Właśnie też się wku*łem, bo cały wieczór nie działa mi ewuś przez program KS-PPS. Wyskakuje komunikat: Nie udało się połączyć z systemem EWUŚ.
Zajrzałem do pliku ConnectioneWUS.log, a tam takie oto logi:
"2014-02-10 22:41:31: błąd logowania (LOGIN): <?xml version="1.0"?>
<SOAP-ENV:Envelope xmlns:SOAP-ENV="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"><SOAP-ENV:Body><login xmlns="http://xml.kamsoft.pl/ws/kaas/login_types"><credentials><item><name>login</name><value><stringValue>LOGIN</stringValue></value></item><item><name>domain</name><value><stringValue>07</stringValue></value></item></credentials><password>HASŁO</password></login></SOAP-ENV:Body></SOAP-ENV:Envelope>"
Co to może oznaczać?
Co ciekawe, jak loguję się bezpośrednio przez stronę https://ewus.nfz.gov.pl/ap-ewus/ to działa prawidłowo.
Jest tam nawet możliwość pobrania pliku xml z tym całym potwierdzeniem, ale czy można go zaimportować do kspps?
Nadmieniam, że pracuję na wersji 2014.00.1.1 z dnia 2014-01-09. Testowo aktualizowałem do najnowszej ale to nic nie zmienia
czy pojawia się jakiś komunikat
Włącz obsługę macierzystego protokołu XMLHTTPU mnie też zadziałało
U mnie w Małopolsce razem z eWUSiem padło logowanie do Portalu Świadczeniodawcy ale już naprawili.W DOW NFZ ten sam problem z rana z przerwami występował (nieuadana autoryzacja) ale już się uspokoiło.
Błąd logowania
<ns1:serverError xmlns:ns1="http://xml.kamsoft.pl/ws/common" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:type="ns1:ServerException"> <ns1:location> <ns1:namespace>http://xml.kamsoft.pl/ws/auth</ns1:namespace> <ns1:localname>login</ns1:localname> <ns1:version>1.0</ns1:version> </ns1:location> <ns1:faultcode>Client.ServerException</ns1:faultcode> <ns1:faultstring>Nieznany błąd serwera.</ns1:faultstring> <ns1:faultactor>pl.kamsoft.app.ws.broker.kaas.LoginServiceKaas</ns1:faultactor> </ns1:serverError>
Zabroniony dostęp!
Nie masz prawa dostępu do żądanego katalogu. W katalogu nie ma indeksu lub katalog jest zabezpieczony przed odczytem.
Jeśli myślisz, że jest to błąd tego serwera, skontaktuj się z administratorem.
no to ładnie się poniedziałek zaczyna ehh
no to ładnie się poniedziałek zaczyna ehhdwa dni miał wolne. Ledwo przyszedł do pracy i już narzeka... ehh :)
kuj-pom to samo co chwila przerwy w działaniu
Ja zmieniłem użytkownikowi w KS-SOMED przez moduł administratora hasło do ewuś, a teraz użytkownikowi pokazuje się komunikat, że hasło błędne i że konto zablokowane na 15 minut. Ciekawe czy to też pokłosie dzisiejszych problemów z ewuś.
not initialized, endpoint must be in initialized state
U mnie to samo. PUE ZUS też zaczynają lekarze zgłaszać problemy...
Błąd logowania
<ns1:serverError xmlns:ns1="http://xml.kamsoft.pl/ws/common" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:type="ns1:ServerException"> <ns1:location> <ns1:namespace>http://xml.kamsoft.pl/ws/auth</ns1:namespace> <ns1:localname>login</ns1:localname> <ns1:version>3.0</ns1:version> </ns1:location> <ns1:faultcode>Client.ServerException</ns1:faultcode> <ns1:faultstring>Nieznany błąd serwera.</ns1:faultstring> <ns1:faultactor>pl.kamsoft.app.ws.broker.kaas.LoginServiceKaas</ns1:faultactor> </ns1:serverError>
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, w piątek 4 stycznia 2019r. od godziny 20.00 do soboty 5 stycznia 2019 r. do godziny 13.00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.
