Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Komunikaty i informacje => Pozostałe komunikaty i informacje => Wątek zaczęty przez: Paweł w Marca 13, 2013, 07:30:41 am

Tytuł: Język urzędowych komunikatów. Ten zrozumieć trudno
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Marca 13, 2013, 07:30:41 am
Hermetyczny język, jakim posługują się pracownicy MZ i NFZ w oficjalnych kontaktach z lekarzami, pacjentami i kadrą zarządzającą placówek ochrony zdrowia utrudnia leczenie - twierdzą lekarze. Krytycznie o jasności tego przekazu mówią językoznawcy. Urzędnicy odpowiadają, że nie mają możliwości używania w komunikatach publicznych powszechnie zrozumiałego dla odbiorców języka.

http://www.rynekzdrowia.pl/Po-godzinach/Jezyk-urzedowych-komunikatow-Ten-zrozumiec-trudno,128733,10.html

(...)należy pamiętać, że przy NIL działa zespół prawników, który specjalizuje się w odszyfrowywaniu tego, co napiszą prawnicy z MZ. Następnie tenże zespół zapoznaje się opiniami i merytorycznymi uwagami lekarzy. Potem je szyfruje i odsyła do MZ, gdzie tamtejsi prawnicy dokonują deszyfracji, by w przystępnej formie przedstawić je swoim szefom w celu dalszych analiz. :)
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]