Asystenci medyczni dla dokumentu eZLA. Ta wersja systemu pozwala na podpisywanie dokumentu eZLA
w imieniu lekarza przez asystenta medycznego swoim własnym certyfikatem. Aby skorzystać z tej
funkcjonalności należy zalogować się w module Gabinet na lekarza, w imieniu którego asystent pracuje. Czyli
operatorem systemu jest asystent medyczny, natomiast przy logowaniu do modułu lekarskiego należy
wybrać lekarza, w imieniu którego asystent prowadzi dokumentację medyczną. Uwaga, pobranie numerów
eZLA do wykorzystania w trybie offline musi być wykonane przez lekarza, to znaczy, lekarz musi być
operatorem w danej chwili, aby swoim certyfikatem mógł potwierdzić pobranie numerów. Czyli raz na jakiś
czas lekarz musi samodzielnie się zalogować i pobrać numery, a w codziennej pracy może zastąpić go
asystent medyczny. Uwaga, asystenci medyczni, na razie nie są jeszcze obsługiwani w komunikacji z P1, czyli
nie mogą podpisać recepty w imieniu lekarza.
Ogólnie ten scenariusz odzwierciedla sytuację, gdy lekarz przeprowadza wizytę, ale ma swojego asystenta w gabinecie, który ogarnia ją w komputerze, bo lekarz boi się go dotknąć. W bazie widać, że dane wprowadził zalogowany operator, ale w wszystkich miejscach, gdzie ma się ustawić lekarz (np. usługa do rozliczenia, pieczątka na skierowaniach - oczywiście w zależności od wzorca, itd) są pobierane dane z pracownika wybranego w okienku, o którym pisałem wyżej.
Ogólnie ten scenariusz odzwierciedla sytuację, gdy lekarz przeprowadza wizytę, ale ma swojego asystenta w gabinecie, który ogarnia ją w komputerze, bo lekarz boi się go dotknąć. W bazie widać, że dane wprowadził zalogowany operator, ale w wszystkich miejscach, gdzie ma się ustawić lekarz (np. usługa do rozliczenia, pieczątka na skierowaniach - oczywiście w zależności od wzorca, itd) są pobierane dane z pracownika wybranego w okienku, o którym pisałem wyżej.
Potwierdzam, że o to dokładnie chodzi. Jest to rozwiniecie istniejącej od zarania dziejów systemu KS-SOMED metody pracy z asystentem medycznym. Czyli do systemu loguje się asystent, podaje swoje hasło, a następnie wybiera lekarza w imieniu którego rejestruje dane. I tak, wszelkie zapisy do bazy danych są sygnowane operatorem, czyli asystentem, natomiast wszelkie zapisy medyczne są na konto lekarza. Działa to od około 20 lat i najwcześniej było wykorzystywane w stomatologii, choć oczywiście nie tylko. Zresztą każdy klient z tego korzysta, tylko że zazwyczaj zarówno operator jak i lekarz to jedna i ta sama osoba. Są zresztą opcje i uprawnienia, które albo "przykrywają" tą funkcjonalność, albo nieco ograniczają możliwości zmiany lekarza.
Serio w SOMED to jest od 20 lat? A jak kiedyś prosiłem o coś takiego w PPSie to usłyszałem, że się nie da..
Pozdrawiam