Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => REH => Wątek zaczęty przez: nina w Lutego 06, 2013, 09:15:55 am

Tytuł: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: nina w Lutego 06, 2013, 09:15:55 am
witam
wysyłam raport statystyczny i pojawia się błąd "zestaw świadczeń:pacjent zestawu swiadczeń:brak potwierdzenia uprawnień do świadczeń za okres 2012.11.07 do 20013.0105." jak to można ominąć z sobotami i inedzielami już sobie poradziłam  to znów coś...
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: mall w Lutego 06, 2013, 09:34:10 am
Sprawdź ID świadczenia pacjenta, którego dotyczy ten błąd i uzupełnij mu ubezpieczenie.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 10:43:36 am
a jak sobie poradziłaś z sobotami i niedzielami?
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: nina w Lutego 06, 2013, 11:00:15 am
wejśc w rozliczenia, opceje, rejestr świadczeń i wyłączyłam grupowanie zleceń w jednym zestawie świadczeń w wg nr wew świadczenia
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 11:31:15 am
SOMED?
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: nina w Lutego 06, 2013, 12:45:38 pm
tak
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 12:54:02 pm
czy ktoś może wie jak to zrobić w KS-PPS?usunąć soboty i niedziele aby uniknąć wprowadzania na nowo świadczeń.?
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lutego 06, 2013, 12:56:50 pm
Kamsoft na pewno stwierdzi, że każde świadczenie w osobnym zestawie świadczeń trzeba wysyłać i wtedy problem zniknie.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 13:06:30 pm
nie ma takiej możliwości aby świadczenia w osobnym zestawie świadczeń wysłać, pomimo że raport nie został wysłany ponieważ widnieją błędy- widnieje ale nie mam możliwości wysłania. Nie ma możliwości usunięcia -zmiany czegokolwiek!
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 13:26:49 pm
jedynym rozwiązaniem tego problemu jest aktualizacja, która rzekomo ma się pojawić dzisiaj.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 13:28:25 pm
Nie rozumiem tylko dlaczego nie można poprawek nanieść skoro raport nie został wysłany.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lutego 06, 2013, 13:28:42 pm
Taa pod warunkiem, że ta aktualizacja cokolwiek zmieni o ile oczywiscie dzisiaj będzie aktualizacja.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MAGDALENA. w Lutego 06, 2013, 13:31:02 pm
otóż to.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: doktor w Lutego 06, 2013, 13:45:04 pm
spoko:) ja już wszystkich poinformowałem że pieniędzy w tym miesięcy nie będzie :) I nie ma stresu. Dobrze to znieśli:D

Dobra idę sprzątać biurko i zabrać rzeczy  bo Pan ochroniarz czeka żeby mnie do drzwi odprowadzić :P
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: clashje w Lutego 08, 2013, 10:07:19 am
Jest aktualizacja Wersja 2013.00.1.6 a problem soboty i niedzieli nie rozwiązany. czyli bez kombinowania z oświadczeniami pacjenta w tych dniach nic się nie uda?
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Lutego 08, 2013, 16:07:01 pm
Jest aktualizacja Wersja 2013.00.1.6 a problem soboty i niedzieli nie rozwiązany. czyli bez kombinowania z oświadczeniami pacjenta w tych dniach nic się nie uda?

pośrednio rozwiązany tylko trzeba troszkę nakombinować!
powysyłaj z programu wszystko poza fizjo tak, żeby w nowo tworzonym raporcie nie pojawiło się nic innego
(tu jest właśnie moje kombinowanie bo mi cały czas wchodzą inne świadczenia których też jeszcze nie mogę wysłać :-/ i muszę je usuwać z raportu a to trwa i trwa przy setkach świadczeń :-/ )
i taki raport w wersji 1.6 wysyłasz tą nową opcją "wyślij bez dokumentów"
powoduje ona, że w raporcie dla dni kiedy był ewuś czy dokument to jest on wysyłany a dla sobót i niedziel nie idzie nic i to jest poprawne!
próbny raport poszedł wczoraj do NFZ i potwierdzony został poprawnie!
Pan od weryfikacji po stronie mojego OW NFZ sprawdził mi jeszcze dodatkowo po ich stronie kilka konkretnych zestawów
świadczeń i są jak najbardziej poprawne!

pozdrawiam
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lutego 08, 2013, 16:49:14 pm
Hmm, ciekawe. Zaraz spróbuję z tlenoterapią. Może sie uda ;)

edit:
Nie przekazano wymaganej informacji o dokumencie uprawniającym w ramach przekazywanego okresu finansowania zestawu świadczeń z danego tytułu

No nic muszę wymyślić co innego.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 08, 2013, 18:58:39 pm
Na zadane pytanie firmie kamsoft odnośnie fizjoterapi dla przykładu:
Kontakt
2013-01-02 do 2013-01-11

Produkt (P) KOD np.

