Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: Lostriska w Marca 13, 2013, 11:31:05 am

Tytuł: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 13, 2013, 11:31:05 am
Czy ktoś mógł by mi pomóc? Mam problem z takim błędem i nie wiem co dalej.
"Usługi z błędami importu nie zostały zaimportowane do systemu OW NFZ. Dokument elektroniczny potwierdzający uprawnienia, wystawiony przez NFZ został sprawozdany z błędną datą wygenerowania dokumentu" Nadmienię iż pacjent wypisał oświadczenie i jest ono podpięte.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Marca 13, 2013, 11:37:26 am
Musisz deaktywować potwierdzenie z ewusia i wysłąć ponownie.
Deaktywację można zrobić w danych pacjenta wyszukując go w Pacjenci.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 13, 2013, 11:47:23 am
Przepraszam ale Twoje wyjaśnienie jest dla mnie nie zrozumiałe  :-[
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Marca 13, 2013, 11:52:29 am
wejdź w kartotekę pacjenta F4 zobacz uprawnienia e-WUŚ, usuń datę to się wyświetlą wszystkie jakie są i deaktywuj to które jest błędne
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 13, 2013, 12:15:26 pm
Dziękuję za szybką odpowiedź i informacje, mimo wskazówek nie potrafię tego zrobić ponieważ nie mam okna w którym mogła bym podejrzeć uprawnienia e-Wuś i je usunąć. Zdaję sobie sprawę, że z punktu widzenia informatycznego moje słowa to bełkot  ;) ale niestety zajmuję się tylko kodowaniem.  :-[
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Marca 13, 2013, 12:26:26 pm
Pytanie 1 - Czy używasz programu KS-PPS czy czegoś innego ?

Pytanie 2 - Czy przeczytałaś poradę Edwarda ?

no to zakodowałem po mojemu

Rozliczenia->Pacjenci->szukasz konkretnego->F4->zakładka Uprawnienia z eWUŚ->kasujesz datę->wyszukujesz pozycji eWUŚ która jest błędna->F7 Deaktywuj

pozdrawiam
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 13, 2013, 12:34:32 pm
Ad 1: Korzystam z KS-SOMED
Ad 2: Poradę przeczytałam ale nie mam takich zakładek  :)
Ad 3: Kodowanie po "Twojemu"  ;) u mnie nie działa bo nie mam takich zakładek.
Piszemy o różnych programach czy powinnam szukać innej pracy?  :o
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Marca 13, 2013, 12:46:27 pm
Piszemy o różnych programach i dlatego u Ciebie może to wyglądać inaczej, zakładając, że w ogóle jest opcja wyłączania ewusiów w Somedzie

Proponuję zapytać w dziale Somed
http://forumpps.pl/index.php?board=18.0

pozdrawiam
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 13, 2013, 12:56:15 pm
Dziękuję. Próbuję dalej szukać rozwiązania.  :)
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Marca 13, 2013, 12:57:24 pm
Przenoszę do odpowiedniego działu.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Goodi w Marca 13, 2013, 22:21:37 pm
Hmmm, jeśli masz inną datę usługi, niż sprawdzenia, to w ogóle potwierdzenie z eWUŚ nie powinno się podpiąć pod ta usługę... Aż sobie zaraz sprawdzę.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: ekspert1 w Marca 13, 2013, 22:44:10 pm
Spróbuj tak:
F4 Popraw na zleceniu, zakładaka informacje dodatkowe, wybierz recznie oświadczenie pacjenta, tak, żeby było spięte ze zleceniem.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Goodi w Marca 13, 2013, 23:02:43 pm
Niestety autoryzacja eWUŚ ma priorytet i jest sprawozdawana pomimo wskazania oświadczenia. A możliwości deaktywacji potwierdzeń eWUŚ w SOMED według mojej wiedzy nie ma (oczywiście takiej oficjalnej, dla użytkownika). Chociaż oczywiście mogę się mylić i jakaś ukryta opcja jest.

