Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Pozostała sprawozdawczość w formacie otwartym => Kolejki oczekujących => Wątek zaczęty przez: Tomasz w Lipca 23, 2019, 00:33:55 am

Tytuł: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: Tomasz w Lipca 23, 2019, 00:33:55 am
W związku z tym komunikatem WOW NFZ

Cytuj
Zapisywanie pacjentów wybierających późniejszy termin niż wynikający z listy oczekujących.

          Wielkopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że każdy pacjent zgłaszający się do świadczeniodawcy, który z różnych przyczyn (również pozamedycznych) wybiera późniejszy termin udzielenia świadczenia, niż ten wskazany przez świadczeniodawcę wynikający z prowadzonej listy oczekujących, powinien zostać wpisany na listę oczekujących. Świadczeniodawca winien dokonać wpisu ww. pacjenta na pierwszy termin wynikający z listy oczekujących a następnie dokonać zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia na późniejszy termin uzgodniony z pacjentem, a jako powód zmiany należy wskazać wniosek pacjenta.

UWAGA!
Podawany przez świadczeniodawcę pierwszy wolny termin udzielenia świadczenia powinien wskazywać najbliższy dzień, w którym świadczeniodawca może udzielić świadczenia zgłaszającemu się pacjentowi. Jeżeli na liście oczekujących odnotowano przynajmniej jednego pacjenta, który wybrał termin późniejszy niż wynikający z listy oczekujących to data pierwszego wolnego terminu nie jest równoznaczna z datą ostatniego zaplanowanego pacjenta.

Zatem, w tej sytuacji świadczeniodawca po wygenerowaniu danych o pierwszym wolnym terminie na udzielenie świadczenia przed ich przesłaniem do OW NFZ każdorazowo zobowiązany jest sprawdzić poprawność przekazywanych danych, dokonując oczywistej modyfikacji informacji, aby data pierwszego wolnego terminu odzwierciedlała faktyczne możliwości przyjęcia kolejnego zgłaszającego się pacjenta.

Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej

Mam pytanie jak rozumiecie ten komunikat. Ja to rozumiem tak:
1) zgłasza się pacjent i otrzymuje informację, że jest wolny w termin w dniu X.
2) pacjent stwierdzenia, że termin X mu nie pasuje, ale pasowałoby mu Y (późniejszy niż X, ale wolny).
3) Zapisuję pacjenta na termin X i dodaje go do kolejki oczekujących z terminem X.
4) Zmieniam termin zapisania pacjenta na Y (w terminarzu) i tu nie wiem co zrobić w z kolejką oczekujących. Czy w niej też zmieniam termin na Y i podaję powód "wniosek pacjenta"? Bo jak tak to i do statystyk będzie się liczyć, że czekał dłużej, więc po co wcześniej go umawiać na termin X? Jeśli nie to nie wiem jak system (u mnie Mediporta) ma odczytać, że to był pacjent z kolejki i że ostatecznie był.
Jakieś przemyślenia? Bo i tak stanowisko NFZ wygląda na bardziej liberalne niż kiedyś. 
Tytuł: Odp: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: Gabinet2013 w Lipca 23, 2019, 11:06:14 am
 Witam, ja podpinam się pod pytanie, tylko mamy ksppsa...Ktoś z Państwa się orientuje?
Tytuł: Odp: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Lipca 23, 2019, 12:18:37 pm
Wg tych zasad od paru lat sugerował pracować podkarpacki, inne NFZ różnie.

@Tomasz
A u Ciebie terminarz nie jest powiązany z kolejką (znaczy jak jest pacjent kolejkowy to rezerwację w terminarzu oznaczasz jako kolejkową)? Jak tak nie jest to trochę kulawo pod kątem harmonogramu przyjęć. Jak tak jest (jak np. w Somedzie czy PPSie - ten drugi to przy ścieżce rejestrowania pacjenta przez moduł terminarz), to zmiana terminu w terminarzu powinna pociągnąć za sobą zmianę w kolejce, bo historia wpisu w kolejce będzie taka:
- pacjent zarejestrowany na dzień X
- zmiana terminu przyjęcia na wniosek pacjenta na dzień Y
Pacjent cały czas pozostaje zapisany do kolejki, a dzięki takiemu podejściu mamy w systemie historię wpisu do kolejki, a tym samym w razie kontroli widać dlaczego nie zarejestrowaliśmy pacjenta na PWT (tzn. zarejestrowaliśmy, ale pacjent wybrał późniejszy). Wszystko w systemie powinno być logowane w raz z id operatora i datą operacji, więc na kontrolę masz podkładkę.

