Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 11:39:05 am

Tytuł: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 11:39:05 am
Witam. Pisałem już wcześniej w wątku o aktualizacji teraz po dniu ślęczenia nad problemem (forum od deski do deski przeczytane) nie udało mi się wogóle naprawić problemu.

Baza na FB2.0, po nieudanej aktualizacji 2013.02.0.0 przy której wysypały się pliki programu i nastąpił brak możliwości uruchomienia (komunikat "zaplanowa aktualizacja") przywróciłem używalność programu jednak nie mogę poradzić sobie z (tak mi się wydaje) samą bazą gdzie najwidoczniej uszkodzone zostały tabele SSYS i/lub DAKT. Wylistowałem użytkowników z bazy z tabeli SSYS i znajdują się tam KS i SYSDBA. Połączenie z bazą jest poprzez standardowe SYSDBA/masterkey a dotychczas użytkownicy logowali się do aplikacji poprzez KSADM i wpisując własne hasło.

Zastosowałem chyba wszystkie forumowe fixy (ze zrozumieniem oczywiście) na bazie, nie ma żadnej reakcji oprócz 200mb odchudzenia bazy (baza ma 2,1gb). Reinstalowałem aplikację. Przy aktualizowaniu bazy pojawia się komunikat problemu z SSYS. Próbowałem też ręcznie dodać przez gsec użytkowników ale mimo że wprowadzenie nie wyrzuca błędu to nadal nie można się na tych użytkowników logować. Co można zrobić jeszcze? Może coś robię źle?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lipca 07, 2013, 12:06:26 pm
Może spróbuj dostać sie do bazy przez Flamerobina i tam się pobawić.
Masz zainstalowany inny program który używa serwera FB?
Moze trzeba wreszcie przejść na FB 2.5?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 12:14:41 pm
Może spróbuj dostać sie do bazy przez Flamerobina i tam się pobawić.
Masz zainstalowany inny program który używa serwera FB?
Moze trzeba wreszcie przejść na FB 2.5?

Zaraz zainstaluje i spróbuję przez Flamerobina.

Nie mam innego oprogramowania korzystającego z FB.

Na tym stanowisku jest FB2.0 i nie chce zmieniać na 2.5 dopóki nie naprawię bazy. Myślę że zaraz po naprawie przeinstaluje serwer.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 13:41:01 pm
wersja firebirda nie ma tu znaczenia. Ponadto mylisz użytkowników logujących się do bazy (sysdba) z użytkownikami programu (ksadm). Nigdzie nie napisałeś dokładnego opisu błędu jaki się pojawia. Piszę z pamięci ale DAKT to mi raczej wygląda na pole w jakiejś tabeli a nie na tabelę. Podaj opis błędu.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 14:05:24 pm
Masz rację, czytam swoją wypowiedź i jest nie dość dokładna.

Pierwszy błąd (2 pierwsze załączniki) występuje podczas próby logowania, a 3 załącznik występuje po zamknięciu winiety KSPPS.

Co do mylenia kont, zgadzam się, pomieszało mi się ;-)

Co do firebirda, zauważyłem że skrypt FIX z forum zwraca info o ilości błędów w bazie w wersji FB2.0 a na 2.5 nie pokazuje już tych komunikatów (niczym -verbose kontra -quiet).
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 14:28:42 pm
tak jak mówiłem. DAKT to kolumna. Trzeba by tylko poszukać w której tebeli. Nie jestem przy kpmputerze ale zaraz może mi się uda. Trzeba by było dostać się do bazy np. Flamerobinem zlokalizować kolumnę DAKT i wpisać np. dzisiejszą datę (bo to pewnie jest data aktualizacji). A fix może inaczej po 2.5 działać bo na 2.5 jest inny i na 2.0 inny.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 14:45:42 pm
dakt jest w ssys. Są dwa rekordy. Skopiuj wartość z tego rekordu co jest ok do tego błędnego i kliknij w inne pole w tym samym rekordzie a następnie f5. Tylko rób to na kopii bo nie wiem jak pps zachowa się z jakąś inną datą.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 14:48:59 pm
Zaraz spróbuję to zrobić.

