Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-SOMED => Wątek zaczęty przez: Grzegorz w Listopada 26, 2008, 11:05:48 am

Tytuł: KS-SOMED serwis oprogramowania
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz w Listopada 26, 2008, 11:05:48 am
Witam,

Jestem pracownikiem jednego z oddzia????w KAMSOFT w Polsce. PiszÄ? to na samym poczÄ?tku - aby nie by??o niedom??wie??. Nie chcia??bym aby moje opinie lub informacje traktowane by??y przez Pa??stwo jako reklama, a jedynie jako forma odniesienia do spraw tu poruszonych. Mo??e przybli??y to Pa??stwu co nieco spos??b, w jaki pracujemy z klientami z naszego regionu.

1. PrawdÄ? jest, ??e program SOMED na poczÄ?tku wymaga rozsÄ?dnego wdro??enia. Dla lekarza czy pracownika dzia??u statystyki medycznej ( kt??rzy sÄ? specjalistami w swoich dziedzinach ) mo??e nie byÄ? ??atwo skonfigurowaÄ? system. Dla tego w??a??nie podczas wszystkich naszych wdro??e?? do oferty dodajemy w jasny spos??b kilka - kilkana??cie godzin konfiguracji i kilka do kilkunastu godzin szkolenia. Generalnie w ciÄ?gu godziny - dwu mo??na wyszkoliÄ? pracownika do pracy z programem.
Oczywi??cie - powie kto?? - to wyciÄ?ganie pieniÄ?dzy z kieszeni w??a??ciciela przychodni. Ale po takim podej??ciu do sprawy na prawdÄ? nie ma telefon??w, ??e kto?? nie zna podstawowych krok??w w pracy programu.  Do tego - po pierwszym rozliczeniu z NFZ pozostajÄ? ju?? typowe, mniejsze k??opoty dnia codziennego.
Wdro??yli??my w ten spos??b w ciÄ?gu ostatnich kilku lat sporÄ? grupÄ? klient??w.

2. Baza Danych. SOMED pracuje na 2 typach baz. FIREBIRD i ORACLE.
Firebird jest bazÄ? darmowÄ?, ale ma pewne ograniczenia ( np. to, ze producent bazy nie gwarantuje sp??jno??ci danych, gdy plik bazy przekroczy 2GB. System dalej mo??e dzia??aÄ? - i dzia??a, ale ta gwarancja - powtarzana zresztÄ? przez producenta oprogramowania - ko??czy siÄ? ) Firebird ma tÄ? cechÄ?, ??e pracuje 'fajnie' w ??rodowisku Windows, je??li jest tam sporo pamiÄ?ci, bo wtedy plik bazy jest w pamiÄ?ci systemu operacyjnego. Dla tego zaleca siÄ? 2GB RAM dla serwera. Natomiast pewnÄ? niepokojÄ?cÄ? cechÄ? Firebirda jest to, ??e zapomina o pewnych drobiazgach wewnÄ?trz samej bazy podczas jej codziennej pracy. Nie chcÄ? zanudzaÄ? Pa??stwa szczeg????ami technicznymi - do??Ä?, ??e podczas przenoszenia bazy klienta z Firebird do ORACLE czÄ?sto sÄ? k??opoty ze zgodno??ciami kluczy w tabelach.
ORACLE jest mercedesem w klasie baz danych. Jest jej wersja darmowa, o kt??rej tu pisano czyli ORACLE XE i nie ma sensu jej zachwalaÄ?. Chcia??em powiedzieÄ?, ??e warto wiedzieÄ? przy informatyzacji wiÄ?kszych przychodni, ??e oracle mo??na kupowaÄ? z tzw licencjami ROCZNYMI ( chodzi oczywi??cie o pe??nÄ? wersjÄ? ORACLE - nie darmowÄ? ). Wtedy jej cena za NU ( Named User - z grubsza za stanowisko ) stanowi ok. 35% warto??ci ca??ej bazy przy zakupie licencji na 2 lata. Co?? tak jagby??my leasingowali bazÄ? danych.
czyli zamiast p??aciÄ? np za 15 stanowisk ( 15 x 550 - circa cena 1 NU z asystÄ? ) p??acimy 35% tej ceny i mo??emy przez 2 lata u??ywaÄ? ORACLE zgodnie z wymogami licencji. Kto?? powie, ??e po 6 latach to siÄ? przestaje op??acaÄ? - to prawda, ale nie trzeba p??aciÄ? na raz pe??nej ceny.

3. SprzÄ?t - tu nie bÄ?dÄ? siÄ? rozpisywa??. Wiadomo, jaki sprzÄ?t obecnie bywa w przychodniach. nie ma tu dobrego i ??atwego rozwiÄ?zania. My wymagamy, aby przy instalacji w przychodni warunki zgodno??ci utrzymywa?? serwer, a pozosta??e komputery pracowa??y poprawnie w Windows XP. Kto?? ma wolniejszy komputer- wolniej mu siÄ? bÄ?dzie przewija??o. Klient ( instalowany na ko??c??wkach sieci ) ORACLE wymaga 512 MB RAM. Wskazane jest 1GB.

4. Infolinia. Wspomniana infolinia obs??ugiwana jest przez partner??w regionalnych w Polsce. Jej koszt jest spory, ale proszÄ? mi wierzyÄ? - wiÄ?kszo??Ä? spraw za??atwiana jest w ciÄ?gu 6-12 minut. Czy cena rzÄ?du 50 z?? za rozwiÄ?zanie problemu to du??o? MuszÄ? Pa??stwu powiedzieÄ?, ??e w chwili, kiedy by?? boom na sprzedawanie programu PPS i nie by??o jeszcze infolinii - nasi serwisanci  nie robili nic innego,  tylko ca??y dzie?? odpowiadali na pytania odno??nie instalacji itp. A prawda jest bolesna - siedzÄ?c w firmie i odpowiadajÄ?c na pytania przez telefon nie zarabia siÄ? na pensjÄ?. W tej chwili jest to bardzo uporzÄ?dkowane - mo??na uzyskaÄ? pomoc przez infoliniÄ?, wezwaÄ? serwisanta lub przyjechaÄ? do nas do biura. Ka??de z tych rozwiÄ?za?? ma swoje plusy i minusy.

5. Na koniec - dzia??alno??Ä? naszego serwisu opiera siÄ? o umowÄ? serwisowÄ? podpisanÄ? z plac??wkami, kt??re tego chcÄ?. Jest to z regu??y sta??a kwota, w kt??rej zawarta jest pomoc na miejscu, ew. dostÄ?p zdalny i ew. szkolenia. ??yjemy w zasadzie tylko z tego - czyli z us??ug. Mar??a na sprzÄ?cie i oprogramowaniu jest zasadniczo pomijalna.

Pozdrawiam

Grzegorz.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]