Aplikacja AP-KOLCE - operatorzy
Data wiadomości: 2019-08-21 13:14
Szanowni Państwo !
W związku z opublikowaniem nowej wersji (2.10) słownika świadczeń w aplikacji AP-KOLCE Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie uprzejmie prosi o nadesłanie informacji dotyczącej operatorów aplikacji AP-KOLCE , którzy będą odpowiedzialni za przekazywanie danych do w/w aplikacji w czasie rzeczywistym.
Prosimy o uzupełnienie danych w pliku, który znajduje się w załączniku i odesłanie przez ISI w terminie do dnia 26.08.2019r. !
Poniżej przedstawiono wykaz nowych świadczeń, dla których należy wprowadzić dane osób oczekujących
do aplikacji AP-KOLCE w terminie do dnia 1 września 2019r:
rewizja po endoprotezoplastyce stawu biodrowego
rewizja po endoprotezoplastyce stawu kolanowego
operacje jaskry
operacje jaskry z zaćmą
operacje plastyczne oka
zabiegi w zakresie ciała szklistego (witrektomia)
wszczepienie protezy ślimaka lub wszczepienie wielokanałowej protezy ślimaka
wymiana procesora mowy implantów ślimakowych i do pnia mózgu albo wymiana procesora dźwięku implantów ucha środkowego
pomosty dla rewaskularyzacji serca
zabiegi w zakresie gruczołu krokowego (prostatektomia)
wycięcie macicy (histerektomia)
rezonans magnetyczny
tomografia komputerowa
gastroskopia
kolonoskopia
rehabilitacja ogólnoustrojowa w warunkach stacjonarnych
rehabilitacja neurologiczna w warunkach stacjonarnych
rehabilitacja pulmonologiczna w warunkach stacjonarnych
rehabilitacja kardiologiczna w warunkach stacjonarnych
kardiologiczna telerehabilitacja hybrydowa w warunkach stacjonarnych
Świadczenia gwarantowane z zakresu programów lekowych określonych w przepisach ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 784, z późn. zm.):
1) leczenie przewlekłego wirusowego zapalenia wątroby typu C terapią bezinterferonową;
2) leczenie neowaskularnej (wysiękowej) postaci zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem (AMD);
3) leczenie stwardnienia rozsianego.
Link do rozporządzenia ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1) z dnia 26 czerwca 2019 r:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001207/O/D20191207.pdf
Informacje dotyczące ww. sprawy można uzyskać pod numerem telefonu (12) 2988-371, (12) 29 88 306, (12) 29 88 315
3. Raport z terminów robię w dni robocze poradni u mnie 2 razy w tygodniu i raport z kolejki oczekujących za dany miesiąc do 10 dnia kolejnego miesiąca ?
Witam,Jest tak jak mówisz. Może od 01 września coś się zmieni. Był komunikat Centrali NFZ w tej sprawie.
Rozmawiałam z małopolskim działem kolejek i na teraz do 31.08.2019 do AP-Kolce wprowadzamy tylko pierwszorazowych pacjentów.
O ile w KS-PPS mam już możliwość wprowadzenia pacjenta z kontynuacją leczenia to w Kolcach tego nie widzę ? albo nie wiem gdzie to sprawdzić ....
Ja jeszcze się coś dopytam, np. z RM i TK, jeśli zaimportuje z systemu(np. ks-somed) do kolców to czy muszę dodatkowo wykazywać go w raportach miesięcznych i dziennych w plikach klx(w niektórych przypadkach tygodniowe jak ktoś dostał pozwolenie :) )? A i jeszcze jedno, co w przypadku gdy ktoś został już skreślony z kolejki w sierpniu i nie została wysłany miesięczny raport?Wysyłasz:
Szanowni Państwo
Poniżej przekazujemy informację uzyskaną z Centrali NFZ dotyczącą aplikacji AP-KOLCE:
W związku z licznymi zgłoszeniami o występowaniu problemów z bieżącym wprowadzaniem danych do aplikacji AP-KOLCE oraz z autoryzacją świadczeniodawców do systemu uprzejmie informujemy, że we współpracy z dostawcą oprogramowania Departament Informatyki pracuje nad rozwiązaniem tych problemów.
Komunikat dla świadczeniodawców dot. aplikacji AP-KOLCE
Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, iż Centrala NFZ w Warszawie we współpracy z dostawcą oprogramowania AP KOLCE prowadzi działania nad rozwiązaniem problemów dotyczących funkcjonowania ww. aplikacji.
O usunięciu problemu zostaną Państwo powiadomieni oddzielnym komunikatem.