Edit: stanąłem i nie wiem co dalej. Brak mi tych 2 rekordów. Swoją drogą DAKT znaleziony jest prawie w każdej tabeli. Poniżej to co widzę.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lipca 07, 2013, 15:30:06 pm
Piszę z pamięci :)

SSYS  -> PPM -> Select from
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 15:46:34 pm
Człowiek uczy się całe życie ;-)

Oto poniższa zawartość  tabeli SSYS, pamiętam że gdzieś już tu w KSPPS widziałem błąd związany z wartością NSYS 65066 lub NAPP/NPRD 32, zdaje się o to właśnie chodziło w błędzie podczas aktualizacji.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 16:22:22 pm
Nie wiem dlaczego ale u mnie nie działa COPY / PASTE. Za to ręcznie mogę zmienić wartość, więc poprostu zmieniłem wartość komórki DAKT na jednakową z drugą (zrobiłem to 2 razy w obydwie strony sprawdzając obydwa sposoby). Żadna z poprawek nie przyniosła niestety skutku :(
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 16:44:33 pm
to nie w tej tabeli jest błąd. Błąd polega na tym że gdzieś masz zamiast daty wartość ***null***. W jakiejś tabeli odczytywanej przy starcie. Chyba są jeszcze inne zaczynające się od ssys albo coś podobnego.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 16:55:04 pm
OK. Lecę  po kolei wszystkie tabele i szukam kolumny DAKT z wartością NULL.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 18:34:33 pm
jak dotrę do domu to mogę sprawdzić. Napisz w którym dokładnie momencie pojawia się błąd.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 18:51:43 pm
Program normalnie się ładuje, widać że jest połączenie z bazą a kiedy klika się cokolwiek (np 21 ROZLICZENIA albo AKTUALIZACJA) to podczas logowania wyskakuje w/w błąd a po zaprzestaniu logowania i wyjściu z winiety początkowej program wywala błąd dostępu do pamięci. Tego PPSa testowałem na 2 różnych komputerach, bez różnicy w działaniu.

Przeleciałem z ręki wszystkie tabele......
1. Tam gdzie występowały pozycje NULL w DAKT : PUP DPR KDU DOC EUP DPP RSP SBS SPP SUP UOK
     (czasami wszystkie pozycje były NULL)
2. Tam gdzie nie mogłem nic odczytać gdyż pojawił się błąd wykonywania skryptu: SCON SKSR_STA SORE
     (sprawdziłem na innej bazie u innego świadczeniodawcy i jest to samo więc chyba to nie to skoro tam baza super działa).
3. W tabeli SSYS_DOD w jedynej opcji przy ID KSPPS'a w kolumnie AKTYW jest opcja NULL zamiast T.

Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: bart w Lipca 07, 2013, 19:53:12 pm
Popatrz w SCON czy tam nie masz jakiegos null w DAKT
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 19:56:11 pm
Przeleciałem wszystkie tabele z NULL w porównaniu  z działającą bazą drugiego świadczeniodawcy. Oto jedyne tabele z różnicami:


             INNY OK                                                        ZEPSUTY
PUP       Połowa z datami, połowa z NULL                  Wszystkie pozycje NULL
EUP       Losowo NULL                                                Wszystkie pozycje NULL
SBS       O 2 pozycje NULL więcej niż na zepsutym :)

Co do SCON.... jak mogę tam zajrzeć kiedy FlameRobin nie odczytuje tej tabeli?

Cytuj
Starting transaction...
Preparing query: SELECT a.NCON, a.DTWP, a.DTKO, a.NSYS, a.NAPP, a.NOPR, a.NSTN, a.NODD, a.MODN, a."TERM", a.LOGN, a.HASL, a.EXPA, a.TEXT, a.NSES, a.STAT, a.SKRT, a.EXDT, a.CBLK, a.SEPR, a.DAKT, a.IPAD
FROM SCON a
Error: *** IBPP::SQLException ***
Context: Statement::Prepare( SELECT a.NCON, a.DTWP, a.DTKO, a.NSYS, a.NAPP, a.NOPR, a.NSTN, a.NODD, a.MODN, a."TERM", a.LOGN, a.HASL, a.EXPA, a.TEXT, a.NSES, a.STAT, a.SKRT, a.EXDT, a.CBLK, a.SEPR, a.DAKT, a.IPAD
FROM SCON a )
Message: isc_dsql_prepare failed

SQL Message : -104
Invalid token

Engine Code    : 335544569
Engine Message :
Dynamic SQL Error
SQL error code = -104
Token unknown - line 1, column 82
"TERM"

