Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Archiwum => Archiwum wiadomości => Problemy [archiwum] => Wątek zaczęty przez: Slawek w Lutego 03, 2010, 14:24:29 pm

Tytuł: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Slawek w Lutego 03, 2010, 14:24:29 pm
Witam.
Moja ulubiona pani pielęgniarka sama zaczytała 2 dni temu umowę do KSPPSa i bez mojej wiedzy wpisała ponad 2 000 świadczeń POZ oczywiście z kodem ICD v9 (nie mieli jeszcze poprawionych w słowniku baza usług medycznych.
Jak można to szybko poprawić?
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: gurami82 w Lutego 03, 2010, 14:28:49 pm
tu masz pomoc

http://www.kamsoft.pl/servlet/news_viewer/wiad?nr=9524
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Slawek w Lutego 03, 2010, 16:39:07 pm
Bardzo dziękuję za link - jakoś to przeoczyłem...
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 07, 2010, 23:28:58 pm
Bardzo dziękuję za link - jakoś to przeoczyłem...

też to przeoczyłem - postąpiłem zgodnie z linkiem i niestety wywala przy ponownym przesłaniu
Błąd operacji importu Komunikat statystyczny (medyczny) [SWX]
--------------------------------------------------------------------------------
 
(E)R019 ? Raport o podanym id instalacji [001-01-940247-00-005867-20091128221514] i numerze generacji [188] został już przesłany.
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
co robić???
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: miszol w Lutego 07, 2010, 23:43:44 pm
a czy napewno tworzysz nowy raport:
Cytuj
Po wykonaniu skryptu i sprawdzeniu poprawności można przygotować zestawy świadczeń do ponownego przesłania (funkcja serwisowa Raportowanie do OWNFZ -> Zbiorcze korekty świadczeń) na podstawie odrzuconego raportu i utworzyć nowy raport świadczeń do NFZ.
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 08, 2010, 10:08:38 am
Witaj,
tak właśnie zrobiłem i poprzedni raport 188 w systemie ma zmienione wszystkie pozycje na w5, w zwrotnym te pozycje są na szaro. Czy mam teraz jeszcze raz dodać nowy raport?? a nie wysyłać ponownie 188?
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: miszol w Lutego 08, 2010, 10:32:14 am
tak dodaj nowy raport i zostaw w nim tylko pozycje które były w raporcie 188 (nie jest to konieczne, ale może okazać się wygodne w przypadku ewentualnych błędów)
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 08, 2010, 13:03:08 pm
Właśnie tak chciałem zrobić - niestety jak robię dodaj nowy raport to mi odszczekuje że nie ma pozycji.
Pewnie będę musiał wrócić do kopii bezpieczeństwa wgrać ponownie raport 188 i ręcznie powprowadzac do wszystkich pozycji wersję 5?
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Piotr29 w Lutego 08, 2010, 13:10:21 pm
tzn. jak wysłałeś juz raport 188 z modułu Serwis i pobrałeś zwrotny to nie ma potrzeby wysyłać jeszcze raz tego samego raportu...na szaro są w zwrotnym znaczy że poprawione...


P.S.a jeśli będzisz chciał z tej kopii przywracac i później na nowo wszystko wprowadzać to tak samo jakbyś te 2000 pozycji poprostu poprawił teraz bez przywracania kopii....chodzi tylko o podniesienie wersji epizodu więc w module serwis wszystko jest tak jak pisał miszol

