Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Rozliczenia świadczeń => Problemy dotyczące wszyskich rodzajów świadczeń => Wątek zaczęty przez: ddrywul w Marca 06, 2018, 08:10:26 am

Tytuł: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: ddrywul w Marca 06, 2018, 08:10:26 am
Witam. Rejestratorka przypadkowo usunęła pacjenta. Czy jest jakaś możliwość przywrócenia takiej operacji ? Może można to zrobić z poziomu bazy (firebird) ? Jeżeli tak to proszę o podpowiedź w jakich tabelach muszę szukać ?
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: bart w Marca 06, 2018, 09:41:06 am
W tabeli PAC
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: ddrywul w Marca 06, 2018, 10:12:10 am
Źle to opisałem. Usunęła cały pobyt na oddziale nie samego pacjenta. W jakie tabeli są te informacje ?
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: Profesor Wilczur w Marca 06, 2018, 11:40:24 am
W rozliczeniach zmień widoczność produkt/zestawu na "aktywne i usunięte".
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: ddrywul w Marca 06, 2018, 11:47:17 am
Tak ale to nie problem z widocznością. Ja muszę przywrócić tego pacjenta i jego świadczenia ponieważ został omyłkowo usunięty.
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Marca 06, 2018, 13:17:58 pm
Ogólnie lepiej w takim wypadku udać się z pytaniem do Kamsoftu, bo temat tabel pod kątem pobytów itp jest raczej złożony i można czegoś zapomnieć.
Ale zacznij może od samego pacjenta - po usunięciu pacjenta (zakładam z kontekstu, że chodzi o PPSa, bo nie zostało to jasno powiedziane) PPS nie usuwa, tylko ustawia znacznik. Spróbuj poszukać w tabeli PAC i znaleźć ten rekord (sprawdź o ile dobrze pamiętam kolumnę aktw jaką ma wartość). No chyba, że samego pacjenta widać, to pytanie co dalej z pobytem to już bym kierował do KS.
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: wojciech.re w Marca 06, 2018, 13:43:10 pm
może nie znam do końca złożoności problemu ale czy nie da się dopisać hospitalizacji ponownie ? :)
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: ddrywul w Marca 06, 2018, 14:14:04 pm
Tak chodzi o KSPPS. Niestety nie da się dopisać pacjenta ponownie ponieważ jest to pacjent leżący na oddziale i z przełomu roku więc były wykonane świadczenia w 2017 i 2018 roku.  Kamsoft niestety nie udziela informacji na tema tabel i ich zwartości.
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Marca 06, 2018, 14:23:12 pm
Źle sformułowałeś problem - nie pytaj o tabele i ich zawartość, tylko jak przywrócić usuniętego pacjenta. Człowiek jest tylko albo aż człowiekiem i popełnić błąd może, a taka sytuacja powinna być możliwa do odkręcenia.
A jak wygląda sprawa z tą samą kartoteką pacjenta? Została usunięte, dało się przywrócić?
Tytuł: Odp: Usunięty pacjent
Wiadomość wysłana przez: PiotrSz w Marca 07, 2018, 14:55:55 pm
Weźcie jeszcze pod uwagę czy informacja o usunięciu została wysłana raportem SWIAD do NFZ.. jeżeli tak to dodatkowo się komplikuje, bo jak przywrócisz zestaw świadczeń (w tym przypadku hospitalizację) w PPSie to się znowu nie będzie zgadzało ze stanem w NFZ!

Ja bym do Kamsoftu uderzał inaczej - opisz im w skrócie sprawę tzn, że jest hospitalizacja taka a taka, została omyłkowo usunięta i prosisz o skrypt przywracający ją.
Podajesz im ID zestawu, ID świadczenia i ID produktów i powinni to przygotować (ew jeszcze wiecej danych jakby chcieli, żeby mieć pewność, że w dobrego pacjenta trafiacie, np PESEL, daty, umowa itp).

Pozdrawiam
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]