Total execution time: 0.031s
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: bart w Lipca 07, 2013, 20:20:59 pm
usuń cudzysłowy z  a."TERM" w zapytaniu
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 20:23:34 pm
Nie patrz w takie tabele jak PUP. W prawie każdej będziesz miał kolumnę DAKT ponieważ jest to data ostatniej aktualizacji rekordu. Nawet w usługach.
Przyjrzyj się tabeli SOPR jeśli tam będzie ok, to spróbuj podejrzeć tabelę SCON w taki sposób jak radzi bart.
Jak tu też będzie ok to jeszcze te tabele:
SRLE
SUPR
SUPR_OPR
SOPC
SOPD
SOPS

Jak nie to zastosujemy inne rozwiązanie :)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 20:37:18 pm
usuń cudzysłowy z  a."TERM" w zapytaniu

Usunąłem, skrypt zadziałał poprawnie..... jednak nie ma ani jednej pozycji NULL w DAKT :(
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 20:56:39 pm
Nie patrz w takie tabele jak PUP. W prawie każdej będziesz miał kolumnę DAKT ponieważ jest to data ostatniej aktualizacji rekordu. Nawet w usługach.
Przyjrzyj się tabeli SOPR jeśli tam będzie ok, to spróbuj podejrzeć tabelę SCON w taki sposób jak radzi bart.
Jak tu też będzie ok to jeszcze te tabele:
SRLE
SUPR
SUPR_OPR
SOPC
SOPD
SOPS

Jak nie to zastosujemy inne rozwiązanie :)

SOPR wygląda ok, jedyne NULLe w kolumnach IBIO/NSYS_INN/IMI2/ZDJC/DTBL/STRZ/CARD
SRLE jedyne NULL w kolumnie NSYS
SUPR NULL w kolumnie NUPR_POP przy opcjach typowych dla Admina (np. Wszystkie uprawnienia)
SUPR_OPR Wszędzie są + przy "może"
SOPC wygląda ok, NULLe w kolumnie WRNT
SOPS wygląda ok, NULLe w kolumnie NOPS_POP




Napiszę jeszcze ciekawostkę. Ostatnia kopia bezpieczeństwa miała miejsce 13-05-2013 (sic!) i po jej odtworzeniu* wszystko działa ok, mogę  poprawnie się zalogować. Niestety ta kopia nie wchodzi raczej w rachubę :(

* - kopię muszę odtwarzać przez ręczne rozpakowanie zawartości do backup.bak i użycie fix'a; ewentualnie pozostało by mi nowe instalowanie aplikacji i import.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 21:05:32 pm
Wysłałem Ci maila
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 21:09:23 pm
Wysłałem Ci maila

Już odebrałem, niedługo się odezwę ;)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 22:25:04 pm
Podobno działa :) Trigger SCON_DAKT_BIU był zdeaktywowany. Odpowiada on za wygenerowanie wartości dla pola DAKT w tabeli SCON podczas dodawania nowego rekordu.

Ale i tak zalecam kontakt z Kamsoft :)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 22:35:01 pm
Faktycznie program zadziałał, po czym wykonałem kopię bezpieczeństwa a następnie aktualizację do aktualnej wersji 2013.02.0.1. Aktualizacja przebiegła pomyślnie, bez błędu. Program odpalił się normalnie tylko przy wybraniu rozliczenia mignęło na sekundę komunikatem .Poprawianie błędnie......... coś tam i po 2 minutach aplikacja zadziałała. Przy kolejnym uruchomieniu wszystko wróciło do normy i myślę że można już wrócić do "szarego" życia codziennego. A wszystko to dzięki trafności kolegi MPI i Waszych podpowiedzi :-) Dziękuję i pozdrawiam
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 07, 2013, 22:56:20 pm
Mam ten sam problem z LOGUJ_APP, możecie napisać co i w jakiej tabeli należy zmodyfikować aby ruszyło?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 22:59:49 pm
A czy jak klikniesz w szczegóły błędu to masz identyczny błąd jak u pirelli (w załącznikach)?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 23:00:47 pm
Zapomniałem dodać że nadal został błąd allokacji pamięci po zamknięciu programu ;-)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 07, 2013, 23:02:09 pm
Tak dokładnie taki sam błąd, możecie napisać gdzie co zmienić?

Walcze z tym połowę niedzieli, jutro od rana zaczynają dziewczyny pracę, jak na zawał kiedyś przez Kamsoft nie odjadę to będzie cud...
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 23:13:34 pm
Jeżeli dokładnie taki sam to można skorzystać z flamerobina, połączyć się z bazą, wejść w Triggers, odszukać SCON_DAKT_BIU, kliknąć na nim dwukrotnie, otworzy się okienko i powinno być
Inactive BEFORE...
wtedy na dole jest activate trigger, wyskoczy okienko, nacisnąć klawisz F5, pozamykać wszystko i powinno działać.
Jednak proponuję skonsultować z Kamsoft a przede wszystkim przed wszelkimi próbami skopiować plik kspps.fdb jako kopię w bezpieczne miejsce.

