Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Problemy z aplikacjami => KS-PPS => Wątek zaczęty przez: Marcin z Grudziądza w Października 21, 2019, 09:06:34 am

Tytuł: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Marcin z Grudziądza w Października 21, 2019, 09:06:34 am
Dzień dobry.

Dziś taki problem:

Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem "pue.zus.pl:8001"

KS-PPS aktualny, windows 10 aktualny.

Ktoś z Państwa spotkał się z tym problemem?
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z
Wiadomość wysłana przez: Zbychu w Października 21, 2019, 09:16:52 am
Chyba jakiś problem w ZUS, u nas jest to samo i przez chwile działało a teraz znowu taki sam komunikat.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Marcin z Grudziądza w Października 21, 2019, 09:20:26 am
Dzięki, już myślałem, że to znowu coś z aktualizacjami windowsa.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Michał w Października 21, 2019, 09:59:00 am
a jak asystent medyczny wystawia eZLA przez zus.pl to nie ma możliwości wydrukowania zwolnienia. Pojawia się błąd aplikacji a unikalnym identyfikatorem błędu.

a teraz to już nawet zalogować się nie da:

Cytuj
{"message" : "Access Denied.
","exception" : "Niepoprawne nag?ówki"}
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Michał w Października 21, 2019, 11:20:09 am
Niewiarygodne. Nie ma żadnego komunikatu o problemach na stronie ZUS. W COT ZUS w dziale pomocy technicznej konsultantka twierdzi, że nie ma żadnych problemów! Jedyne co może poradzić to zmienić przeglądarkę na IE! To jest jedyne co może zrobić bo tylko taką wiedzę posiada!
Nie ma jak zaklinanie rzeczywistości przez zus.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: maciejj w Października 21, 2019, 11:27:48 am
Dzień dobry.

Dziś taki problem:

Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem "pue.zus.pl:8001"

KS-PPS aktualny, windows 10 aktualny.

Ktoś z Państwa spotkał się z tym problemem?
Czekaj na aktualizację, ZUS zmienił jakieś certyfikaty i nie da się wysłać.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Października 21, 2019, 11:33:36 am
https://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/-/publisher/komunikat/1/aplikacje-gabinetowe-podniesienie-wersji-tls/2946552 (https://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/-/publisher/komunikat/1/aplikacje-gabinetowe-podniesienie-wersji-tls/2946552)
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Października 21, 2019, 11:41:23 am
Dziś ma wyjść aktualizacja Somedu najprawdopodobniej dopiero, ale spróbujcie zadzwonić czy może nie podeślą Wam plików - potrzebne są dwa pliki i po podmianie jest ok. Nie wiem czemu Kamsoft taką bezwładność tutaj miał skoro komunikat był z 3 października, no ale co zrobić.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: maciejj w Października 21, 2019, 11:42:48 am
masz je może? rano napisałem do KS i wciąż czekam
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Michał w Października 21, 2019, 11:54:22 am
no dobra, ale to tłumaczy czemu w aplikacji gabinetowej jest problem, a ja mam problem przez zus.pl
Poza tym mieli zmienić 17 października (czwartek) a dzisiaj jest 21 października (poniedziałek). Jeżeli to byłoby przyczyną problemów to chyba w piątek powinny być już jakieś problemy.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Października 21, 2019, 11:59:53 am
A ok, to inna sprawa.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Marcin z Grudziądza w Października 21, 2019, 12:55:57 pm
Z tego co wiem, to problemy były już w piątek pod koniec dnia.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem
Wiadomość wysłana przez: Zbychu w Października 21, 2019, 13:01:36 pm
U mnie już działa i poszło zwolnienie "wiszące" od rana.

W piątek po południu też lekarze mieli chwilowe problemy z tym samym komunikatem błędu. Ale po kilku minutach udało się wszystko wysłać.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Michał w Października 21, 2019, 13:31:23 pm
Dostałem odpowiedź mailową z ZUS:

Cytuj
Dzień dobry,
proszę przy zamkniętej przeglądarce internetowej wyczyścić zawartość folderu
TEMP.Kolejno należy wybrać menu START - URUCHOM - w oknie proszę wpisać %TEMP%
i wybrać przycisk OK - otworzy się folder TEMP.Proszę zaznaczyć całą jego
zawartość ( przyciski CTRL + A) i usunąć pliki. Jeśli pojawi się komunikat, że
dany plik nie może zostać usunięty wybieramy Pomiń.P
Proszęusunąć historię przeglądania

- przy otwartej przeglądarceinternetowej wybieramy z klawiatury komputera:
Shift+Ctrl+Delete. Usuwamypliki cookie, tymczasowe pliki internetowe,
historia. Po wykonaniu tej czynności proszę spróbować ponownie.

W dniu dzisiejszym występuproblemyemy na PUE, problem został zgłoszony do
Centrum Wsparcia Informatyki. Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o
cierpliwość.


Dziękuję za kontakt z nami,
w razie pytań zapraszam ponownie,

Pogrubienie moje. A na infolinii twierdzą, że problemów nie ma.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: marcinso w Października 21, 2019, 14:21:48 pm
a ja dostałem taką odpowiedź z Kamsoftu:

Załączniki proszę zapisać na dysku, rozpakować i przekopiować do katalogu KS-PPS, tam gdzie został zainstalowany program.
Proszę w opcjach internetowych sprawdzić czy jest zaznaczona obsługa TLS 1.2
PUECommunication.zip
KSCommonDC.zip
[iBUG] Operator zmienił kwalifikator zgłoszenia z Usterka na Konsultacje. Uzasadnienie:
zmiana protokołu po stronie ZUS

tylko że teraz nie działa strona https://mrk.kamsoft.pl żeby pobrać te pliki ze zgłoszenia

pytanie tylko czy te pliki podmienić wszędzie, czy tylko na stacji roboczej?
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Października 21, 2019, 14:53:01 pm
Na przykładzie Somedu - te same pliki są w Medisie:

Tu są te pliki
https://gofile.io/?c=4MfjLS

Wgraj je tam, gdzie chcesz pracować z ich wykorzystaniem. Najlepiej wgraj na katalog sieciowy i się same rozpropagują, przegeneruj oczywiście plik fli.
Będziesz miał komunikat przy uruchamianiu Somedu, że pliki są do innej wersji, ale się tym nie przejmuj. Oczywiście podnieś Somed do najwyższej dostępnej wersji wcześniej.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: mmss w Października 21, 2019, 16:07:00 pm
Czy te pliki są dobre również dla KS-PPS?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: Michał w Października 21, 2019, 21:03:42 pm
Nowa wersja KS-SOMED dzisiaj wyszła, ale w biuletynie nie ma informacji o tym, że coś poprawili w tym względzie. Pytanie czy w tej aktualizacji są już poprawione pliki (a tylko przemilczeli naprawę problemu) czy też zostaną dołączone dopiero do kolejnych aktualizacji.
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Października 21, 2019, 22:19:41 pm
No właśnie - raczej powinno być coś napisane. W tym momencie metoda prób i błędów zostaje, ale moim zdaniem pliki są (sprawdź sobie czy pliki, o których wcześniej pisane było mają wersję podniesioną).
Tytuł: Odp: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału ssl/tls z uwierzytelnieniem pue.zus.pl:
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Października 22, 2019, 14:00:12 pm
Czy te pliki są dobre również dla KS-PPS?
Pozdrawiam

Mi przysłali wczoraj pliki do PPSa (pomimo, że pisałem z innym problemem nie związanym w ogóle z ezla..)
Dzisiaj pojawiła się nowa wersja PPSa w której to chyba dodali.

Pozdrawiam
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]