5.11.01.0000023

Produkt (P) DATA
data od ? data do np.
01.02 - 01.02
01.03 - 01.03
01.04 - 01.04
01.07 - 01.07
01.08 - 01.08
01.09 - 01.09
01.10 - 01.10
01.11 - 01.11
Liczba produktów (P)/
krotność wykazanych do rozliczenia
np. 1
Jak wiadomo w weekendy ambulatorium jest nieczynne co za tym idzie brak jest potwierdzeń z ewuś w zakresie dat 2013-01-05 oraz 2013-01-06

Program w takim momencie zgłasza błędy GDR. "Brak dokumentu uprawniającego dla okresu finansowania od 2013-01-05 do 2013-01-06 "

Proszę o zajęcia stanowiska w przedmiotowej sprawie.

otrzymałem odpowiedź z kamsoftu:

Cytuj
Witam,

Ten załącznik opisuje jak wpisywać świadczenia, a nie jak generować raporty. Jak wpisali Państwo świadczenia inaczej niż w opisie to należy  je usunąć i wpisać prawidłowo. My raportujemy świadczenia tak jak zostały wprowadzone do systemu. Natomiast z punktu widzenia korzystania z eWUŚ ten dokument w ogóle tematyki nie porusza i pozostaje wymóg nowszego ogłoszenia jakim jest format 7 5.0 z którego wyraźnie wynika, że uprawnienia mają być za każdy dzień, a nie tylko za dni zabiegowe.

Pozdrawiam,
Beata Madej
4260 Sekcja SSE PPS
Zakład Systemów Ambulatoryjnych
Wydział Systemów Ochrony Zdrowia

Macie jakieś pomysły ??


Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 08, 2013, 19:27:37 pm
W odpowiedzi na maila z kamsoftu przesłałem tabelę częstotliwości sprawdzeń w ewuś z której wynika że sprawdzanie ma być każdorazowo w dniu zabiegu...
Poczekam pewnie do wtorku na odpowiedź :)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lutego 08, 2013, 20:04:55 pm
Odpiszą tak jak mi, że takie komunikaty ich nie obowiązują :)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 08, 2013, 20:25:32 pm
Nie ma jak ich zmusić do takiej aktualizacji, ale z drugiej strony jak niby mam sprawdzić ewusia w weekend, to jest nierealne nikt nie siedzi na rehabilitacji w sobotę i niedzielę...Najpierw wprowadzą ewusia a ty się człowieku martw dalej co z rozliczeniem za dni sobota i niedziela. Nie zmuszę pacjenta do pokazania ubezpieczenia bo przeciez w TV mówili że jest ewuś... Jak nie wprowadzimy zgodnie z nfz to z nimi będzie problem, jak wprowadzisz zgodnie z nfz to kamsoft robi problem...Ja nie wiem jak ogarnę OPD i OPH masakra jakaś... potwierdzenia na pierwszy i ostatni dzień...kurrrr.....
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: MoNiA112 w Lutego 08, 2013, 21:53:38 pm
Jest aktualizacja Wersja 2013.00.1.6 a problem soboty i niedzieli nie rozwiązany. czyli bez kombinowania z oświadczeniami pacjenta w tych dniach nic się nie uda?

pośrednio rozwiązany tylko trzeba troszkę nakombinować!
powysyłaj z programu wszystko poza fizjo tak, żeby w nowo tworzonym raporcie nie pojawiło się nic innego
(tu jest właśnie moje kombinowanie bo mi cały czas wchodzą inne świadczenia których też jeszcze nie mogę wysłać :-/ i muszę je usuwać z raportu a to trwa i trwa przy setkach świadczeń :-/ )
i taki raport w wersji 1.6 wysyłasz tą nową opcją "wyślij bez dokumentów"
powoduje ona, że w raporcie dla dni kiedy był ewuś czy dokument to jest on wysyłany a dla sobót i niedziel nie idzie nic i to jest poprawne!
próbny raport poszedł wczoraj do NFZ i potwierdzony został poprawnie!
Pan od weryfikacji po stronie mojego OW NFZ sprawdził mi jeszcze dodatkowo po ich stronie kilka konkretnych zestawów
świadczeń i są jak najbardziej poprawne!