Komunikat operatora systemu SZOI
Numer komunikatu: 422330
Data publikacji: 2019-09-03 09:51
Temat: dot. problemów z kolejkami w AP-KOLCE
Załączniki: brak
Problemy z dostępem do aplikacji AP-KOLCE zostały zażegnane i można pracować.
Aby administrator mógł dodać nową kolejkę musi najpierw nadać sobie uprawnienia do tej kolejki. Istnieją sytuacje, że nie można dodać kolejki, ponieważ nie spełnia ona założeń, jakie obecnie są w systemie.
Sprawdzenia założeń można dokonać w AP-KOLCE w konfiguracji danego świadczenia Słowniki -> Słownik świadczeń. Jest tu podana Lista specjalności komórek organizacyjnych wg VIII części kodu resortowego i Lista zakresów świadczeń.
Jednocześnie informujemy, że kwestia ewentualnych braków kodów resortowych w cz. VIII w słownikach została zgłoszona do Centrali NFZ. W związku z powyższym prosimy oczekiwać na aktualizację oprogramowania w tym zakresie.
A u mnie PPS (2019.02.6.1) przy raporcie PWT dla KOLCE zaczął wyznaczać bieżący dzień jako PWT... :-/
Też ktoś tak ma?
Pozdrawiam
Ambulatoryjna i domowa wlecą na AP-KOLCE od 1 stycznia 2020Wskaż proszę źródło tych informacji.
Ambulatoryjna i domowa wlecą na AP-KOLCE od 1 stycznia 2020Wskaż proszę źródło tych informacji.
W rozporządzeniu (http://dziennikustaw.gov.pl/du/2019/1207/1) nie widzę nic na ten temat.
Harmonogram przyjęć na udzielenie świadczenia wymienionego w części IV pkt 6?7 załącznika nr 9 do rozporządzenia jest prowadzony od dnia 1 stycznia 2020 r. Do dnia 1 stycznia 2020 r. świadczeniodawcy udzielający tych świadczeń wprowadzą do aplikacji udostępnionej przez Fundusz dane osób oczekujących na te świadczenia według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.
IV. Świadczenia gwarantowane z zakresu rehabilitacji leczniczej:
1) rehabilitacja ogólnoustrojowa w warunkach stacjonarnych;
2) rehabilitacja neurologiczna w warunkach stacjonarnych;
3) rehabilitacja pulmonologiczna w warunkach stacjonarnych;
4) rehabilitacja kardiologiczna w warunkach stacjonarnych;
5) kardiologiczna telerehabilitacja hybrydowa w warunkach stacjonarnych;
6) fizjoterapia ambulatoryjna;
7) fizjoterapia domowa.
Ambulatoryjna i domowa wlecą na AP-KOLCE od 1 stycznia 2020Wskaż proszę źródło tych informacji.
W rozporządzeniu (http://dziennikustaw.gov.pl/du/2019/1207/1) nie widzę nic na ten temat.
Ja tak interpretuję § 13 ust.3CytujHarmonogram przyjęć na udzielenie świadczenia wymienionego w części IV pkt 6?7 załącznika nr 9 do rozporządzenia jest prowadzony od dnia 1 stycznia 2020 r. Do dnia 1 stycznia 2020 r. świadczeniodawcy udzielający tych świadczeń wprowadzą do aplikacji udostępnionej przez Fundusz dane osób oczekujących na te świadczenia według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.
Załącznik nr 9CytujIV. Świadczenia gwarantowane z zakresu rehabilitacji leczniczej:
1) rehabilitacja ogólnoustrojowa w warunkach stacjonarnych;
2) rehabilitacja neurologiczna w warunkach stacjonarnych;
3) rehabilitacja pulmonologiczna w warunkach stacjonarnych;
4) rehabilitacja kardiologiczna w warunkach stacjonarnych;
5) kardiologiczna telerehabilitacja hybrydowa w warunkach stacjonarnych;
6) fizjoterapia ambulatoryjna;
7) fizjoterapia domowa.
Trzeba było przenieść kolejkę standardową do komórki organizacyjnej na procedurę. Wybrać procedurę: Rehabilitacja ogólnoustrojowa. Odfiltrować: niewysłane do kolce i przesłać.
- większość prowadzi jak Ty. Wg opisu aktualizacji jak wchodził harmonogram, to tylko przez terminarz możliwe jest kategoryzowanie.
- bez kategorii pacjent nie wejdzie w kolce - niestety sprawdzone. Edycja, ustawienie kategorii, powód zmiany i pacjent leci. Przy ilościach hurtowych to pewnie skrypt spod bazy na ustawienie kategorii by się przydał.
Błąd z aplikacji AP-KOLCE
KOD:(4030) Pacjent został już wpisany na wybrane świadczenie maksymalną ilość razy w ramach wszystkich harmonogramów przyjęć w systemie Centralnych Kolejek Oczekujących.