W trakcie trwania prac mogą być niedostępne następujące aplikacje:
ZIP - Zintegrowany Informator Pacjenta (https://zip.nfz.gov.pl/)
EWUS - Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców (https://ewus.nfz.gov.pl/)
Jednocześnie informujemy, że utrudnienia mogą dotyczyć również usług webservice dla tych systemów.
Przepraszamy za utrudnienia i jednocześnie przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych pacjent może potwierdzić swoje uprawnienia jednym z dokumentów poświadczających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub złożyć w tej sprawie oświadczenie.
Błąd logowania
Nieznany błąd.
Od jakiś 20 minut nie działa, macie tak samo?
Piotrze.
Może masz jakieś nowe wieści - jesteś oblatany w tych sprawach
Ewuś działa - jak wejść do niego bezpośrednio. Także wchodząc np. z KS-PPS.
Natomiast nie da się sprawdzać SERWUŚiem. Jest info "Błąd połączenia z serwerem Ewuś. Wpisy wiszą z komunikatem "Pacjent oczekuje na weryfikację". Czy Kamsoft coś robi w tym kierunku?
Pozdrawiam
Nieznany b&#322;&#261;d serwera.
Komunikat dla świadczeniodawców
18-10-2019
W związku ze wzmożonymi w ostatnim czasie zgłoszeniami dotyczącymi problemów z systemem eWUŚ informujemy, że analiza rejestrów zapytań do systemu eWUŚ wykazała, że niektóre programy podmiotów upoważnionych do korzystania z eWUŚ, wykorzystujące usługi internetowe, zostały niewłaściwie skonfigurowane. Ich funkcjonowanie może powodować niepotrzebne obciążenie systemu i utrudnia innym użytkownikom dostęp do systemu.
Przypominamy zatem twórcom oprogramowania, że nie ma potrzeby uwierzytelniania się w systemie przy każdorazowym zapytaniu o konkretny numer PESEL. Usługa uwierzytelniania oferuje prawo dostępu (token), którego czas trwania ustalono na obecnym etapie na 30 minut. Oznacza to, że jeszcze po 29 minutach od poprzedniego żądania można otrzymać odpowiedź bez konieczności ponownego logowania się (uwierzytelnienia). Dotyczy to w szczególności grupowych zapytań o wszystkich pacjentów zarejestrowanych na dany dzień lub w danym dniu hospitalizowanych. Należy to zadanie wykonywać w trakcie pojedynczego zalogowania.
Dodatkowo zwracamy uwagę na to, żeby nie podejmować prób logowania dla zablokowanego konta przed upływem czasu blokady, który został wskazany w odpowiedzi z usługi. Automatyczne logowanie w tym przypadku powoduje przedłużającą się w nieskończoność blokadę konta i niepotrzebne obciążenie systemu, które w krytycznych momentach może powodować przerwy w działaniu systemu.
Inny błąd dotyczy wielokrotnego w ciągu dnia pytania o ten sam PESEL. Rekordziści dokonują takich sprawdzeń setki razy.
Należy zweryfikować prawidłowości haseł używanych przy procesach automatycznych korzystających z usług WebService, gdyż powtarzającym się błędem jest automatyczne logowanie hasłem, które zostało zmienione.
Prosimy o kontrolę konfiguracji Państwa systemów.
Jeśli myślisz, że jest to błąd tego serwera, skontaktuj się z administratorem.Z mailem root@localhost ::)
u mnie eWUŚ od jakiejś godziny nie działa. Dobrze, że po ostatnich problemach przygotowałem obrazkową instrukcję dla rejestracji co mają robić w takiej sytuacji bo wcześniej różnie to bywało :)Komiksy :)
W tym tygodniu to można powiedzieć, że bata na siebie szykują informatycy.