pozdrawiam

Czy istniej możliwość, że taki 'myk' pomoże mi również w innych oddziałach szpitalnych czy też poradniach ( np.w styczniu gdzie odrzuciło 1/4 swiadczeń przy wysyłce raportu?)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 08, 2013, 21:58:05 pm
Obawiam  się, że jeśli ten myk się sprawdzić/potwierdzi to będzie działał tylko dla świadczeń nie udzielanych w weekend a w szpitalu chyba z reguły się leży cały czas...
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 08, 2013, 22:37:23 pm
W szpitalu sprawdzamy cały pobyt pacjenta na oddziale...
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: clashje w Lutego 10, 2013, 10:59:41 am
OK wszystko poszło do końca, raport z REH wysłany jako "wyślij bez dokumentów" a jak będzie w kolejnych miesiącach mamy kolejną sobotę i niedzielę czy w lutym tez będzie można korzystać z "wyślij bez dokumentów" w komentarzu jest napisane że opcja ta jest udostępniona na styczeń 2013.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 11, 2013, 17:10:25 pm
Odpiszą tak jak mi, że takie komunikaty ich nie obowiązują :)

i niespodzianka :)

Cytuj
Witam,


Zatem, proszę rozbić świadczenia na osobne zestawy świadczeń uwzględniające  tylko dni zabiegowe.

Pozdrawiam,

Beata Madej
4260 Sekcja SSE PPS
Zakład Systemów Ambulatoryjnych
Wydział Systemów Ochrony Zdrowia


Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 11, 2013, 18:52:25 pm
Czyli nadal niezgodnie z wytycznymi NFZ kwadratura koła  >:( ::)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Lutego 11, 2013, 19:05:41 pm
Właśnie wysłałem jednego pacjenta z fizjoterapii na spróbowanie.
Pacjent przechodzący z grudnia 2012. Wszystko w jednym zestawie świadczeń + "wyślij bez dokumentów" i przyjęło.
Może spróbuję kolejny raz tlenoterapię :D

edit:

Tlenoterapia dalej nie chce przejść. Chyba się jutro przejdę zobaczyć czy dokumenty pozbierali.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 11, 2013, 19:15:35 pm
Ja wysłaŁem reh też z opcją bez dokumentów to mi się na imporcie wywaliło...
jakaś masakracja poprostu.... opis błędu: Nie przekazano wymaganej informacji o dokumencie uprawniającym w ramach przekazywanego okresu finansowania zestawu świadczeń z danego tytułu
i tak dla 591 zestawów świadczeń...
jakieś pomysły? Księstwo Mazowieckie
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 11, 2013, 20:18:37 pm
Ja wysłaŁem reh też z opcją bez dokumentów to mi się na imporcie wywaliło...
jakaś masakracja poprostu.... opis błędu: Nie przekazano wymaganej informacji o dokumencie uprawniającym w ramach przekazywanego okresu finansowania zestawu świadczeń z danego tytułu
i tak dla 591 zestawów świadczeń...
jakieś pomysły? Księstwo Mazowieckie

U mnie część już poprawiamy przez zebranie danych o legitymacjach (emeryci bo Oni mają do końca świata i jest ich większość) a resztę trzeba będzie "przeklepać" pn-pt lepszych pomysłów nie mam  >:(
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: clashje w Lutego 11, 2013, 20:29:54 pm
Ja przed wysłanie trochę mieszałem z tymi uprawnieniami i nie wiem do końca czy czasem to nie pomogło. miąłem zielonego ptaszka przy U, miałem ptaszki z eWUŚ w dznii robocze brak potwierdzeń z  soboty i niedzieli. Te z U usunąłem zupełnie (choć po odświeżeniu pozostały na szaro ale już bez ptaszka). Wyślij z eWUS nie poszło ale poszło wyślij bez dokumentów a wcześniej nie szło, ale nie wykluczone że na SZOI miedzy czasie się coś nie zmieniło.

--------------
bo tak z dedukcji jeśli jest U to powinno zawierać na jakiej podstawie jest ubezpieczony (lista do wyboru)  stąd ten komunikat: Nie przekazano wymaganej informacji o dokumencie uprawniającymi
________
Może spróbujcie z jednym pacjentem. szkoda czasu na zbieranie papierków. najlepiej na takim od którego macie już oświadczenie potem jak coś łatwiej go wklepać ponownie bez weryfikowania ewusią.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 11, 2013, 20:51:57 pm

Może spróbujcie z jednym pacjentem. szkoda czasu na zbieranie papierków.