@PiotrSz też miałem ten błąd, ale w wersji 2019.02.8.2 już nie występuje.
Czy ktoś wie, jak spowodować, żeby pps automatycznie wysyłał skreślenie pacjenta kontynuującego leczenie z harmonogramu do ap-kolce? W przypadku pacjentów oczekujących, do świadczenia automatycznie podpina się wpis z kolejki i jest wysyłane skreślenie, ale w pozostałych kategoriach świadczenia już nie.
Jakie identyfikatory? Dane do logowania? Te to z są te same co do NFZ, dodaj tylko sobie uprawnienia odpowiednie.
Pozwolę sobie dopytywać jeszcze, jeśli pozwolicie. :-)
Wbiłem sie w KOLCE. Mam dostęp do opcji testowej. Niewiele z tego widzę, a zagwozdką są dla mnie harmonogramy przyjęć. Obecnie poza listą oczekujących nie prowadzimy w SERUM czegoś takiego jak harmonogram przyjęć. Z Terminarza dostępnego w SERUM nie sposób skorzystać w naszym systemie pracy. Jak te harmonogramy ugryźć? Rozumiem, że harmonogram określa system przyjęć i realizacji świadczeń. A może źle rozumiem? Jak to działa?
A że tak się zapytam, ktoś miał taki przypadek w somedzie że w poradniach jak dodają do terminarza kolejkę to akurat jest w porządku jeśli chodzi o komunikację z ap-kolce by dodało tam. Natomiast jest problem z przyjęciem z powodu wykonania, skreślenie lub zmianami, ta synchronizacja nam nie działa.
No pacjentów kolejkowych znajdujących się w terminarzu i jednocześnie w ap-kolce. Dajmy np. Rezonans czy TK wprowadzą go do terminarza to jest ok idzie to do ap-kolce, a gdy przychodzi już czas na skreślenie pacjenta który był w kolejce i jest w ap-kolce. Wszystko niby bezbłędnie natomiast no właśnie w ap-kolce już nie jest skreślony wisi że trzeba skreślić, ale gdy wejdę w zestawienia z kolejkami i znajdę tego pacjenta wpisanego w ap-kolce i kliknę wyślij to już wtedy przejdzie i na ap-kolce zmieni się status.
No właśnie - chciałbym tą interpretację usłyszeć od NFZ. Wydaje się, że sensownym jest, żeby prowadzić jeden wpis na dany dzień. Pierwszy dzień - kolejka, a reszta kontynuacja (lub inne wariacje na temat kategorii). AP-KOLCE chyba nie przyjmą więcej niż jednego wpisu na dzień z tą samą kategorią.
NFZ z aplikacji AP-KOLCE wysyła do pacjenta sms z informacją o terminie wizyty. Czy jest gdzieś informacja ile dni wcześniej pacjenci otrzymują sms-a?
Czy tylko pierwszorazowi czy również pacjenci na kontynuację leczenia ?
Czy harmonogramy przyjęć, prowadzone w AP-KOLCE dla fizjo od 1.01.2020 , będą dotyczyły tylko wizyt rozpoczynających cykl, czy wszystkich wizyt cyklu ?
Czyli przekazujemy tylko oczekujących na 1 wizytę oraz informację o skreśleniu (przy zamknieciu cyklu) czy musimy przekazać do harmonogramów w AP-KOLCE rejestrację na każdy dzień zabiegowy w cyklu (10 dni od razu) ?
W PPSie jeszcze nie działa, chyba czekali na to wyjaśnienie jak postępować. Można było to w prosty sposób rozwiązać? Pewnie tak ale jak zawsze wybrali po swojemu. Przecież to bez sensu jest.
Super >:(. A jak to robić nie klikając ręcznie w AP-KOLCE?
W PPSie jeszcze nie działa, chyba czekali na to wyjaśnienie jak postępować. Można było to w prosty sposób rozwiązać? Pewnie tak ale jak zawsze wybrali po swojemu. Przecież to bez sensu jest.
We wtorek w Stolicy jest szkolenie z KOLCY z zakresu fizjoterapii ambulatoryjnej, może się czegoś mądrego dowiem ;) to napisze...
Data. Nie jest po nowym roku.Na nowy rok nie mam jeszcze aneksu więc nie mogę wybrać usługi. Czyli jak będzie aneks i zarejestruje na 2020 to będzie OK i nie muszę się teraz martwić?
Ale PPS puszcza rezerwację bez usługi, nie dasz rady tak tego zrobić?dałem bez usługi, pojawił się tylko komunikat:
Do stycznia muszę je przepisać ręcznie? W dodatku nie mam uzupełnionych kodów ICD10 bo to nie było wymagane, a skierowania maja pacjenci :-/jak to nie były wymagane?