NIE DZIAŁA . Jak na chwilę zacznie działać to potem znowu lipa. jak już pisałem zus też . (Wystąpił błąd podpisu. Niezidentyfikowany błąd bądź składasz podpis przez
niezabezpieczony kanał.
Podpis może być złożony tylko przez zabezpieczony kanał - https.
)- wiec uważajcie.
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, w piątek 5 czerwca 2020r. od godziny 18: 00 do 8 czerwca 2020 do godziny 8: 00 (rano) nastąpi przerwa w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.
W trakcie trwania prac niedostępne będą systemy informatyczne udostępniane przez Centralę Narodowego Funduszu Zdrowia w szczególności:
eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) https://ewus.nfz.gov.pl/
DILO (Diagnostyki i Leczenia Onkologicznego) https://dilo.nfz.gov.pl/ap-dilo/
Kolejki (Kolejki Centralne przeznaczona do prowadzenia list oczekujących na wybrane świadczenia) https://kolejki-online.nfz.gov.pl/ap-kolce/
eZWM (e- zlecenie na wyroby medyczne) https://ezwm.nfz.gov.pl/
ZIP (Zintegrowany Informator Pacjenta) https://zip.nfz.gov.pl/
Jednocześnie informujemy, że nie będą dostępne usługi webservice dla tych systemów.
Z powodu prowadzonych prac serwisowych, nie będzie możliwe sprawdzanie uprawnień pacjentów w systemie Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ). Przypominamy, że w takim przypadku, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, pacjent może potwierdzić swoje uprawnienia jednym z dokumentów poświadczających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub złożyć stosowne oświadczenie.
Nie działa ,a telefony to można sobie ...
Infolinie eWUŚ
Telefony informacyjne w oddziałach Funduszu pod którymi można wyjaśnić wątpliwości związane z potwierdzeniem prawa do świadczeń w systemie eWUŚ.
Mazowiecki: 22 456 74 01
Daliby wreszcie opcję by można było weryfikować wstecz jak to kiedyś było.Od kiedy to istnieje zawsze było tylko "na dzisiaj".
Żeby było fajniej, to w WM (SZOI) nie można zmienić hasła. Jak jest u Was?wczoraj do 24:00 sprawdzałem i nic. to nie jest chyba problem z przepustowością
Ciekawe, czy to nie jakieś hakiery zaorały NFZ ::)
Jak robicie w przypadku telewizyt - czy zamiast ewuś też można wprowadzić oświadczenie? Bez podpisu pacjenta będzie ważne?Oświadczenie sobie drukujesz i piszesz, że pacjent potwierdził prawo do świadczeń w trakcie telewizyty.
Odnośnie oświadczeń, to nie wiem czy ma to sens bo i tak po stronie nfz będzie na czerwono po weryfikacji, a pacjent sie wyprze że mówił o ubezpieczeniu . Później trzeba będzie sie tłumaczyć , i zwrot refundacji.
Czyli wtedy w ogóle nie udzielaj. Albo udzielaj ryzykując, że jakiś pacjent nie będzie miał faktycznie prawa do świadczeń i nfz będzie oczekiwał oświadczenia.Odpowiedź Samego Prezesa.
Jak robicie w przypadku telewizyt - czy zamiast ewuś też można wprowadzić oświadczenie? Bez podpisu pacjenta będzie ważne?
a czy pacjent ma obowiązek podać nr dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość? Coraz więcej pacjentów nie chce tego robić.Art. 50 (https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20042102135/U/D20042135Lj.pdf) mówi, że muszą okazać (w tym przypadku podać).
Witam,jeśli nie wpiszesz żadnego dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, to nie wypchniesz tego do NFZ. Nawet użycie "wyślij z ewuś" będzie zwrócone z błędem "dokument .. nie został wygenerowany przez NFZ.."
