierasz i instalujesz wersję pobraną z ftp-a kamsoftu.
2. W miejsce zainstalowanego katalogu KS-PPS kopiujesz katalog KS-PPS z laptopa
3. Podczas uruchomienia wpisujesz jako hasło : masterkey.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 03, 2014, 22:09:21 pm
Paweł zrobiłem tak jak piszesz i jest właśnie ten komunikat o którym pisałem wyżej.

Przemysław - troszkę się gubię, bo ja nie mam styczności z tym programem - tzn. mam od dziś  :D
Skopiowałem całą zawartość KS i błąd jest ponownie, nie wiem o co come on.
Na pewno gdzieś robię błąd ale nie wiem gdzie :/

Jak nie działa to wklej tutaj zawartość pliku .ini z ppsa."-tego nie rozumiem.

Jest tam C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FBD? - tak jest
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 03, 2014, 23:26:16 pm
Czy na nowym kompie masz katalog C:\KS\KS-PPS
powinien on być kopią tego z laptopa.

Plik *.ini o kórym wspominano to plik kspps.ini który jest w w/w katalogu.

Powinien on zawierać na początku takie wpisy

[POLACZENIE]
BAZA_DBSTRING=PPS@LOCALHOST:C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
BAZA_TYP=IBX
BAZA_MECHANIZM=DBX
PROMEDIN=0
SCIEZKAAKT=C:\KS\KS-PPS

Często problemem jest, gdy zamiast LOCALHOST instalator wpisuje numeryczny adres dynamiczny (IP)

Zobacz czy u Ciebie ten plik ma w/w wpisy.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Stycznia 03, 2014, 23:43:58 pm
Jak to mówili w Californicarion.
Tak to jest jak robotę przeznaczoną dla dobrze wyposażonych szwedów wykonują hindusi.

Nie obraź się ale nie masz nawet pojęcia o plikach i katalogach. Daj komuś z 50 jak to Paweł mówi i gotowe.
To nie jest zabawa. Tutaj chodzi o pieniądzę. Pewnie kopii tez nie masz.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 15:52:36 pm
bart
 
Plik kspps.ini przedstawia się następująco:

[POLACZENIE]
BAZA_DBSTRING=PPS@C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
BAZA_TYP=IBX
BAZA_MECHANIZM=DBX
SCIEZKAAKT=C:\KS\KS-PPS
[KSPPS]
FixNullOkrsDone=1
FixWagaCenaDone=1
FixNullCycleDone=1
AddChemiaMiesDone=1
UpdateSequenceTemplate=1
CzytnikKartToRumLib=1
FixWersZeroDone=1
FillDatesAuthorizations=1
DelTimeInDate=1
PoprawaDatUprawnienia=1
PowiazanieOswiadczen=1
FixWersMinusowaDone=1
[CRC]
WersSize=878830
ZipSize=140116


P.S. Przemysław - kopię mam  8)
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 04, 2014, 16:01:24 pm
bart
 
Plik kspps.ini przedstawia się następująco:
<..>
BAZA_DBSTRING=PPS@C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
<..>

a powinien być:
BAZA_DBSTRING=PPS@LOCALHOST:C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 16:06:11 pm
Rozumiem, że podmienić i zapisać plik ?
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 04, 2014, 16:12:36 pm
Poprawić (uzupełnić o LOCALHOST) i zapisać zmianę.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 16:25:44 pm
Nadal wyskakuje ten komunikat:

Próba nawiązania połączenia z bazą danych została anulowana. System nie może być uruchomiony.


Hm, może coś nie tak robię hm ... Wydaje mi się że tak ale zapewne się mylę.

Może potrzebna jest aktualizacja ze strony Kamsoft ?

Nie wiem gdzie mogłem popełnić błąd... ehh


W katalogu BAZA w KS-PPS mam tylko jeden plik który KSPPS.FBD - został on skopiowany wraz z resztą z laptopa
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 04, 2014, 16:57:55 pm
Próba nawiązania połączenia z bazą danych została anulowana. System nie może być uruchomiony.

FB jest nieuruchomiony?

