Społecznościowe Forum Podstawowy Problem Świadczeniodawcy

Konkurs Ofert => Konkurs Ofert 2017/2018 => Wątek zaczęty przez: sowaman78 w Kwietnia 23, 2017, 07:29:13 am

Tytuł: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: sowaman78 w Kwietnia 23, 2017, 07:29:13 am
WItam , mam problem z NFZ-KO  2017.01.2.3 podczas pracy wystąpił błąd :

                       Corrupt table index header.
              File: C:\NFZ-KO_2017\bazy\OPCJE.DB

nie można uruchomić aplikacji , nie zdążyłem zrobić kopii, indeksacja nie pomogła, program zainstalowany na win8 aktualizowanego do 10 , na dysku c mam zainstalowany  jeszcze NFZ-KO 2016. 00.0.1. z poprzedniego konkursu. Zależy mi na odzyskaniu danych.
Czy ktoś może coś podpowiedzieć jak rozwiązać ten problem?

w indeksacji pokazuje się komunikat:

Problem podczas tworzenia indeksu "" tablicy "OPCJE.DB" (NAZW - ixPrimary, ixUnique) Corrupt table/index header.
File: C:\NFZ-KO_2017\bazy\OPCJE.DB
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: mpi w Kwietnia 23, 2017, 14:18:24 pm
a dużą masz ofertę?

Zainstalowanie czystego NFZ-KO, wgranie profilu i zapytania to 5 min, oferta na jakiś prosty gabinet to drugie 5 min.

Chyba że potrzebujesz jakieś uzupełnienie zrobić do już złożonej?
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: sowaman78 w Kwietnia 23, 2017, 16:02:35 pm
Chodzi  o oznaczenie uzupełnienia ewentualne . Oferta nie jest duza . ogólnie zrobiłem dwie i program przestał działać. Dlatego zalezy mi na uruchomieniu a nie instalowaniu nowego NFZ-KO.
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: mpi w Kwietnia 23, 2017, 17:00:05 pm
NFZ jest odpowiedzialny za NFZ-KO więc powinieneś napisać do nich (do informatyków) zapytanie o ewentualną naprawę tabeli opcje.db.

W tej tabeli być może nie ma niczego istotnego - może to opcje związane z wydrukiem, których i tak nie zmieniamy - można by było wtedy podmienić ten plik z czystej instalacji, ale... jednak data modyfikacji tego pliku zmienia się po każdym wyjściu z programu. Nie musi to nic oznaczać - być może pomimo tego że nic się w opcjach nie zmieniło program i tak zapisuje dane, jednak nigdy nic nie wiadomo.

Próbowałem otworzyć tą tabelę jakimś programem i każda się otwiera oprócz tej - same krzaczki (pomimo że program się odpala prawidłowo).


Napisz do NFZ
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: 09061303 w Kwietnia 23, 2017, 19:36:05 pm
Jak krzaczki, to db może być zaszyfrowany.
Zrobiłbym tak jak pisze mpi - instalacja tej samej wersji programu na innym kompie, na kompie z niedziałającym programem kopia fizyczna (na wszelki, mimo że nie działa), podmiana pliku i sprawdzenie. Może się uda.
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: Edward_B w Kwietnia 23, 2017, 20:41:08 pm
Ostatnio robiłem dla optyków ofertę na NFZ-KO i działy się dziwne rzeczy. W trakcie pracy program przestawał działać, a po ponownym otwarciu nie pokazywał to co już zrobiłem, ale wiem, że to było bo komunikat informował, że to już jest. Tak kilka razy od nowa instalka i dupa znowu nic nie ma. Wyłączyłem Avasta i jakoś poszło
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: sowaman78 w Kwietnia 23, 2017, 23:18:32 pm
do działu informatycznego już mam gotowe pismo  , zawiozę jutro. spróbuje  podmienić plik jeszcze. z  informatykami rozmawiałem juz wcześniej, powiedział żebym przedstawił problem meilowoą on prześle do kamsoftu.

Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: sowaman78 w Kwietnia 24, 2017, 08:30:30 am
problem w tym ze nie widzę tego pliku w bazach i ne widzę go tez w aplikacji 2016
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: mpi w Kwietnia 24, 2017, 11:49:20 am
A może masz jakiegoś antywirusa który zaszyfrowane bazy odczytał jako zagrożenie i wrzucił np. do kwarantanny?
Powinieneś mieć opcje.db i opcje.px (rozszerzenia możesz mieć ukryte) w katalogu bazy.

Z 2016 to lepiej nie przenoś nawet jak znajdziesz. Lepiej zainstalować gdzieś czysty 2017 i ten plik przenieść. Tylko zanim zaczniesz cokolwiek kombinować to zrób kopię całego NFZ-KO!

Popatrz dokładnie bo jeśli nie masz w żadnym NFZ-KO tej tabeli to coś musiało Ci je usunąć / zablokować / ukryć. Być może gdzieś jest ten plik i to nawet nie uszkodzony tylko trzeba np. z kwarantanny przywrócić
Tytuł: Odp: PROBLEM z aplikacja NFZ-KO 2017 BAZA
Wiadomość wysłana przez: sowaman78 w Kwietnia 24, 2017, 12:39:00 pm
Problem rozwiązany.
 Okazuje się ze jest to problem jednostkowy- tylko ja zgłaszałem taki do NFZ i KAMSOFTU jako jedyny. Dział informatyki nfz polecił mi (według zaleceń KAMSOFTU) podmianę pliku "opcje" z nowo zainstalowanej pełnej wersji. Zrobiłem tak , nie działał ponieważ nie był zindeksowany. Zindeksowałem bazę z podmienionym plikiem i ruszył.

Kamsoft zalecił również we właściwościach ustawić tryb zgodności z win7 mimo ze mam win10

Dziękuje za pomoc.
Style:2: Portal (default), Printpage (default).
Pod-szablony:4: init, print_above, main, print_below.
Pliki językowe:6: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:13 - 634KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 13.

[Pokaż zapytania]