Pozostaje pytanie, dlaczego pacjent składał oświadczenie. Czy NFZ nie potwierdził uprawnień, czy może została zmieniona data wykonania usługi? W SOMED można omyłkowo wskazać oświadczenie z błędną datą (niezgodną z datą wykonania usługi), a pomimo to wejdzie ona do raportu. Wydaje mi się, że wtedy powinien być inny komunikat błędu, ale znając NFZ i jego nie do końca czasem jasne opisy błędów, może tak właśnie się stało u Ciebie.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 14, 2013, 07:41:08 am
Dziękuję! Przynajmniej wiem o co chodzi  :) Dezaktywacja jest nie możliwa. Tak twierdzą informatycy. Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne rady.
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: kajtek w Marca 14, 2013, 10:54:05 am
Niestety autoryzacja eWUŚ ma priorytet i jest sprawozdawana pomimo wskazania oświadczenia. A możliwości deaktywacji potwierdzeń eWUŚ w SOMED według mojej wiedzy nie ma (oczywiście takiej oficjalnej, dla użytkownika). Chociaż oczywiście mogę się mylić i jakaś ukryta opcja jest.
Miałem też problem z usunięciem potwierdzenia eWUŚ. Okazało się że potwierdzenie usunąć można tylko z poziomu bazy danych . W bazie jest tabela EWUS. W tej tabeli trzeba znaleźć potwierdzenie dla danego pacjenta , na dany dzień ( najlepiej przez PESEL ) i w kolumnie KODS dla tego potwierdzenia zmienić zmienić wartość dodając przed kodem świadczeniodawcy znak # - tzn. jeśli kod świadczeniodawcy jest np. 30002150 to zmienić na #30002150. Taka zmiana powoduje iż KS-Somed nie czyta tego wpisu. ( powyższa informacja była uzyskana w firmie Kamsof).
Powyższe zadanie można wykonać za pomocą skryptu SQL ( nie podano mi takiego w Kamsofcie)  lub bezpośrednio w bazie danych za pomocą programu, który umożliwia do niej dostęp. Ja korzystam z programu IBOConsole.exe
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: adamus w Marca 14, 2013, 13:16:26 pm
Czy data na oświadczeniu od i do jest taka sama? Cy na pewno data jest taka sama jak data wizyty. W takim przypadku jako dokument uprawniający powinno byś oświadczenie. Odszukaj to świadczenie w Rozliczenia > Rejestr świadczeń w zakładce 2 zestawy świadczeń podejrzyj co jest w zestawi F3, tabelka okresy finansowania świadczeń, czy tak jest ok, czy jest ten dokument który chcesz wysłać (i tylko ten) czyli oświadczenie. Zakładam ze jest to świadczenie jednodniowe. Jeśli tam są jakieś błędne okresy to zawsze można zrobić "synchronizację zleceń widocznych w oknie (z ewentualnym przenoszeniem pozycji do innych świadczeń)" ta funkcja powinna usunąć błędne okresy finansowania
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: gringo w Marca 15, 2013, 09:17:49 am
Niestety, ale Somed cierpi na fatalną przypadłość, braku możliwości edycji potwierdzeń Ewuś. Są dwie możliwości rozwiązania problemu, pierwszą opisał Kolega Kajtek, druga to edycja pliku raportu xml i wprowadzenie zmian w tym miejscu. Dodam jeszcze, że nadal świadczeniodawcy, którzy uruchomili Ewuś w fazie testowej przed 1 stycznia 2013 nie mogą w normalny sposób wysyłać raportów, gdyż Somed zbiera do swx potwierdzenia z tego okresu a SZOI je odrzuca z wiadomych powodów. Oczywiście mówię o świadczeniach typu osobodzień. Nie rozumiem dlaczego tak banalny problem pozostaje nadal nie rozwiązany systemowo przez producenta. No chyba, że jest to robione świadomie w celu zniechęcenia użytkowników do firmy?!
Tytuł: Odp: SZOI BŁĄD 50201037 BŁĄD IMPORTU
Wiadomość wysłana przez: Lostriska w Marca 15, 2013, 11:22:29 am
Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie mam uprawnień do wykonania większości zmian które proponujecie ale spróbujemy z informatykami.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]