Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostałe problemy => Problemy ogólne => Wątek zaczęty przez: monkas w Grudnia 01, 2025, 14:10:45 pm

Tytuł: Komunikacja z pacjentem obcojęzycznym
Wiadomość wysłana przez: monkas w Grudnia 01, 2025, 14:10:45 pm
Hej,
mam pytanie do osób pracujących w placówkach medycznych lub zajmujących się RODO/IT w ochronie zdrowia.

Czy Waszym zdaniem korzystanie z aplikacji do tłumaczenia rozmów z pacjentami w czasie rzeczywistym (np. CareToTranslate, Wordly) podczas wizyt lekarskich lub rejestracji jest bezpieczne i zgodne z RODO?

Chodzi mi szczególnie o sytuacje, kiedy w gabinecie pojawia się pacjent obcojęzyczny, a personel nie zna jego języka.
Czy ktoś z Was używa takich narzędzi w praktyce?

A może znacie jakieś inne rozwiązania ? Niestety przepisy nie przewidują takich problemów jak brak możliwości porozumienia się z pacjentem ze względu na barierę językową a pacjentów mówiących w różnych językach świata coraz więcej....
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]