Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: zukes w Listopada 26, 2019, 13:25:28 pm

Tytuł: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: zukes w Listopada 26, 2019, 13:25:28 pm
Chciałbym zweryfikować czy tylko nasza przychodnia ma taki problem.

W AOS generalnie zlecenia (skierowań) są wymagane.
Ale jest cała lista wyłączeń które mają najczęściej zastosowanie w sytuacjach nagłych - przychodzi koleś z okiem w ręku do lekarza i trzeba szybko działać :).

Ustawienie w KSPPS wymagalności zleceń powoduje, że klient z okiem w ręku nie może być obsłużony w aplikacji rzecz jasna.
Więc wyłączamy taką wymagalność wówczas na koniec miesiąca mamy długą listę z NFZ dla przypadków gdzie rejestracja nie wprowadziła zlecenia i brak kasy.

Kamsoft jak zwykle udzielił wielce pomocnej rady aby ustawić wymagalność zleceń ale zmianiać to ustawienie w opcjach gdy przychodzi pacjent nie wymagający zlecenia. Równie dobrze mogliby napisać mamy was w d..e.

Zaproponowaliśmy aby zamiast blokować wprowadzili możliwośc ostrzegania zamiast logiki dwustanowej, trójstanowa. Każdy kto odrobinę koduje wie, że jest to max 1h pracy.

I tu pytania.
Czy macie podobne problemy i jak je rozwiązujecie?
Czy uważacie proponowany przez nas pomysł za dobry?
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Listopada 26, 2019, 17:29:29 pm
Niekoniecznie dwustanowość jest zła. Tryb nagły nie powinien po prostu pod nią włączony i temat z głowy.
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Listopada 26, 2019, 17:32:10 pm
A planowy z uprawnieniami?
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Listopada 26, 2019, 17:57:26 pm
Racja, mamy drugie wykluczenie, ale na nie też jest odpowiedni tryb przyjęcia.
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: zukes w Listopada 27, 2019, 13:13:46 pm
Jest dokładnie tak jak opisałem.
Wykluczeń jest sporo jedne mniej inne bardziej oczywiste. KSPPS ma dane aby to ogarnąć ale jak znam  życie nie ma co na to liczyć.

Natomiast włączenie ostrzeżeń w parametrach jest proste w implementacji i ku Kamsoft jest w stanie temat ogarnąć.
Brak zlecenia - parametr czy ostrzegać, blokować, reagować - w moim przypadku ostrzegać.

Sam bym to poprawił mając źródło w max 1h razem z dokumentacją zmiany
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Listopada 27, 2019, 21:54:54 pm
Ostrzeżenie jednak dalej pozwoli coś zrobić, za długo siedzę w temacie medycznym, żeby uznać, że to pomoże ucywilizować użytkownika. Kto czyta komunikaty? Jak przycisk OK zamyka komunikat i puszcza dalej, to po co go czytać?
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: zukes w Listopada 28, 2019, 20:46:52 pm
NIE zgadzam się.

Mieliśmy problem z kodami ministerialnymi cały czas rejestarcja mieszała a lekarze nie poprawiali  8.4 i 4.4.
Mieliśmy 30-40 błedów miesięcznie.
Przypisaliśmy te kody do rozliczeń i problem jest marginalny.
Mamy 1-2 błędy miesięcznie.

Wystarczyło ostrzezenie
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Listopada 28, 2019, 22:35:43 pm
Ok, niech będzie, ale czy tutaj nie działa to tak, że jak rozlicza się, to jest komunikat, że na usłudze ustawiono inny kod niż w formatce wizyty i nie jest pytanie czy podmienić?
Tytuł: Odp: Wymagalność zleceń w KSPPSie
Wiadomość wysłana przez: Paweł w Listopada 28, 2019, 22:47:53 pm
O nic nie pyta. Wybierasz świadczenie i kod sam się zamienia.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]