Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => ZPO => Wątek zaczęty przez: ann.ka w Listopada 26, 2018, 10:32:02 am

Tytuł: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: ann.ka w Listopada 26, 2018, 10:32:02 am
Wiecie może, czy jeśli mamy podpisaną umowę na SZOI z obcym oddziałem, tylko po to żeby rozliczać zlecenia z tego województwa, to jeśli chcemy złożyć wniosek ofertowy i podpisać umowę z tym województwem, to musimy zakładać odrębne konto na SZOI czy w to jedno wystarczy? :)
Tytuł: Odp: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: Leszekkk w Grudnia 03, 2018, 07:37:25 am
To jedno konto wystarczy :-)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Grudnia 03, 2018, 10:39:16 am
To jedno konto wystarczy :-)
Pozdrawiam

No nie wiem.. nie pracowałem na SZOI ale w przypadku Portalu Świadczeniodawcy, każdy OW NFZ ma osobny system i osobne konta!
Więc jeżeli miałbyś kontrakt np z Małopolskim OW NFZ to u nich masz swoje konto w Portalu, a jakby dodatkowo mieć umowę ze Śląskim NFZ to masz kolejne konto u nich w Portalu.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: ann.ka w Grudnia 04, 2018, 13:14:34 pm
Już wszystko wiem;) SZOI wystarczy jeden, przy PŚ chcą 2 konta.
Tytuł: Odp: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: Leszekkk w Lutego 05, 2019, 15:00:24 pm
To jedno konto wystarczy :-)
Pozdrawiam

No nie wiem.. nie pracowałem na SZOI ale w przypadku Portalu Świadczeniodawcy, każdy OW NFZ ma osobny system i osobne konta!
Więc jeżeli miałbyś kontrakt np z Małopolskim OW NFZ to u nich masz swoje konto w Portalu, a jakby dodatkowo mieć umowę ze Śląskim NFZ to masz kolejne konto u nich w Portalu.

Pozdrawiam

W małopolskim OW to w ogóle jest cyrk i biurokracja, jeżeli chodzi o rozliczenia. Jako jedyni prócz Portalu Świadczeniodawcy wymyślili sobie dodatkowo system ISI (inne OW NFZ jakoś sobie radzą tylko Portalem lub SZOIem). A na dodatek chyba jako jedyni wymyślili sobie właśnie 2 konta dla jednego świadczeniodawcy (własny i obce OW). Teraz miałem akcję, że odesłali mi oryginał zlecenia, bo nie wystawiłem rachunku. Okazało się, że nie zauważyli, że zlecenie było z obcego OW i tam rachuneczek sobie wisiał do zatwierdzenia. Tak to jest, jak się bawi w biurokrację i prowadzi głupią politykę utrudniania "współpracy" za pomocą tworzenia kilku oddzielnych ścieżek przesyłania danych.
Świętokrzyski też nie lepszy, bo tam każą przesyłać skan z umowy z NFZ obcym (dokładnie załącznik z personelem), bo oczywiście subskrypcja umowy w formie UMX nie wystarczy (jako jedyni muszą porównać zapewne UMX ze skanem załącznika).
A najbardziej "rozwaliło" mnie podejście niektórych OW NFZ, które w du..e mają Portal Świadczeniodawcy za kilka milionów złotych, który miał usprawnić i zrewolucjonizować obieg informacji i raportów NFZ vs Świadczeniodawca. Chodzi o to, że mimo wykonania elektronicznego zgłoszenia zmian do umowy (dodanie asortymentu lub zmiana cennika) 14-15 dnia miesiąca (czyli w ostatniej chwili), to NFZ ma to akurat gdzieś, bo dla nich terminem wiążącym jest dzień otrzymania zgłoszenia zmian na... PIŚMIE!!! W ogóle po cholerę pismo? Mamy już dawno XXI wiek, a nadal papier najważniejszy. Normalnie jakaś komuna i cofanie się w czasie. A prym w tej kwestii (utrudnianie życia świadczeniodawcy) wiedzie małopolski OW NFZ.
Macie jakieś inne zastrzeżenia do OW NFZ? Podzielcie się. Mam ochotę wysłać oficjalne pismo do Centrali.
Tytuł: Odp: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: ann.ka w Lutego 05, 2019, 15:55:03 pm
To prawda, każde księstwo ma inne zasady, zwłaszcza jeśli chodzi o weryfikację zleceń, niektóre wręcz się wykluczają, w tym wypadku jeśli chodzi o ilość specyficznych wymagań na pierwszej pozycji jest moim zadaniem podkarpacki. A w małopolskim to rzeczywiście do wszystkiego chcą pisma papierowe.
Tytuł: Odp: Umowa z nowym OW NFZ
Wiadomość wysłana przez: Leszekkk w Lutego 05, 2019, 20:04:27 pm
Co do weryfikacji zleceń, to śmieszy mnie podawanie informacji, że numer zlecenia jest niezgodny z PESELem pacjenta, co jest zazwyczaj winą samego OW NFZ i ciężko im podać w komunikacie błędu poprawnego numeru zlecenia. A najlepszą akcję miałem z "miłą" Panią z OW mazowieckiego, gdzie nie chciała podać poprawnego numeru zlecenia, tylko kazała wysłać skan zlecenia na e-maila. Nie doczekałem się odpowiedzi, więc zadzwoniłem ponownie po kilku dniach. Pani twierdziła z oburzeniem, że niczego nie dostała i nie pomoże (adres e-mail wspólnie zweryfikowaliśmy).
W małopolskiej delegaturze nie mogli mi podać poprawnego numeru zlecenia, ponieważ Pani, która wygenerowała ten numer i potwierdziła zlecenie obecnie jest na zwolnieniu lekarskim... czekałem 2 tygodnie na jej powrót. MASAKRA
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]