Jeśli jednak ten trigger będzie aktywny to może jest jakiś inny nieaktywny. np SSYS_DAKT_BIU. albo dla innych tabel np. tych co opisywałem wcześniej
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 07, 2013, 23:24:56 pm
Chciałem jeszcze dla pewności przeinstalować całość najnowszą KSPPSAktualizacja.ZIP ale od 2 dni nie mogę się dostać na ftp kamsoftu. Ma ktoś najnowszą wersję gdzieś w necie?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 07, 2013, 23:25:17 pm
Ruszyło i działa :-)
mpi jesteś wielki!!!

Dzięki Tobie dziś normalnie zasnę ;-)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 07, 2013, 23:32:21 pm
U pirelli wyszedł następny błąd podczas dodawania świadczenia. Okazuje się że trigger SBLK_NBLK_BIU też prawdopodobnie jest zdeaktywowany i też go trzeba aktywować.
Chyba trzeba przejrzeć wszystkie triggery :) i oczywiście później mail do Kamsoft czy to co zrobiliśmy jest ok (wymienić wszystkie triggery co były nieaktywne)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 07, 2013, 23:55:59 pm
Zgadza sie, tez byl nieaktywny. Wyglada na to, ze ta aktualizacja robi konkretne byc moze te same szkody.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 08, 2013, 00:05:17 am
To nie jest tak jak myślisz. Nie jestem programistą ale zakładam że podczas aktualizacji deaktywowane są z jakiegoś powodu triggery. Być może muszą być nieaktywne żeby zmodyfikować tabelę. W momencie jak aktualizacja została przerwana to triggery na jej koniec nie zostały uaktywnione.
To taka moja teoria :)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 08, 2013, 00:42:02 am
To jednak nie to :/ Po zmianie triggera na ACTIVE nadal jest ten sam komunikat. Szukam dalej.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 08, 2013, 00:44:51 am
A może nie zapisałeś zmiany (F5) po aktywacji? Jesteś pewien że taki sam komunikat?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 08, 2013, 00:46:55 am
Przyznam że zasnąłem przy kompie ;) ale F5 na 100% nacisnąłem. Ten sam komunikat.

Zacząłem już procedurę zrzucania na dysk wszystkich danych w formacie w którym będę mógł je zaimportować do kopii z maja..... tamta baza jest na pewno sprawna a tu nie wiadomo jeszcze jakie kwiatki wyskoczą. Niestety zostało mi niecałe 7h do rozpoczęcia pracy na tym programie ;(
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 08, 2013, 00:49:25 am
To wejdź jeszcze raz do flamerobina i sprawdź.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 08, 2013, 00:58:15 am
u mnie z Waszą pomocą póki co trigery włączyłem w:
APZ_BIU_TRG
SBLK_NBLK_BIU
SBLK_DAKT_BIU
SCON_DAKT_BIU
SSYS_DAKT_BIU
PAC_BIU_TRG

Przez moduł z PPS zrobiłem ponowną aktualizację i wszedłem ponownie sprawdzić trigery - były niektóre wyłączone więc jeszcze raz i F5 za każdym razem.

Teraz działa, szukam kolejnych problemów...
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 08, 2013, 01:03:36 am
I możesz dodawać świadczenia?
Skoro po ponownej aktualizacji znowu triggery były wyłączone to nie wiem co to może być. Na 100% kontakt z Kamsoft. Najlepiej by było nie wprowadzać nic do bazy zanim nie odpowiedzą. Albo chociaż zrobić kopię sprzed prób naprawy
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 08, 2013, 01:09:50 am
u mnie z Waszą pomocą póki co trigery włączyłem w:
APZ_BIU_TRG
SBLK_NBLK_BIU
SBLK_DAKT_BIU
SCON_DAKT_BIU
SSYS_DAKT_BIU
PAC_BIU_TRG

Przez moduł z PPS zrobiłem ponowną aktualizację i wszedłem ponownie sprawdzić trigery - były niektóre wyłączone więc jeszcze raz i F5 za każdym razem.

Teraz działa, szukam kolejnych problemów...

Skąd wiedziałeś że tam jeszcze są INACTIVE? Szukałeś po błędach z PPSa czy po kolei wszystkie tabele?

