Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: pipi w Lutego 02, 2011, 18:44:10 pm

Tytuł: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: pipi w Lutego 02, 2011, 18:44:10 pm
Witam, ostatnio (chyba) znowu zmienił się schemat pliku wejściowego z którego można importować świadczenia (Rapstat).  Obecnie mam błąd "Nieprawidłowy kod autoryzacji" przez co nie mogę zaimportować świadczeń. Co ciekawe EKSPORTUJĄC wybrane świadczenia można zauważyć że pozmieniały się kolumny a opisy do nich nie pasują np : kod świadczenie z kolumny HM powędrował do HP , tak więc w kolumnie z opisem "Zlecenie - typ grupy zawodowej osoby zlecającej" mam kody typu "@4.4"... Jeszcze większe zamieszanie można zauważyć w kolumnach CD - CL, np ilość wykonania: 81 ... :) (Więcej w załączniku). Moje pytanie jest takie: czy ma ktoś aktualny schemat pliku do importu ? (opisy w Rapstat2010.xls są zgoła nieaktualne). Czyżby majstrowali coś z JGP?
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: pipi w Lutego 02, 2011, 18:51:14 pm
Nie widzę możliwości zmian postu więc muszę dopisać kolejną wiadomość, załącznik w pierwszym poście pokazuje błędy, jakie wystąpiły podczas aktualizacji. W Kamsofcie powiedzieli żeby się tym nie przejmować.  Poniżej opisywany wcześniej załącznik.
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 02, 2011, 20:41:15 pm
W Kamsofcie powiedzieli żeby się tym nie przejmować.  Poniżej opisywany wcześniej załącznik.

ta jasne a potem pińcet za naprawę bazy :-\
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: pipi w Lutego 02, 2011, 20:53:05 pm
mam dowód w postaci maila :)
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: maciek777 w Lutego 02, 2011, 20:54:22 pm
mam dowód w postaci maila :)

Ok 3-mam kciuki  ;)
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: pipi w Lutego 02, 2011, 20:57:18 pm
Jednak dalej nie wiem co z tym importem...
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: Piotr29 w Lutego 03, 2011, 07:51:51 am
Co do błędów aktualizacji zrób ponownie z katalogu serw tak jak sugerował gdzieś w innym wątku Bartosz...powinno przejść bez problemów...
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: pipi w Lutego 03, 2011, 09:46:16 am
Ok spróbuję. A co do importu w Kamsofcie powiedzieli,że muszę wykupić licencję na Ambulatoryjny, bo Rapstat od listopada nie obowiązuje. Tylko,że do tej pory cały czas robiliśmy import Rapstatem i jakoś chodziło...
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: eskulap w Lutego 03, 2011, 17:44:33 pm
Problem z importem świadczeń przez pliki excela.
KSPPS 2011.00.2.0 + wykupiona licencja na import

Po zaimportowaniu raportu niektóre pozycje zostają odrzucone
"Komunikat: W bazie danych istnieje już pacjent o podanym numerze PESEL."
A przecież importuję świadczenia a nie deklaracje
wcześniej nigdy nic takiego nie występowało
Czy Ktoś miał podobny problem i poradził sobie?
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: pipi w Lutego 03, 2011, 21:35:53 pm
Hmm może warto zgłosić reklamację, w końcu za program każdy z nas zapłacił :P A tak poważnie jeżeli to dziecko to spróbuj usunąć PESEL opiekuna (o ile ma swój). (sprawdzone empirycznie)
Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: Kasia w Lutego 06, 2011, 14:13:29 pm
Pipi dzięki - po usunięciu danych z tej kolumny część pacjentów rzeczywiście zaimportowała się ( nie zwróciłam uwagi - ale nie wiem dlaczego dostaję arkusz  gdzie w kolumnie PESEL opiekuna przeniesione są PESELE pacjentów) - reszta została odrzucona z tym samym komunikatem, a już PESELI w kolumnie PESEL opiekuna przecież nie ma.

Mam już odpowiedź z Kamsoftu - wklejam, bo się może komuś przydać:

"Jeśli podano numer Pesel pacjenta to kolumna z numerem Pesel opiekuna powinna być pusta ( to dotyczy komunikatu :  Komunikat: W bazie danych istnieje już pacjent o podanym numerze PESEL.).
Jeśli w bazie są zdublowani pacjenci po innych importach, należy zrobić konsolidację pacjentów po peselu w module SERWIS->Baza danych->Migracja->Konsolidacja danych."

Zrobiłam - zadziałało

Tytuł: Odp: problem z importem
Wiadomość wysłana przez: bertens w Marca 09, 2012, 10:35:19 am
...W bazie danych istnieje już pacjent o podanym numerze PESEL...

Taki komunikat wyświetla się również podczas importu świadczeń.
Ma to miejsce wówczas jeżeli np. w styczniu zaimportowaliśmy deklarację X, w lutym zaimportowaliśmy X1 (zmiana nazwiska). PPS przyjmuje dwie deklaracje, ale w przypadku importu świadczeń za luty wyświetli ów komunikat.

Rozwiązanie: uporządkować deklaracje, tzn. usunąć tą ze stycznia z ręki nie czekając na raport zwrotny z NFZ dotyczący deklaracji, następnie zaimportować świadczenia z lutego.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]