W kolejce w PPSie mam ponad 500 wpisów na rehabilitację ambulatoryjną. Do stycznia muszę je przepisać ręcznie? W dodatku nie mam uzupełnionych kodów ICD10 bo to nie było wymagane, a skierowania maja pacjenci :-/
W kolejce musiałeś mieć rozpoznanie, chyba nie.W kolejce nigdy nie miałem ani wpisanego zlecenia, ani rozpoznania. PPS mi to normalnie puszczał. Zaimportowany plik KLX w SZOI był bez błędów - stąd mój wniosek, że do tej pory nie było wymagane. Zlecenie było dopisywane dopiero w dniu zgłoszenia się pacjenta na rehabilitację i pacjent sam je przynosił (oddawaliśmy po rejestracji). No i teraz będzie problem z uzupełnieniem ICD10 w kolejce bo tych skierowań nie mamy.
Ja z trochę innej beczki. Pacjenci ze znacznym stopnie, przyjmowani poza kolejnością w sprawozdaniach z fizjo ambu i domówki do NFZ idą z kodem świadczeniobiorcy. poza kolejnością z uprawnieniami dodatkowymi ZSN. W AP-KOLCE nie ma takiego kodu, jest tylko 47ZCN dotyczący świadczeń specjalistycznych w poradniach. Czy czegoś nie wiem, czegoś nie umiem, czy czegoś nie rozumiem?
Dzięki maciek777. Szkoda, że nigdzie tego wcześniej nie napisali. Dobrze, że ten portal działa.
W kolejce musiałeś mieć rozpoznanie, chyba nie.W kolejce nigdy nie miałem ani wpisanego zlecenia, ani rozpoznania. PPS mi to normalnie puszczał. Zaimportowany plik KLX w SZOI był bez błędów - stąd mój wniosek, że do tej pory nie było wymagane. Zlecenie było dopisywane dopiero w dniu zgłoszenia się pacjenta na rehabilitację i pacjent sam je przynosił (oddawaliśmy po rejestracji). No i teraz będzie problem z uzupełnieniem ICD10 w kolejce bo tych skierowań nie mamy.
2a. W przypadku świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych na podstawie
skierowania, świadczeniobiorca jest obowiązany:
1) dostarczyć świadczeniodawcy oryginał skierowania w postaci papierowej, nie
później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę
oczekujących, pod rygorem skreślenia z listy oczekujących, albo
2. Świadczeniodawca, o którym mowa w ust. 1:
3) wpisuje:
a) numer kolejny,
b) datę i godzinę wpisu,
c) identyfikator skierowania, o którym mowa w art. 59aa ust. 4,
d) imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
e) numer PESEL, a w przypadku jego braku ? serię i numer paszportu lub
innego dokumentu potwierdzającego tożsamość świadczeniobiorcy,
f) rozpoznanie lub powód przyjęcia,
g) adres świadczeniobiorcy,
h) numer telefonu lub oznaczenie innego sposobu komunikacji ze
świadczeniobiorcą lub jego opiekunem,
i) dane dotyczące terminu udzielenia świadczenia:
Błąd 4009. W harmonogramie znajduje się już pacjent z podanym terminem. Ktoś wie o co chodzi? Ja rozumiem że pacjent jest już gdzieś zapisany ale twierdzi że nie a dodać do kolejki nie mogę bo wyskakuje błąd z kolce. Dodam że prasuje na ks PPS.
1. Sprawdź czy przypadkiem ktoś nie dodał do kolejki już takiego pacjenta(mnie się zdarzały takie przypadki że przy rejestracji rąbnęli jedną liczbę i albo kogoś innego wklepali albo całkiem zły pesel potrafią wpisać)
2. Zapytałbym się jeszcze pacjenta czy gdzieś w ogóle rezerwował i czy powiadomił daną jednostkę żeby go wypisali z kolejki.
3. Zadzwoń do NFZ do osoby odpowiedzialnej za kolejki czy mógłby sprawdzić gdzie dany pacjent jest wpisany w kolejce by uzyskać chociaż namiary do konkretnej jednostki by wypisali gościa z kolejki.
4. Nie sprawdzi się pkt. 1 i 2, to próbować należy dodać bezpośrednio w ap-kolce tylko później nie wiem jak zaimportować to z ap-kolce do ppsa.
5. Nie sprawdzi się pkt 3. to pozostaje kontakt z sramsoftem.
Jednocześnie informujemy, że świadczeniodawcy nie są zobowiązani do uzupełnienia danych za okresy sprawozdawcze, w których sprawozdawczość z zakresu list oczekujących była zawieszona.