E-rejestracja funkcjonuje dziś głównie w placówkach prywatnych. My chcemy stworzyć wspólną platformę umawiania wizyt w ramach świadczeń finansowanych przez NFZ. System działałby na podobnej zasadzie jak ten, który pozwala dziś sprawdzić i porównać czas oczekiwania na świadczenia w konkretnych ośrodkach
mnie bardziej chodziło o to czy będzie wymóg wysyłania codziennych harmonogramów tak jak to jest w przypadku PWT?
Czyli codziennie trzeba usiąść i wpisywać w Terminarzu w PPS pacjentów wszystkich których w danym dniu przyjmuję + dopisać pacjentów którzy zgłosili się i będą przyjęci później ?Tak
rozumiem ze wpisanie wykonania świadczenia będzie wykreślało pacjenta z kolejki ?Pytaj kam$$$$$$$$oft.
Wysyłka kolejek oczekujących pozostaje bez zmian raz w miesiącu, a czy harmonogramy mają być wysyłane codziennie ?Wysyłka raz na miesiąc tylko będzie tam więcej informacji, bo będzie tam info o wszystkich pacjentach a nie tylko pierwszorazowych.
Wpisów do harmonogramu przyjęć dokonuje się każdego dnia co najmniej
w godzinach udzielania świadczeń przez świadczeniodawcę.
Zgłoszenia świadczeniobiorców drogą elektroniczną dokonywane są w dowolnym czasie.
Jak będziesz robił przez terminarz i dobrze kategoryzował pacjentów, to program wszystko zrobi za Ciebie, ale raczej sprawozdanie będzie zawierało szczegóły. Zobacz sobie na specyfikację xmla nowego raportu, tam będziesz miał wszystko.
Umożliwiono przekazywanie sprawozdania o pierwszym wolnym terminie oraz raportu kolejek oczekujących (bez harmonogramów) komunikatem LIOCZ w wersji 7.2.0 począwszy od dnia 2020-01-01.jak rozumieć to (bez harmonogramów)
W grudniu powprowadzałem w terminarz pacjentów bez miejsca wykonywania usług ,bo nie było jeszcze umowy na nowy rok.Teraz chciałbym dodać to miejsce do wprowadzonych pacjentów ale okienko jest nie aktywne a nową umowę mam wgraną.Jak to poprawić ?
Pacjentów oczekujących też wpisujecie przez TERMINARZ?
W oddziale Zachodniopomorskim Dyrektor przychylił się do próśb o przedłużeniu do 1 lipca wysyłania pwt raz w tygodniu dla stomatologii ale co do nie prowadzenia harmonogramów to nie, trzeba prowadzić.
Komunikaty na SZOI indywidualnie dla tych co wystąpili z taką prośbą na piśmie w grudniuDzięki za info., dobra wiadomość ;-)
Jedna rzecz mnie niepokoi (patrząc na screen Nika też mam tak samo)
[...]
Jeśli tylko dodam osobę do terminarza to po ponownym wybraniu go widzę, że to pole ("Wpis do harmonogramu") jest aktywne, ale klikając w nie wyskakuje komunikat "System nie jest skonfigurowany do obsługi dokumentu wpisu do harmonogramu, czy chcesz uruchomić inaugurację teraz?" Po kliknięciu "tak" otwiera się inauguracja ustawień do integracji z systemem e-zdrowie P1 - "Aktywacja e-Dokumentów HL7CDA i ustawienia komunikacji z platformą e-ZDROWIE P1". Dalszych kroków już nie robiłem, anulowałem.
Wyjaśni mi ktoś czy ta opcja "Wpis do harmonogramu" to wymóg konieczny aby PPS wprowadził pacjenta do raportu (tylko co ta ma wspólnego z platformą e-zdrowe P1?), czy po prostu mamy tylko dodawać pacjenta do terminarza i później go obsłużyć (wykazać wykonane pacjentowi usługi)?
U mnie podczas wpisu do terminarza w zakładce harmonogram otwiera się słownik procedur które przesyła się do AP-KOLCE, a to przecież nie dotyczy stomatologii...więc chyba nie musimy tego wypełniać???
na ten ten temat jest coś w załączonym dokumencie (wyciąg z tego dokumentu)
Umożliwiono przekazywanie sprawozdania o pierwszym wolnym terminie oraz raportu kolejek oczekujących (bez harmonogramów) komunikatem LIOCZ w wersji 7.2.0 począwszy od dnia 2020-01-01.
Jak wpisać w STM ogólnej pacjenta przyjętego na bieżąco w terminarz na procedurę 10001 (leczenie protetyczne)?
Jakieś pomysły? :-\
@09061303 hm rzeczywiście masz rację, że tak będzie łatwiej i sprawniej.
a co do kolejek na protetykę w ogólnej to dalej w module rozliczenia-lista pacjentów oczekujących? skoro w terminarzu nie ma protetyki to chyba jedyna opcja?
Mogę się mylić ale zgaduję, że jak się wykupi moduł "stomatolog" to wszystko nagle będzie dostępne w terminarzu ;)Nie będzie, akurat to mogłem sprawdzić.
@foti
a jeśli jest pacjent na protetykę nie oczekujący i nie kontynuujący leczenia to jak wpisać do harmonogramu na procedurę?
stm zrobi mu badanie i wtedy ustali termin na protezy i będzie to już kontynuacja leczeniaA może kolejka? Do poradni wchodzi na bieżąco (harmonogram na miejsce wykonania) i na wizycie ustala się mu termin na protezę (harmonogram na procedurę). W tym harmonogramie nie występował wcześniej, więc może być potencjalnie pierwszorazowy. Wszystko zależy od tego czy patrzymy na harmonogram z punktu widzenia poradni (między nimi w ramach poradni mamy kontynuację) czy konkretnej kolejki (pacjent w danej kolejce jak się pojawia, to jest pierwszorazowy).