Zaraz zrobię test..... do świeżo zainstalowanego programu zaimportuję świeżą kopię oraz drugi przypadek gdy do bazy doinstaluję świeżą instalkę. Powinno przemielić całą bazę przy imporcie. Tylko nadal nie żyje ftp kamsoftu :(:(:( Jak tak można ?!!? Naprawde nikt nie posiada w orędziu ostatniego KSPPSaktualizacja.zip?
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 08, 2013, 01:10:59 am
Po błędach a SBLK_DAKT_BIU przez przypadek
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 08, 2013, 01:14:46 am
I możesz dodawać świadczenia?
Skoro po ponownej aktualizacji znowu triggery były wyłączone to nie wiem co to może być. Na 100% kontakt z Kamsoft. Najlepiej by było nie wprowadzać nic do bazy zanim nie odpowiedzą. Albo chociaż zrobić kopię sprzed prób naprawy

Tak, świadczenia wchodzą :-)
Sprawdzam dalej...
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 08, 2013, 01:17:27 am
Ja aktualizowałem bezpośrednio z PPSa
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 08, 2013, 01:29:48 am
Ok. Także zaktywowałem triggery z tych tabel, znikł mi błąd EPD :-) Opornym okazał się SBLK_NBLK_BIU z którym musiałem walczyć chyba z 8 razy - ciągle opornie wracał do INACTIVE. Oczywiście commit na koniec jest robione.

W APZ_BIU_TRG oraz PAC_BIU_TRG u mnie wogóle nie ma triggerów.

Narazie sprawdzam i działa bezbłędnie. Mimo wszystko niesmak pozostał. Co sądzicie o przyśpieszeniu działania poprzez zarchiwizowanie tej bazy i postawienie nowej np. od tego miesiąca? Wszystko komplikuje napewno EWUS....
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 08, 2013, 01:49:30 am
Ja dla pewności z PPS wszedłem w moduł aktualizacji, mam wersję 2013.02.0.1 i pojawił sie komunikat że jest nowa wersja i podał tą samą wersję hehe - zrobiłem że ma przeprowadzić aktualizacje, ponowna aktualizacja bazy danych. Wszedłem następnie i trigery włączyłem (wcześniej podałem gdzie) za każdym razem upewniając się że F5 przyjęło. Teraz wygląda na to, że wszystko ok. Teraz robię kopię z PPS i przywrócę z kopii tak jak to Kamsoft zaleca robić co jakiś czas. Potem wreszcie spać :-)
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lipca 08, 2013, 07:44:03 am
Trochę dziwne bo ja tych pozycji APZ_BIU_TRG oraz PAC_BIU_TRG też nie mam, ale sprawdzam na starej wersji bazy.
Dziwne również jest to, że po prawidłowo zakończonej aktualizacji wyzwalacze są ponownie nieaktywne. Może jednak tak ma być a błąd polega na czymś innym?
Sam już nie wiem.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: Pablo w Lipca 08, 2013, 11:12:03 am
Wysłałem do Kamsoft info co zrobiłem i czy coś jeszcze mam zrobić i czekam.
Póki co nikt z pracowników nie zgłasza mi problemów, jedynie że import z xls działa strasznie powoli w porównaniu z tym co kiedyś.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: zwolak w Lipca 08, 2013, 15:33:01 pm
Jeżeli ktoś jeszcze męczy się z tym problemem dostałem odpowiedź na mojego e-maila z kamsoftu:

Proszę dokonać aktualizacji bazy danych poprzez plik ksinstal-online.bat z katalogu SERW znajdującego się tam gdzie jest zainstalowany program.
Jeżeli pojawią się komunikaty błędów, proszę je zaakaceptować.

Wygląda na to, że skrypt odświeża triggery w bazie.
U mnie pomogło. A myślę, że odpalenie nie zaszkodzi również tym, którzy aktywowali niepotrzebne triggery.
Tytuł: Odp: problem z LOGUJ_APP
Wiadomość wysłana przez: pirelli w Lipca 08, 2013, 22:32:42 pm
Rano o 7 baza odpaliła. Wyraźnie wolniej pracuje. Poza tym pojawił się komunikat przy zamknięciu programu na stanowisku sieciowym : błąd zapis statystyk.

Po całym mieleniu bazy na kompie z FB2.5 baza nie chciała pracować poprawnie na 2.0 ! Wyskakiwały komunikaty w stylu : bad surface on disk. Po zmianie serwera na 2.5 wszystko wróciło do normy.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]