Czy wypisujecie oświadczenia dla dzieci jeśli System eWUŚ nie potwierdził prawa do świadczeń.
Pojawiła się wątpliwość wśród moich pediatrów jeśli dziecko jest uprawnione do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych czy takie oświadczenie jest też potrzebne.
Pozdrawiam
Raclaw
Wczoraj udało mi się posprawdzać pojedynczo przez przeglądarkę i wczytać do programów pobrane ewusie, dzisiaj rano też do sprawdziłem zarejestrowanych i dograłem ewusie, ale to jest masakraTeraz też robię tak samo ale dopiero od południa zaczęło mi się udawać zalogować , ale i tak zrywa połączenie często no zawiesza się przy pobieraniu potwierdzenia. Masakra
ewuś działaWywala się co i rusz, ale zaczyna coś żyć.
Dziękuję za odpowiedź Michał i maciejj :) oczywiście piszemy oświadczenia dla dzieci
Pozdrawiam
Raclaw
Dziękuję za odpowiedź Michał i maciejj :) oczywiście piszemy oświadczenia dla dzieci
Pozdrawiam
Raclaw
Teraz to już sam nie wiem czy w ogóle powinniśmy brać oświadczenia: https://prostetorodo.pl/2020/07/31/awaria-ewus-potwierdzenie-prawa-do-swiadczen/
Występujące w ostatnich dniach utrudnienia w dostępie do usług eWUŚ zostały zidentyfikowane. System został uruchomiony w trybie awaryjnym i podlega całodobowej obserwacji. Mogą występować jeszcze czasowe utrudnienia w dostępie do systemu.
Wprowadziliśmy rozwiązania techniczne i organizacyjne, które powinny wyeliminować problemy wynikające między innymi z niewłaściwego korzystania z usług przez oprogramowanie części świadczeniodawców.
Za powstałe w ostatnim czasie utrudnienia przepraszamy.
Nadal identyfikujemy nieprawidłowe zachowania aplikacji niektórych świadczeniodawców i na bieżąco przekazujemy im wytyczne.
Analiza rejestrów zapytań do systemu eWUŚ pokazuje, że niektóre programy u świadczeniodawców, wykorzystujące usługi internetowe udostępniane przez system eWUŚ (Web Serwisy), skonstruowane są niezgodnie z dobrymi praktykami programistycznymi. Ich działanie powoduje niepotrzebne obciążenie systemu.
Przypominamy zatem twórcom oprogramowania, że nie ma potrzeby uwierzytelniania się w systemie przy każdorazowym zapytaniu o konkretny numer Pesel. Usługa uwierzytelniania oferuje token dostępu, którego czas trwania ustalono na 30 minut nieaktywności. Oznacza to, że jeszcze po 29 minutach od poprzedniego żądania można otrzymać odpowiedź bez konieczności ponownego logowania się. Dotyczy to w szczególności wsadowych zapytań o wszystkich pacjentów hospitalizowanych, czy zarejestrowanych na dany dzień. Należy to zadanie wykonywać w trakcie pojedynczego zalogowania. Inny błąd dotyczy wielokrotnego w ciągu dnia pytania o ten sam nr Pesel. Rekordziści robią to tysiące razy.
Na pewno to znowu wina programów, które weryfikują tysiące pacjentów na raz bo są źle skonfigurowane...
Tak na moje oko to jest tylko mały przedsmaczek, co nas czeka jak już wszystko będzie elektroniczne:-) i nagle pierdyknie, a że co jakiś czas pierdyknie to jest pewne. Nie jest pewne tylko kiedy :-)Bombka EMP na skalę państwa i cała elektronika siada :D.
Dzieła :-) niby tak nie wiele, a ile radości :-)Daliby opcję weryfikacji wstecz to nikt by później nie pluł czy działa ewuś czy nie w danym dniu.
Mogliby w końcu dać funkcję weryfikacji wstecz.