Podpis wielu dokumentów - Egate
"Wystąpił błąd podczas podpisywania
Szczegóły błędu: Nie znaleziono certyfikatów na komputerze użytkownika"
A tam na pewno jest do wyboru certyfikat ZUSa a nie podpis kwalifikowany?
właśnie dlatego chciałem to podpisać certyfikatem ZUS bo nim podobno można podpisać zbiorczo :)
...czy udało się rozwiązać problem z komunikatem:
Wystąpił błąd podczas podpisywania
Szczegóły błędu: Nie znaleziono certyfikatów na komputerze użytkownika
Nie mogę przejść akceptacji przez lekarzy w RAM. Infolinia i emaile do CSIOZu bez odpowiedzi :(
Z góry dziękuję za pomoc.
Potwierdzam wszystko co powyżej. Gratuluję, że udało się dodzwonić na infolinię bo mi przez miesiąc ta sztuka nie wyszła.
System ticketowy CSIOZ to jakaś massakra. Wysyłam zgłoszenie na ram@csioz.gov.pl. Przychodzi powiadomienie mailowe z hpsm.powiadomienie@csioz.gov.pl z informacją o utworzeniu zgłoszenia z podaniem jego numeru i informacją:CytujUWAGA: Wiadomość wygenerowana przez system, proszę nie odpowiadać.Po dwóch dniach z tego samego adresu przychodzi kolejne powiadomienie z informacją Zgłoszenie zostało rozwiązane. Myśle sobie jest dobrze, ale w treści powiadomienia czytam:CytujSzanowni Państwo,oczywiście w treści maila ponownie informacja:
Zwracam się z uprzejmą prośbą o ustalenie jaki OS posiada użytkownik, jaka jest wersja przeglądarki, jaka jest wersja oprogramowanie do użytego podpisu.CytujUWAGA: Wiadomość wygenerowana przez system, proszę nie odpowiadać.No to piszę znowu na ram@csioz.gov.pl (przy czym korzystając z własnych doświadczeń z innymi systemami ticketowymi w temacie maila wklejam numer poprzedniego zgłoszenia) odpisując na zadane pytania a przy okazji zadając pytanie co zrobić żeby im odpisać kontynuując poprzednie zgłoszenie.
Oczywiście przychodzi komunikat z hpsm.powiadomienie@csioz.gov.pl z informacją o utworzeniu NOWEGO ZGŁOSZENIA.
Po jakimś czasie dostaje znowu powiadomienie z hpsm.powiadomienie@csioz.gov.pl, że to nowe zgłoszenie zostało rozwiązane:
oczywiście podane rozwiązanie:CytujPlik musi znaleźć się w jednym z dwóch katalogównie działa chociaż w samej aplikacji szafir widać już certyfikat ZUS to nie można go wybrać :)
C:/zus/ lub D:/zus/
Plik z certyfikatem musi nazywać się cert_zus.pfx
Jeśli będzie dostępny w tym katalogu pod tą nazwą, to pojawi się automatycznie w aplecie z możliwością wykonania podpisu.
Jeżeli zaś chodzi o kwestię kontynuacji ticketów to napisali:CytujW celu kontynuacji zgłoszenia proszę uwzględnić w tytule numer zgłoszeniaCo oczywiście zrobiłem na co mam dowód bo przecież powiadomienie z hpsm.powiadomienie@csioz.gov.pl zawiera oprócz treści mojego maila również jego temat.
Odpisałem w poniedziałek (wbrem zakazom) na hpsm.powiadomienie@csioz.gov.pl. Nie dostałem ani powiadomienia o założeniu ticketa ani odpowiedzi na zadane pytania, więc we wtorek wysłałem to samo na ram@csioz.gov.pl (oczywiście wszystkie maile w tytule zawierały numer zgłoszenia) i oczywiście znowu otrzymałem powiadomienie z hpsm.powiadomienie@csioz.gov.pl o utworzeniu nowego zgłoszenia. Do dzisiaj (piątek wieczorem) nie dostałem odpowiedzi.
Jak tak ma wyglądać informatyzacja w medycynie w wykonaniu CSIOZ to naprawdę się boję.
@simonking, nie ma sensu pisać do mnie maili. Jak mam chwilę to odpisuję na forum.Jasne, rzadko tu bywam, postanawiam poprawę :)
Podpisałem asystenta w RAMie i ma aktywne kontoA czym podpisałeś? Bo ja mam słabą zabawę z profilem zaufanym. Jak lekarz ma kilkanaście rejestratorek-asystentek i na każdą osobno autoryzacja przez sms :)
Rozwiązanie:
Bardzo proszę o weryfikację oraz informację zwrotną, czy w dniu dzisiejszym uda się Panu wysłać upoważnienie za pomocą certyfikatu ZUS.
CytujPodpisałem asystenta w RAMie i ma aktywne kontoA czym podpisałeś? Bo ja mam słabą zabawę z profilem zaufanym. Jak lekarz ma kilkanaście rejestratorek-asystentek i na każdą osobno autoryzacja przez sms :)
Jak się okazuje RAM umożliwił wskazanie daty początku, która była jednocześnie datą końca poprzedniego upoważnienie, a później system ZUS to odrzucał, ale tego nie wiedziałem.
Status przetworzenia przez ZUS tak przygotowanego wniosku to "ZOK". Nie ma żadnej legendy statusów więc pomyślałem, że pewnie to coś od "zawieszony ok" bo przecież będzie obowiązywał dopiero za miesiąc. Po miesiącu okazało się że asystenci nie mają już zakładki Lekarz i nie mogą wystawić zwolnienia w imieniu lekarza.
Cały czas nie ma możliwości podpisania za pomocą certyfikatu ZUS a w CSIOZ cały czas informują, że zgłoszenie jest u analityków. To jakaś kpina. Przypominam, że problem zgłaszałem już w zeszłym roku!Tak jak już napisałem od zeszłego roku próbuję i nie mogę. Cały czas sprawa jest u analityków. Ciekaw jestem czy komuś w kraju się udałą ta sztuka :)
A u mnie nadal nie działa podpisywanie certyfikatem ZUS. To samo co zawsze, Szafir się ładuje, certyfikatu w buforze nie ma.
Może ktoś ma jakieś wskazówki?
Zainstaluj go do systemu windows kliknij certyfikat dwa razy kilka OK, hasło i może zadziała :-)
Tylko w nazwie certyfikatu nie wpisuj .pfx ;)
CytujPlik musi znaleźć się w jednym z dwóch katalogównie działa chociaż w samej aplikacji szafir widać już certyfikat ZUS to nie można go wybrać :)
C:/zus/ lub D:/zus/
Plik z certyfikatem musi nazywać się cert_zus.pfx
Jeśli będzie dostępny w tym katalogu pod tą nazwą, to pojawi się automatycznie w aplecie z możliwością wykonania podpisu.
Zainstaluj go do systemu windows kliknij certyfikat dwa razy kilka OK, hasło i może zadziała :-)
aaaa właśnie, że nie..
c:\zus\cert_zus.pfx
podobno..
Pozdraiam