Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => PSY => Wątek zaczęty przez: mmila13 w Stycznia 01, 2023, 14:56:56 pm

Tytuł: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 01, 2023, 14:56:56 pm
Błąd 51690100 Data pozycji rozliczeniowej wykracza poza datę obowiązywania - taki błąd pojawia się przy sprawozdawanych grudniowych świadczeniach w Poradni środowiskowej dla dzieci i młodzieży, świadczenia w PLU przechodzą bez błędów. Czy ktoś wie o co chodzi?
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 01, 2023, 15:23:59 pm
Może chodzi o to, że zmienił się cennik od listopada?
Kiedy ostatnio wczytywałaś plik UMX?
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 01, 2023, 15:26:49 pm
nie mam żadnych aneksów do wczytania, wczytuję na bieżąco
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 01, 2023, 15:41:45 pm
Data pozycji rozliczeniowej 
Jaką masz wpisaną datę od / datę do na produkcie wskazywanym do rozliczenia?
Czy nie ma gdzieś literówki typu do 2023-12-31 zamiast do 2022-12-31?
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 01, 2023, 15:51:31 pm
nie - wszystko sprawdziłam
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 01, 2023, 15:55:43 pm
W takim razie możemy sprawdzić 3 rzeczy.
Po kolei.
1. Pokaż zdjęcie jak jest wpisana usługa zwrócona z błędem w Twoim programie. Żeby było widać kod i datę od do i poradnie.
Potem poproszę Cię o kolejną rzecz.
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 01, 2023, 18:51:28 pm
daty te same
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 01, 2023, 19:09:08 pm
Nie widzę załącznika. Czy możesz wrzucić zdjęcie?
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 02, 2023, 06:30:27 am
zał
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 02, 2023, 13:18:38 pm
Wskazujesz do rozliczenia produkt (5.00.04.1791028), który obecnie (w dniu wizyty tj 7 grudnia) nie występuje w słowniku (cenniku) bo od 01.11.2022 zmienił się cennik.
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 02, 2023, 17:35:59 pm
nie rozumiem, w listopadzie te świadczenia przeszły bez błędów, nie mam też żadnego aneksu od 11
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 02, 2023, 20:10:56 pm
A więc od początku.

W dniu 15-12-2022 pojawiło się Zarządzenie Prezesa NFZ z nowym cennikiem, które obowiązuje od 01.11.2022 r. (tak, prawo działa wstecz półtorej miesiąca do tyłu)

https://www.nfz.gov.pl/zarzadzenia-prezesa/zarzadzenia-prezesa-nfz/zarzadzenie-nr-1642022dsoz,7598.html

Cały listopad i grudzień musisz poprawić. Jeżeli masz już rozliczony listopad i nie poprawisz, to spodziewaj się, że temat wróci najpóźniej wiosną przy czym wtedy będziesz musiała po pierwsze zauważyć, że była ponowna weryfikacja, a po drugie są wtedy ograniczenia techniczne (nie można zrobić "usuń/dodaj" lecz "popraw"). Jeżeli teraz nic nie zrobisz, a wiosną NFZ odrzuci wszystko za listopad przy okazji ponownej weryfikacji i przegapisz temat, to przyjdzie korekta na minus za cały listopad.

Popraw cały listopad. Wyślij dane do NFZ. Poczekaj aż NFZ zweryfikuje. Zrób żądanie rozliczenia. Wyjdzie duża korekta. Złóż. Poczekaj na zatwierdzenie w NFZ. Zrób żądanie rozliczenia. Wyjdzie duży rachunek na plus.

Temat mógł przejść niezauważenie, bo NFZ nie wysyła aneksów do podpisania w tej sprawie. Udostępniają nowy plik UMX i już.

Wejdź sobie w SZOI - Umowy - Lista umów - popraw rok na 2022 i kliknij Szukaj - przycisk "zakresy świadczeń" przy umowie PSY, w której jest ośrodek - potem przy grupie z opisem "(rozliczenie produktu)" kliknij na plan - potem pojawi się tabelka z miesiącami - przy grudniu kliknij na "pakiet" i zobacz, że nie ma tam 5.00.04.1791028.

Wejdź sobie w SZOI - Umowy - Lista umów - popraw rok na 2022 i kliknij Szukaj - przycisk "aneksy" przy umowie PSY, w której jest ośrodek -  prawdopodobnie zobaczysz, że NFZ wstawił "wirtualny" (nie-wymagający podpisu - techniczny) aneks w okolicy 20.12.2022. To właśnie nowy cennik.
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 02, 2023, 20:18:39 pm
ostatnie aneksy mam z września - czy jest możliwe, że jeszcze nie mam tych aneksów?
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 02, 2023, 20:21:50 pm
Różnie może być. Rozmawiaj z działem obsługi umów Twojego OW NFZ.

A co widzisz tutaj - stare czy nowe usługi?

Wejdź sobie w SZOI - Umowy - Lista umów - popraw rok na 2022 i kliknij Szukaj - przycisk "zakresy świadczeń" przy umowie PSY, w której jest ośrodek - potem przy grupie z opisem "(rozliczenie produktu)" kliknij na plan - potem pojawi się tabelka z miesiącami - przy grudniu  (KONIECZNIE PRZY GRUDNIU) kliknij na "pakiet" i zobacz, że nie ma tam 5.00.04.1791028.
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 02, 2023, 20:30:29 pm
w chwili obecnej mam wszystkie bez zmian i to świadczenie 5.00.04.1791028 również
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Stycznia 02, 2023, 20:39:31 pm
Więcej niestety Ci nie podpowiem. Musiałbym zobaczyć plik XML z wizytą, który wysyłasz do NFZ, aby powiedzieć coś więcej. Ale tak czy inaczej, korzystasz ze starego cennika, który musisz zaktualizować i poprawić cały listopad i grudzień.
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: mmila13 w Stycznia 02, 2023, 20:47:27 pm
dziękuję za pomoc - jutro będę się kontaktować z NFZ
Tytuł: Odp: Błąd 51690100
Wiadomość wysłana przez: iwomik192 w Stycznia 03, 2023, 15:32:17 pm
To jak teraz sprawozdawać wizytę jeden na jeden z terapeutą i spotkanie grupowe?
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]