Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: ulka w Lutego 09, 2013, 00:18:30 am

Tytuł: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: ulka w Lutego 09, 2013, 00:18:30 am
Nie odsyłajcie mnie do wcześniejszych wątków, ponieważ wszystkie przeczytałam , wykonałam co było polecone ale nic nie pomogła.
Podczas ostatniej aktualizacji koleżance wysiadł prąd. Chce jej pomóc, dziewczyna jest załamana, niestety nie robiła kopii.
Po włączeniu PPS ma wszystkie deklaracje , ale nie mogę otworzyć świadczeń, wyskakuje błąd 24 - załączam skrin
Co ma zrobić ?
Proszę o pomoc
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 09, 2013, 00:42:14 am
A próbowałaś z katalogu serw odpalić ?

Ewentualnie restart Firebirda z poziomu panel sterowania...

Kurcze dziwny błąd nie chce krakać...

Nie będę też pouczał, że podstawowy błąd PPS na dysku systemowym  >:(

Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: ulka w Lutego 09, 2013, 00:46:47 am
Oczywiście, tak
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: Michał w Lutego 09, 2013, 06:34:02 am
Piszesz, że wszystkie rady znalezione we wcześniejszych tematach wykonałaś. Jeżeli mamy spróbować Ci pomóc dobrze by było wiedzieć co zrobiłaś i jakie były tego wyniki, np. ruchamiałaś fix.bat? Co on pokazał? Zainstalowałaś czystego PPSa na innym kompie i próbowałaś przegrać plik z bazą?
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: Przemyslaw w Lutego 09, 2013, 08:23:15 am
Tak jak Michał sugeruje sprawdził bym czystą nową instalacje w tej samej wersji. Jeśli to nie pomoże to cóż Pani Beata.
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: ted w Lutego 09, 2013, 08:31:40 am
A wyłączyłeś(aś) wszystkie komputery w sieci. Tu raczej pisze że nie ma dojścia do bazy bo inny komputer juz na niej pracuje. Jeżeli to w trakcie aktualizacji to wg mnie pracuje jakiś KSPPS. Jeżeli to po aktualizacji to jest uruchomionych wiecej programów niż przewiduje licencja. Zacznij od wyłaczenia wszystkich komputwrów.
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: Lastryko w Lutego 09, 2013, 13:51:48 pm
A wyłączyłeś(aś) wszystkie komputery w sieci. Tu raczej pisze że nie ma dojścia do bazy bo inny komputer juz na niej pracuje. [...]

Nie inny komputer a inny proces.

Ja bym sprawdzał w następująco:
1. czy plik faktycznie istnieje?
2. czy plik daje się w całości odczytać/skopiować (przy wyłączonym firebirdzie)
3. jak wygląda lista procesów, które uzyskują dostęp do tego pliku (np. programem handle.exe z pakietu SysInternals)
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: ulka w Lutego 09, 2013, 14:29:01 pm
Dziś zrobiłam od nowa
1. wgrałam nowy program i przełożyłam bazę, tak jak pisałam wcześniej , program się otwiera , mam wszystkich pacjentów , ich deklarację - mam do tego dostęp , ale jak kliknę na świadczenia to pokazuje się okienko zamieszczone wcześniej przez mnie - błąd 24.
2. Wykonałam fix zgodnie z instrukcją - skan 1 i 2
3. pracuje na jednym kompie, dziś stoi u mnie to nawet do internetu nie
4. sprawdziłam  mam firebird 2.5- włączony