Sorki ale mała poprawka....tylko moduł Serwis > Raportowanie do NFZ > zbiorcze korekty świadczeń > przygotowanie raportu do ponownego przesłania
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 08, 2010, 14:21:21 pm
Właśnie tak zrobiłem jak w ostatnich dwóch zdaniach napisałeś i wtedy wszystkie pozycje zmieniły sie w pobranym raporcie zwrotnym na szaro a w raporcie normalnym w systemie który miałem wersje 9 też poprawił na wersję5. Nie mam niestety innego raportu a ten co automatycznie sie poprawił nie może być zaimportowany na serwer NFZ-poznan. Natomiast jak chcę dodać nowy raport to pisze iż nie ma świadczeń.
Też myślałem iż ten 188 będzie miał wyższą wersję po tak przeprowadzonej korekcie ale widocznie nie - nie wiem gdzie leży przyczyna takiej sytuacji.
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Piotr29 w Lutego 08, 2010, 14:31:29 pm
No nie ma świadczeń bo wszystkie mają status potwierdzone...więc ich do statystycznego nie wrzucisz poza modułem Serwis i ponownym przesłaniem....chyba że każde poprawisz ręcznie...
Jeśli mógłbym sprecyzować pewne rzeczy bo trochę się chyba pogubiłem....

pkt 1. miałeś wprowadzone świadczenia tylko ze złym kodem w v9

i tu się zastanawiam czy Ty wysłałeś statystyczny w tym momencie z v9 czy od razu przeszedłeś do pkt. 2?

pkt 2. poprawiłeś kod na v5 skryptem

Jaki Ty raport starasz się wysłać?

edycja: jakie masz komunikaty w zwrotce? są jakieś błędy? bo piszesz że wszystko poprawiłeś...? może nie ma potrzeby generowania kolejnych raportów statystycznych tylko już możesz robić rozliczeniowy...sprawdź status zestawów i produktów..
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 08, 2010, 14:43:53 pm
wysłałem z 9 (no niestety bylo to bardzo późno i jak pobrałem nowy program to nie zmieniłem na zablokowanie 9 - myślałem iż to Kamsoft zrobił automatycznie) sprawdzam na drugi dzień a tu wszystko z błędem zaczytałem i widze 9 a ma być 5 i wtedy dopiero zajarzyłem iż juz o tym czytałem i zrobiłem poprawke skryptem dlalej juz wiesz
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 08, 2010, 14:57:34 pm
raport z wersja 9 dotyczył tylko stycznia 2010 i w raporcie zwrotnym pisze niezgodne dane kontaktu
oraz dodatkowo w raporcie zwrotnym otrzymałem znowóż 30 pozycji - walidacja roku 2009 przez nfz - które co miesiąc w ubiegłym roku poprawiałem - wpisałem w styczniu 2009 bez umowy i te pozycje poszły tez w raporcie za styczen 2009 bez pkt - ja je w ubiegłym roku stale wywalałem a nfz po każdej weryfikacji mi je odsyłał - w systemie płatnika nie zarejestrowano epizodu o podanym identyfikatorze, nie umiem tego wywalić na stałe. Wysłałem na podany adres email związany z walidacją informację ale nie mam żadnej odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Piotr29 w Lutego 08, 2010, 16:09:22 pm
No to Jerzy nie jest tak źle  ;) te niezgodne dane kontaktu zawsze wiążą się z jakimś błędem w Twoim przypadku będzie to najprawdopodobniej to niezarejestrowanie epizodu o podanym ID. Na stałę z KS usuniętych epizodów się nie da wywalić. Czy te 30 pozycji ze stycznia 2009 to Ty poprostu usuwasz? Czy starasz się je w jakiś sposób rozliczyć? Bo jak są to pozycje do usunięcia to bym się nimi nie przejmował tylko wysyłał bieżące rozliczenie. A te 30 zostawił ze statusem "odrzucone" i nic już przy nich nie robił to przy następnym raporcie ich nie pobierze.
Tytuł: Odp: Jak poprawić ICD9 v9 n v5
Wiadomość wysłana przez: Jerzyk56 w Lutego 09, 2010, 08:30:26 am
Dzięki za pomoc - usystematyzuję co trzeba zrobić.
1. Serwis i poprawienie - po wykonaniu.
2. Ponownie serwis i przygotowanie do wysłania poprzez wskazanie poprawionego raportu w 1 punkcie.
Ja niedoczytałem i poprawiałem wszystko ręcznie.
Pozdrawiam.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 14.

[Pokaż zapytania]