Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostała sprawozdawczość w formacie otwartym => Kolejki oczekujących => Wątek zaczęty przez: Tedik w Lutego 14, 2025, 09:48:46 am

Tytuł: Skreślenie pacjenta z listy oczekujących
Wiadomość wysłana przez: Tedik w Lutego 14, 2025, 09:48:46 am
Witam,
Mam takie merytoryczne pytanie odnośnie skreślenia pacjenta z listy oczekujących
System wysyła sms do pacjenta o wizycie na 24h przed tą wizytą, pacjent jeśli odpowie "tak" potwierdza wizytę, bądź "nie" - nie potwierdza.
Jeżeli pacjent nie odpowie na sms w ogóle czy zgodne z prawem jest jego skreślenie z listy oczekujących (skreślenie z tej wizyty) automatycznie przez system ?

Z góry dziękują za podpowiedź.
Tytuł: Odp: Skreślenie pacjenta z listy oczekujących
Wiadomość wysłana przez: KrystianT w Lutego 14, 2025, 10:40:43 am
Raczej nie, powodów braku odpowiedzi na sms w ciągu 24h może być wiele (np. zgubienie telefonu), więc dlaczego skreślać...
Tytuł: Odp: Skreślenie pacjenta z listy oczekujących
Wiadomość wysłana przez: Tedik w Lutego 14, 2025, 12:08:38 pm
Też tak uważam. Pytam bo ktoś mądry w pewnym szpitalu wymyślił, żeby na brak odpowiedzi na 24 h przed wizytą tak ustawić system, żeby automatycznie skreślił pacjenta z wizyty.
Tytuł: Odp: Skreślenie pacjenta z listy oczekujących
Wiadomość wysłana przez: mlutek w Lutego 14, 2025, 15:25:32 pm
W przepisach jest ze w przypadku niestawienia się na wizytę pacjent może w ciągu 7 dni wyjaśnić i podać powód nieobecności, wiec lepiej aby go od razu nie wykreślać a dopiero po tygodniu. Dla mnie to ryzyko, najczęściej  pacjenci nie wiedza ze moga sie odwoływać, ale bywaja też tacy dociekliwi ze trzeba ich przywrócić na listę a wtedy trzeba pisać do NFZ itp. wiec lepiej sie trochę powstrzymać
Tytuł: Odp: Skreślenie pacjenta z listy oczekujących
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Lutego 14, 2025, 20:11:21 pm
1. W ustawie jest zapis, że jeśli pacjent nie może przyjść to informuje przychodnię. W ustawie jest zapis, że jeśli lekarz nie może przyjść to informuje pacjenta.
2. A co jeśli ktoś sprawdza skrzynkę SMSową raz w tygodniu? Czyżby był jakiś przepis, że trzeba sprawdzać i odpisywać na SMSy w ciągu iluś godzin?
3. Ja nie chciałbym odpisywać na nieznany numer lub do oznaczonego nadawcy bo obawiałbym się, że to premium SMS
4. Takim czymś powinien zainteresować się rzecznik praw pacjenta.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]