Przed w/w próbowałam uruchomić z serw kinstal , ale błędów na wywalało co nie miara, dlatego też zrobiłam od nowa to co opisałam wyżej- na bazie pierwotnej - zanim uruchomiłam  kainstal.
Możę jeszcze raz zrobię na bazie  z przed fix-a i uruchomię kinsatal i zamieszczę skan- czy taka informacja dałaby Wam coś ?
A może uruchomić kinstal po tym fix-ie ?
Na razie dziś tego nie robiłam, ale wczoraj  to nic nie dało
Wczoraj  zanalzłam na forum jeszcze jeden plik, który miał uzdrowić bazę ale nic z tego fix_igFB25.bat
A może wiecie , czy z raportów statystycznych wysłanych do NFZ można odzyskać świadczenia ?
Dziękuję za chęć pomocy, i proszę o dalsze chęci
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lutego 09, 2013, 14:47:08 pm
Ktoś niedawno miał uszkodzoną bazę w taki sposób, że fix mu nie pomagał ale Kamsoft mu naprawił. Proponuję kontakt z nimi.
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: neelix w Lutego 09, 2013, 15:06:55 pm
Tu pisałem jak odzyskać świadczenia z SWXów:
http://forumpps.pl/index.php?topic=5713.msg33967#msg33967
Nie wiem tylko co z listami POZ zrobić. Ale chyba lepiej zgłosić się do Kamsoftu a jak nie pomogą to dopiero próbować.
Pozdrawiam
 
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: bart w Lutego 09, 2013, 15:53:35 pm
<..>
Nie wiem tylko co z listami POZ zrobić. Ale chyba lepiej zgłosić się do Kamsoftu a jak nie pomogą to dopiero próbować.
Pozdrawiam

To tu akurat chyba nie ma problemu bo pisze,że "mam wszystkich pacjentów , ich deklarację - mam do tego dostęp "
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: ulka w Lutego 09, 2013, 17:16:50 pm
ja mam kopie bezpieczeństwa z 31.12.2012 i wymyśliłam, że zaimportuje ją. Tak też uczyniłam. mam też swx ze stycznia i lutego, chciałam wejść w import świadczeń xml ale wyskoczyło okno kod autoryzacji
I pole nr IP kom ( zmieniałam na LOCALHOST):C:/KS/KS-PPS/
SYSDAB
hasło - ?
Zamknęłam , a teraz jak chcę się wejść , krzyczy błąd podczas wykonywania funkcji LOGUJ_DB
Idę szukać na forum , bo gdzieś widziałam ten błąd
Chyba,że ktoś ma szybką radę
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: mpi w Lutego 09, 2013, 17:25:15 pm
Czemu tak kombinujesz usilnie? Poczekaj do poniedziałku, bo może Kamsoft naprawi Ci bazę i nie będziesz musiała odzyskiwać stycznia i lutego. Świadczenia może i jakoś odzyskasz a ewusie?
Moja rada to kontakt z Kamsoft.
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 09, 2013, 18:12:04 pm
Mpi ma rację, ewentualne kombinacje później, męcz Kamsoft  ;)
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: PanDB w Lutego 09, 2013, 20:11:25 pm
http://www.warmia.kssa.pl/pps/22.php?temat=6
Tytuł: Odp: problemy z bazą danych
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Lutego 09, 2013, 20:24:00 pm
ulka- jeżeli nie masz pojęcia co robisz - naprawdę proponuję, żebyś dalej sama nie kombinowała..

mogę tylko podpowiedzieć, że skoro zwykły fix daje ci info dla gbak
invalid metadata detected . use fix-fss-metadata option
to może to mieć związek z problemem opisanym tutaj
http://forumpps.pl/index.php?topic=3485.15
jeżeli wzięłaś stąd plik fix_igFB25.bat (który o ile pamiętam służył do konwersji bazy z FB 2.0 na 2.5 - jaką miałaś wersję FB wcześniej ? teraz piszesz, że masz 2.5) to poczytaj 2-gą stronę tego wątku!
w plikach z kamsoftu był błąd dla opcji -FIX_FSS_M bo ktoś błędnie ustawił WIN1251 zamiast WIN1250!
aby to naprawić można chyba do tego normalnego pliku fixa dodać opcje -FIX_FSS_M WIN1250 do gbaka
ale czy to rozwiąże w całości Twój problem.. gfix też znalazł wcześniej jakieś błędy więc baza na pewno nie była 100% sprawna!

pozdrawiam
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]