Nie do końca jest to liberalne stanowisko w porównaniu do kiedyś, raczej odwrotnie, bo więcej pacjentów wpisujesz do kolejki (wcześniej wybierającego nie wpisywałeś).

@Gabinet2013
Odpowiedziałem Ci w powyższym. Jak nie używasz terminarza, to w Rozliczeniach w rejestracji pacjentów do kolejki możesz zadziałać wg wyżej opisanego schematu i z punktu widzenia kolejki będzie ok. Jak jednak weźmiemy pod uwagę harmonogram przyjęć (ta nowość, gdzie wszystkich pacjentów trzeba kategoryzować), to trzeba się zabrać za moduł terminarz niestety.

Ogólnie w komunikacie raczej NFZ opisał temat jasno.
Tytuł: Odp: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: Tomasz w Lipca 23, 2019, 20:47:41 pm
@09061303
W Mediporcie terminarz i kolejka są oczywiście połączone, ale zastanawiałem się jak to zrobić jeśli zmiana terminu miałaby dotyczyć tylko terminarza a nie kolejki.
Przy rozwiązaniu o jakim piszesz, też tak rozumiem ten komunikat, problem jest taki, że kolejka jest "sztucznie" wydłużana, bo pacjent oczekuje przez większą liczbę dni tylko i wyłączne na własne życzenie, a tego NFZ chciał uniknąć.

Nie wiem jak w innych przypadkach, ale WOW NFZ kiedyś twierdził, że "nie wolno" wpisać pacjenta na inny niż pierwszy termin, a jak mu coś nie pasuje to ma się przepisywać o kilka dni na kolejny PWT jeśli ten zostanie zajęty i tak do skutku (terminu jaki pasuje pacjentowi). Taka paranoja, więc to co teraz jest bardziej "liberalne".

Tytuł: Odp: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: karolweksler w Lipca 23, 2019, 21:00:36 pm

Nie wiem jak w innych przypadkach, ale WOW NFZ kiedyś twierdził, że "nie wolno" wpisać pacjenta na inny niż pierwszy termin, a jak mu coś nie pasuje to ma się przepisywać o kilka dni na kolejny PWT jeśli ten zostanie zajęty i tak do skutku (terminu jaki pasuje pacjentowi). Taka paranoja, więc to co teraz jest bardziej "liberalne".
Ale oczywiście nie ma na to potwierdzenia na papierze?
Tytuł: Odp: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: Tomasz w Lipca 23, 2019, 22:57:13 pm
było to mówione na jakiś szkoleniu i potem był komunikat na stronie WOW, ale było to 2-3 lata temu, więc nie ma szans bym to znalazł.
Tytuł: Odp: Komunikat WOW NFZ - kolejka miesięczna
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Lipca 23, 2019, 23:32:07 pm
@09061303
(...) kolejka jest "sztucznie" wydłużana, bo pacjent oczekuje przez większą liczbę dni tylko i wyłączne na własne życzenie, a tego NFZ chciał uniknąć.
...i właśnie z takim pytaniem zwróciłem się do NFZtu podk. jak w instrukcji zapodał takie postępowanie. Po kilku mailach i telefonach stwierdziłem, że jak tak chcą, to co ja się będę żyłował itd itp. Świata  tym temacie sam raczej nie zmienię, a logika... no cóż.. Inna sprawa, że po drugiej stronie była osoba, która też to rozumiała (niestety teraz rzecznikiem została prasowym, a chciałoby się ją mieć dalej tam gdzie byłą wcześniej, bo z kilku NFZ, z którymi mam/miałem styczność dało się logicznie i sensownie z nią rozmawiać) tak więc.... szkoda zdrowia, robimy jak każą.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]