Daj numer Teamviewera to zobaczymy :D
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 04, 2014, 17:41:37 pm
Nadal wyskakuje ten komunikat:
Próba nawiązania połączenia z bazą danych została anulowana. System nie może być uruchomiony.
<..>

Zobacz czy usługa FirebirdServer jest uruchomiona
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Stycznia 04, 2014, 17:44:04 pm
coś mi się zdaje, że nie wpisał w kspps.ini LOCALHOST, albo to są jakieś jaja
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 18:11:31 pm
Wpisałem wpisałem, nie robiłbym jaj bo zależy mi na czasie i zrobieniu tego !

Firebird uruchamia się automatycznie po uruchomieniu komputera.

Plik KSPPS.ini teraz tak wygląda u mnie :

[POLACZENIE]
BAZA_DBSTRING=PPS@LOCALHOST:C:\KS\KS-PPS\BAZA\KSPPS.FDB
BAZA_TYP=IBX
BAZA_MECHANIZM=DBX
SCIEZKAAKT=C:\KS\KS-PPS
[KSPPS]
FixNullOkrsDone=1
FixWagaCenaDone=1
FixNullCycleDone=1
AddChemiaMiesDone=1
UpdateSequenceTemplate=1
CzytnikKartToRumLib=1
FixWersZeroDone=1
FillDatesAuthorizations=1
DelTimeInDate=1
PoprawaDatUprawnienia=1
PowiazanieOswiadczen=1
FixWersMinusowaDone=1
[CRC]
WersSize=878830
ZipSize=140116


 :(
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 04, 2014, 18:29:33 pm
Napisałeś:
Cytuj
Zrobiłem tak :

1. Firebird - zgodnie z wersją na starym kompie 2.0 - zainstalowałem.
2. Pobrałem ze strony kamsoftu program - zainstalowałem.
<..>
Czy po wykonaniu pkt. 2 KSPPS Ci się uruchamiał ??








Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 18:32:22 pm
Gdy ściągnąłem program, zainstalowałem go wybierając ksinstal  ;)
Zainstalował się normalnie, wybrałem klient i firebird
Podałem plik licencji i wszystko zakończyło się pomyślnie

Uruchamiał się - do momentu logowania - czyli tego samego punktu w którym jestem obecnie.

Może zainstalować program z płyty którą posiadam ?!

Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 04, 2014, 18:41:00 pm
Tak jak napisałem wcześniej - daj nr TW i hasło na PW to się zobaczy.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 18:43:38 pm
Ok muszę najpierw go ściągnąć - chwilka

W między czasie proszę o sugestie
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Stycznia 04, 2014, 18:58:44 pm
Może zainstalować program z płyty którą posiadam ?!
Jeśli się o to pytasz to nie zajmuj się obsługa systemu, Lepiej dla Ciebie..
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 19:00:29 pm
ehhh.... biednemu zawsze wiatr w oczy

Zainstalowałem TimeViewer`a ale występuje błąd przy uruchamianiu:

"wystąpił problem z aplikacją" - wysyłaj, nie wysyłaj "

ściągnąłem go z tej strony www.teamviewer.com/pl/?


może ktoś poda inny link  :-\

Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 04, 2014, 19:02:39 pm
www.formatc.pl
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Stycznia 04, 2014, 19:05:29 pm
Daj sobie spokoj. Nie ogaraniasz podstaw obsługi  komputera,

Pawel Ci ułatwi albo Kamsoft za 500.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 19:07:50 pm
Przemysław - dzięki za motywację 8)

Przepraszam ale na stronie formatc to czego mam szukać ?

Pomożecie czy mam szukać gdzie indziej ?
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Stycznia 04, 2014, 19:12:36 pm
Przemysław - dzięki za motywację 8)

Co to za strona? fajne pytanie

Wymagane minimum myslenia.
Nie wiesz NIC a chcesz COS zrobic.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 19:18:10 pm
No widzę co to za strona ale ja nie potrzebuję pomocy pogotowia komputerowego tylko pomocy Waszej - komputer i oprogramowanie jest okay.

