Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => AOS => Wątek zaczęty przez: zupa w Listopada 05, 2025, 11:33:14 am

Tytuł: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: zupa w Listopada 05, 2025, 11:33:14 am
Cześć,
Czy może posiada ktoś informację na temat błędów w AOS Logopedia gdzie jest wykazana teleporada? Wizyty zawsze szły z 89.0099 i drugą procedurą (93.72 lub 93.73 lub 93.74 lub 93.75). ICD9 89.0099 faktycznie jest teleporadą lekarską, zatem nie przystaje do logopedy, ale do teraz przechodziło. Jednak nawet użycie ICD9 94.4831 (teleporada logopedy - w skrócie), nadal zwraca błąd: Nie spełniono warunków dot. procedur ICD9 dla rozliczenia danego świadczenia. Na ten moment w moim otoczeniu dotyczy to już czterech poradni i brakuje mi pomysłów co dalej.
EDIT: mówimy o standardowej grupie JGP Z75
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Listopada 05, 2025, 12:40:23 pm
Może to są wizyty pierwszorazowe, to teleporada raczej jest wątpliwa
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: zupa w Listopada 05, 2025, 12:43:30 pm
O! i to jest doskonały trop! Sprawdzę to, dziękuję - oczywiście wrócę z wynikiem weryfikacji
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Listopada 05, 2025, 12:45:27 pm
Kod   Nazwa   Data
obowiązywania
89.0098   Wizyta z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności   od 01.03.2020 r.
94.483   Wizyta terapeutyczna z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych   od 17.03.2020 r.
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: zupa w Listopada 05, 2025, 12:48:26 pm
Dziękuję! to też sprawdzę, dam znać
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: zupa w Listopada 06, 2025, 09:30:16 am
Niestety, przetestowałem zaproponowane ICD9 na dwóch wizytach z tym błędem. I ustaliłem, że nie są to wizyty pierwszorazowe. Brak dalszych pomysłów. Jakiś czas temu poszedł mail do działu weryfikacji OW NFZ, ale do dziś cisza :/ Poważnie nikt nie ma tego błędu?
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Listopada 06, 2025, 11:33:33 am
To jaka to jest wizyta? Kontynuacja leczenia, czy pierwsza ze skierowaniem? Bo może powinna być pierwszorazowa. Tak już zgaduję.
Tytuł: Odp: Logopedia - teleporady błąd NFZ z wtórnej weryfikacji NFZ
Wiadomość wysłana przez: aga3012 w Listopada 07, 2025, 15:31:37 pm
W dniu 31.10.2023 rozesłany był komunikat odnośnie rozliczania teleporad w AOS po zniesieniu stanu zagrożenia epidemicznego. Wyszczególnione zostało, że w logopedii nie można niczego robić w formie teleporady.

"Wyraźnie należy podkreślić, że do określonej poradni specjalistycznej (AOS) kierowani są pacjenci, których choroba ma cięższy przebieg lub dołączyły się powikłania czy też wymagają przeprowadzenia bardziej zaawansowanej diagnostyki i leczenia wykraczającego poza zakres kompetencji i umiejętności lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). To w gestii lekarza POZ pozostaje merytoryczna, medyczna ocena zasadności skierowania do danej poradni specjalistycznej. Lekarz wystawiający skierowanie podejmuje zatem decyzję o tym, czy pacjent z daną chorobą wymaga opieki specjalistycznej czy też może być dalej prowadzony przez lekarza rodzinnego.

Oczywistym jest więc, że do podjęcia przez lekarza AOS decyzji diagnostyczno-terapeutycznej, szczególnie w odniesieniu do nowego pacjenta, ale również w kontekście nowego, dodatkowego schorzenia konieczne jest badanie podmiotowe i przedmiotowe, które nie jest możliwe do przeprowadzenia w trybie teleporady.

Na wniosek, prośbę pacjenta lub jego opiekuna prawnego wskazujemy na możliwość wykonywania i rozliczania porad specjalistycznych, realizowanych w ramach umów
o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna, z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności pod warunkiem zachowania łącznie poniższych wytycznych:
1. teleporada jest realizowana na wyraźny wniosek, prośbę pacjenta lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że ocena stanu zdrowia i zakres niezbędnych czynności do zrealizowania na rzecz pacjenta, nie wymaga osobistej obecności personelu medycznego; prośba pacjenta musi być odnotowana w dokumentacji medycznej;
2. teleporady mają zastosowanie w odniesieniu do świadczeń realizowanych na rzecz pacjentów kontynuujących opiekę w danej poradni specjalistycznej, zgodnie z ustalonym planem opieki i stanem klinicznym pacjenta;
3. teleporada odbywa się w podmiocie wykonującym działalność leczniczą, pod warunkiem zapewnienia dostępności personelu medycznego wymaganego do realizacji
świadczeń w miejscu udzielania świadczeń, a zatem nie dopuszcza się możliwości wyodrębniania z harmonogramu przyjęć konkretnych dni tylko do realizacji teleporad;
4. teleporada ma zastosowanie w odniesieniu do świadczeń realizowanych w zakresach wymienionych w:
a) załączniku nr 1a, z wyłączeniem zakresów: 02.1604.001.02 świadczenia w zakresie leczenia zeza, 02.1616.001.02 świadczenia w zakresie logopedii, albo
b) załączniku nr 1c, z zastrzeżeniem obowiązku udzielania świadczeń zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu AOS.

Dodatkowo świadczenie realizowane w trybie teleporady nie może być jedyną poradą zrealizowaną w okresie 3 miesięcy warunkującą finansowanie świadczeń KAOS w oparciu o przepisy §17 zarządzenia AOS."
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]