Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => POZ => Wątek zaczęty przez: Dyrektor w Maja 05, 2020, 09:59:02 am

Tytuł: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: Dyrektor w Maja 05, 2020, 09:59:02 am
W jaki sposób przy pomocy TELEPORADY rozliczyć pacjenta, którego eWUŚ zweryfikował jako "nieubezpieczony", a pacjent twierdzi że jest ubezpieczony? Normalnie wypełnia oświadczenie lub dostarcza dokument, a w jaki sposób można teraz to załatwić bez wizyty pacjenta w przychodni?
Tytuł: Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Maja 05, 2020, 10:24:13 am
Cytuj
Komunikat dla świadczeniodawców
22-04-2020

W związku z pojawiającymi się pytaniami o sposób weryfikacji przyjmowania przez świadczeniodawców oświadczeń o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych od osoby, która w eWUŚ widnieje jako osoba nieuprawniona, a posiada prawo do świadczeń,  Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że poza dotychczasowymi formami złożenia oświadczenia dopuszczalną formą jest złożenie przez pacjenta  oświadczenia podczas rozmowy telefonicznej (w trakcie udzielania teleporady).

Do odwołania podmioty udzielające świadczeń opieki zdrowotnej potwierdzają tożsamość świadczeniobiorcy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w tym przez telefon.

Do czynności związanych z weryfikacją tożsamości i składaniem oświadczeń ma zastosowanie § 11  ust. 1 i 2  rozporządzenia Rady Ministrów z 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Tytuł: Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: Dyrektor w Maja 05, 2020, 10:31:17 am
Pytanie brzmi - Jak to rozliczyć?

Bez dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie, świadczenie nie zostaje dodane do raportu.
Jako lekarz udzielający teleporadę muszę wystawić jakiś dokument?
Tytuł: Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Maja 05, 2020, 10:51:51 am
Na druku oświadczenia dodajemy adnotację, że pacjent potwierdził status ubezpieczenia podczas teleporady w dniu 46 paździerlipca 1863. Pacjenta wysyłamy z dokumentem oświadczenia.
Tytuł: Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: puciol w Kwietnia 14, 2023, 14:54:32 pm
A jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy? Rozporządzenie, o którym mowa powyżej zostało uchylone, a pacjenci na teleporady nadal są i niektórych nie można zweryfikować bo np. e-WUŚ nie działa. Jak potwierdzić prawo do korzystania ze świadczeń?
Tytuł: Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: Michał w Kwietnia 14, 2023, 15:00:03 pm
a możesz przytoczyć rozporządzenie, o którym piszesz? Przecież do końca kwietnia kolejny raz chyba przesunęli termin.
Tytuł: Odp: Teleporada - brak potwierdzenia o ubezpieczeniu
Wiadomość wysłana przez: KrystianT w Kwietnia 14, 2023, 15:38:45 pm
Jak potwierdzić prawo do korzystania ze świadczeń?
Dodając oświadczenie - nie pamiętam przepisu, ale w mMedice można jako sposób złożenia oświadczenia wybrać:
- papierowo
- ustnie podczas teleporady
- elektronicznie z wykorzystaniem dedykowanego urządzenia lub e-mail
- inny
Jeśli wybieram inny sposób niż "papierowo" to aktywuje się dodatkowe pole "potwierdzenie tożsamości" i też kilka możliwości do wyboru...
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:14 - 659KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 17.

[Pokaż zapytania]