Jakoś dla innej użytkowniczki byliście milsi, a również nie ogarniała nic ...no tak ale to płeć żeńska....normalka  :-\
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Stycznia 04, 2014, 19:21:51 pm
Skoro nie chce sięzainstalować TW ze strony producenta to nie wiem co jest. Specjalnie przed chwilą zaktualizowałem do wersji 9 swojego i jest ok. Może spróbuj zainstalować wersję 8. Tylko najpierw restart.

A Przemek to wiesz - płeć nie gra roli :) On gustuje w tajlandzkich transwestytach :D
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 19:40:09 pm
Chyba się poddaję , bo nie chcę zainstalować nawet TimeView 8 - chyba zakończę tę gehennę ... chyba że jakieś pomysły macie ?

Przemysławie to prawda , tajlandzkie transy Cię krecą ? no no, one też słabo ogarniają sprawy z komputerami.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Manioo SE w Stycznia 04, 2014, 19:51:26 pm
Przemek lubi kawę  ;)
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: Lastryko w Stycznia 04, 2014, 19:51:34 pm
No widzę co to za strona ale ja nie potrzebuję pomocy pogotowia komputerowego tylko pomocy Waszej - komputer i oprogramowanie jest okay.
[...]

1. Nie, Twój komputer nie jest OK.
2. Tak, potrzebujesz pomocy na miejscu.
3. Nie, forum Ci nie pomoże, bo możliwości jest tyle, że w "trybie forumowym" do nowego roku się nie wyrobisz.
4. Nie dziaduj, zadzwoń do specjalisty (każdy będzie dobry).
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 20:16:48 pm
Rezygnuję i sorry za kłopot.

Pozdrawiam Przemysława - bardzo uprzejmy i sympatyczny Pan  :P
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 04, 2014, 20:39:25 pm
Gdy ściągnąłem program, zainstalowałem go wybierając ksinstal  ;)
Zainstalował się normalnie, wybrałem klient i firebird

Z instrukcji KSPPS (c:\KS\KS-PPS\DOKU\KSPPS.pdf) :
<..>
Instalatora uruchamiamy plikiem ksinstall.exe z katalogu
instalacyjnego KS-PPS.INS. Po uruchomieniu instalatora wybieramy
typ instalacji (w naszym przypadku: Serwer, Firebird).
Przy pierwszej instalacji dodatkowo musimy upewnic
sie, ze zaznaczone jest pole ?Instalacja serwera baz danych?,
gdyz jest on niezbedny do pracy programu.
<..>
Może to to tu jest piesek pogrzebany
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 04, 2014, 20:41:18 pm
odinstaluję wszystko i spróbuję ponownie - ostatni raz

Dzięki za info.
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: bart w Stycznia 04, 2014, 21:14:26 pm
Dokładnie tak zrób : odinstaluj + restart kompa + nowa instalacja wg powyższej instrukcji i to musi zadziałać.
a jak zadziała to przeniść katalog C:\KS z kompa mamusi i w drogę ;-)
aha - dobrze uruchomić ksinstal 'jako administrator.
'
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Stycznia 04, 2014, 21:43:37 pm
Bart dobrze gada!
Jeżeli z instalki PPSa była wybrana instalacja jako klient to chodzić nie będzie..

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Proszę o pilną pomoc !!
Wiadomość wysłana przez: c_est_la_vie w Stycznia 05, 2014, 11:33:51 am
bart

Bardzo serdecznie dziękuję za ostatnią wskazówkę dot. serwer / klient

Dziś wszystko odinstalowałem, zainstalowałem ponownie i wszystko jest okay ! :D

Niestety diabeł tkwi zawsze w szczegółach, źle wybrałem instalację : jako klient.
Resztę dobrze robiłem, dlatego też niektórzy takie oburzenie, że nie znam się et cetera, no ale cóż - na pewno nie znam się tak jak Wy

Dzięki za cierpliwość - zwłaszcza Przemysławowi - załatwię Tobie tę trans z Tajlandii - jak w banku to masz - za 500 ;D
Pozdro
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]