Ale emeryci mają bezterminowo, więc można będzie olać Ewusia srusia  ::)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 11, 2013, 21:36:19 pm
jutro parę sztuk puszczę bez U i zobaczymy, a przeklepać i tak trzeba będzie.... kurrr..... normalnie już mi się wszystkiego odechciewa...
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Lutego 12, 2013, 14:19:13 pm
rozkminiłem wysyłanie fizjoterapii w opcji wyslij bez dokumentów (normalna wysyłka blokuje się na GDR za brak potwierdzeń dla sobót i niedziel)
nie wiedziałem dlaczego część zestawów się potwierdziła poprawnie a część nie
wybrałem 2 zestawy z tymi samymi zakresami dat z czego jedno wracało z OK a drugie z BAD i sprawdziłem co w XMLu program dla nich puszcza

dla tego co przechodził OK w okres-fin-zest-swiadcz puszcza tylko EL z kodami dla poszczególnych dni roboczych (czyli prawidłowo)
dla tego zestawu co wrócił z BAD program wrzucał jeszcze dla soboty i niedzieli okres-fin-zest-swiadcz z U i bez żadnych danych..

w programie oczywiście to stare uprawnienie U było odptaszkowane!
po usunięciu go całkowicie albo nadaniu mu daty do 2013-12-31, raport generuje się poprawnie a NFZ nie odrzuca już tych zestawów..
(oczywiście dalej w opcji Wyślij bez dokumentów - bo Kamsoft uważa, że to nie jets poprawne..)

no to mam przed sobą ponad 300 zestawów do ponownego zedytowania .. już to raz robiłem kasując im ptaszka.. szlag by ich..

pozdrawiam

EDIT: ja już nie wiem.. dla kilku przeszło tak poprawnie a teraz znowu jest odrzucane..
uwaga na to co w boldzie to może być przyczyna..
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 12, 2013, 14:30:43 pm
ja dziś posłałem też już kilka zestawów w ten sposób ;)
zobaczymy czy NFZ przyjmie, bo jak narazie status przesłany :(
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 12, 2013, 16:47:16 pm
A My zebraliśmy już legitymacje (okazało się że, ok 80-90% pacjentów to emeryci) , tak więc olewam Ewusia i inne kombinacje :P
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 12, 2013, 16:51:17 pm
W naszym przypadku też już zbieramy legitymacje, więc będzie troszkę spokoju, ale ile to się człowiek nakombinuje ;)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: clashje w Lutego 12, 2013, 18:18:47 pm
Na ile czasu ten spokój? Przecież docelowo ma być tylko eWUŚ. Jak dalej tak będzie wyglądać współpraca Kamsoft<->NFZ to czarno to widzę.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: cocolinko w Lutego 12, 2013, 18:37:06 pm
Do następnej aktualizacji :) hihi
a tak na serio to do następnych nowości w rozliczeniach :)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 12, 2013, 21:20:43 pm
Na ile czasu ten spokój? Przecież docelowo ma być tylko eWUŚ. Jak dalej tak będzie wyglądać współpraca Kamsoft<->NFZ to czarno to widzę.

A co miałem zrobić kiedy nie było podkładki U na wekend wytyczne co innego a SZOI Co innego, prościej było wykonać kilkadziesiąt telefonów niż przyklepywać kilkaset zestawów świadczeń i teraz jak napisałem niżej na jakiś czas i mam w dupie Ewuś -Srewuś :)
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciej11 w Lutego 12, 2013, 22:10:37 pm
A My zebraliśmy już legitymacje (okazało się że, ok 80-90% pacjentów to emeryci) , tak więc olewam Ewusia i inne kombinacje :P

My identycznie - tam gdzie się da. Np. w OPD bardzo szybko zablokowałem możliwość korzystania z eWUŚ "pierwszego dnia kontaktu" (którą wcześniej pochopnie stworzyłem, niesiony falą entuzjazmu  ;) ).

Generalnie wszędzie, poza masówką POZ, preferujemy długookresowe "inne" dokumenty potwierdzające prawo do świadczeń, gdyż - długookresowo - mniej z nimi problemów.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: clashje w Lutego 12, 2013, 22:53:59 pm
80-90% to emeryci, to po co ten system weryfikacji. gdyby nawet z pozostałych 20% czesc byla faktycznie nie ubezpieczona powiedzmy 1% to moglo by sie okazac ze straty z tego powodu byly by mniejsz niż globalne koszty wprowadzenia systemu eWUS.
Tytuł: Odp: brak potwierdzenia
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 12, 2013, 22:57:16 pm
80-90% to emeryci, to po co ten system weryfikacji. gdyby nawet z pozostałych 20% czesc byla faktycznie nie ubezpieczona powiedzmy 1% to moglo by sie okazac ze straty z tego powodu byly by mniejsz niż globalne koszty wprowadzenia systemu eWUS.

Pytasz czy stwierdzasz fakt bo ja to wiem Ty to wiesz, ale....

...którą wcześniej pochopnie stworzyłem, niesiony falą entuzjazmu  ;)...

Dobre stwierdzenie, też ją miałem tę falę ale się pokłóciliśmy i gniewamy się do odwołania :P
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]