Wg mnie taki pacjent wchodzi do poradni na bieżącoJeżeli zrobić takie założenie to kolejek na procedurę 10001 nigdy nie będzie a przecież osobno się sprawozdaje kolejkę na procedurę i osobno do poradni.
stm zrobi mu badanie i wtedy ustali termin na protezy i będzie to już kontynuacja leczenia
nikt z ulicy nie wchodzi przecież odebrać protez bez wcześniejszych wizyt?
@fotiCzy takie podejście do tematu jest poprawne czy nie to inna sprawa, ale kolejek nie będzie, a harmonogram będzie. Od raportu za styczeń 2019 patrzcie na niego nie jako raport kolejek, ale raport harmonogramu - każda kategoria ma tam swoje miejsce.CytujWg mnie taki pacjent wchodzi do poradni na bieżącoJeżeli zrobić takie założenie to kolejek na procedurę 10001 nigdy nie będzie a przecież osobno się sprawozdaje kolejkę na procedurę i osobno do poradni.
stm zrobi mu badanie i wtedy ustali termin na protezy i będzie to już kontynuacja leczenia
nikt z ulicy nie wchodzi przecież odebrać protez bez wcześniejszych wizyt?
e-dokument HL7CDA, piąty według listy z aktywacji e-dokumentów :DJest gdzieś lista tych dokumentów, z datami od kiedy obowiązują,albo mają obowiązywać ?
Witam ponownie,prosilabym również aby mi Państwo wytłumaczyli jak krowie na rowie po kolei jak "obsługiwać "wizyty pacjentów z terminarza (chodzi mi o dopisanie procedur).Klikam obsluz,wyskakuje mi wybór karty nowej albo starej,i tu pierwsze pytanie:którą lepiej wybrać,na razie próbowałam starą bo wygląda bardziej swojsko????.Mam dopisać icd 10,a potem co?dodac produkty rozliczeniowe,a co z icd 9 ?bardzo proszę o pomoc...dziękujęProcedury trzeba powiązać z punktami umowy w Rozliczenia->Słowniki->Baza usług medycznych, po tym zabiegu ICD-9 będzie wskakiwać automatycznie i będzie też działać w rozliczeniach. W ogóle jak pracować bez tego w STM? :) Ewentualnie zamiast poświęcić godzinkę na to można wykupić licencję "Karta rejestracji usług stomatologicznych" to chyba robi się automagicznie ale nie próbowałem.
Najlepiej skreślać te pośrednie wizyty z powodu ->9- inna przyczyna -> inna niż wskazana w słowniku przyczynaA dlaczego "najlepiej"?
a przy powiązywaniu zaznaczać krotność zgodną z ilością produktu?Tak, to zadziała. Od razu przy automatycznym dodaniu icd9 wstawi krotność.
a co np.z 1604-kieszonki np.30 razy 1604 wpisuje w icd 9 z krotnością 1,tak ma być?a przy powiązywaniu zaznaczać krotność zgodną z ilością produktu?Tak, to zadziała. Od razu przy automatycznym dodaniu icd9 wstawi krotność.
Przeważnie jak jest jeden użytkownik to pracują na tym KSADM loginie i bez hasła
Raportuje się raczej z rozliczeń (do pliku *.swx) i nie wpływa na to wpis w terminarzu.A co wychodzi do swxa: data wpisu, data skreślenia, czy może obie daty?
No dobrze a co zrobić jak wszystkie wizyty dotychczas wpisywane są przez moduł rozliczenia, jak je powiązać z wpisami z formularza?Zaniechać wpisywania usług przez rozliczenia,tylko robić to w terminarzu przez "obsłuż".Dotychczasowe wpisy w rozliczeniach trzeba chyba usunąć i dopisać w terminarzu przez obsłuż.
Poczytajcie strukturę SWIAD i wtedy się wypowiadajcie. Wprowadzacie innych w błąd.
Już wcześniej pisałem. Te nowe dane zapisywane w Terminarzu będą sprawozdawane w komunikatach kolejkowych (*.klx) a nie w w świadczeniach wykonanych (*.swx).
Pierwszy taki nowy raport będzie za styczeń (najwcześniej może być wysłany 31-01 a najpóźniej 10-02) wysyłany w lutym. Obecna wersja KS-PPS nie jest jeszcze do tego przygotowana.
A czy nie wystarczy zdejmować pacjentów poleceniem "obsłuż" w terminarzu?Przecież opisałem to parę postów wyżej
A czy nie wystarczy zdejmować pacjentów poleceniem "obsłuż" w terminarzu?Przecież opisałem to parę postów wyżej
To jest niedoróbka Kamsoftu. Jeżeli poprzez rozliczenia można zdjąć pacjenta z kolejki to tak samo powinno być zdjęcie z terminarza automatycznie po wpisaniu usługi w Rozliczenia->Świadczenia.
Ale z poziomu "obsłuż" nie można dodać WKC1.2 (kobiety w ciąży i połogu) dodać dodatkowych uprawnień "ciąża", a także poprawic miejsca udzielania świadczeń. W ogólnym STM jest najczęściej w jednym gabinecie 1800 i 1801(dzieci) Jak się w terminarzu pomyli (a oto łatwo bo pacjenci mogą być na przemian) to w terminarzu już tego się nie poprawi. Pozostaje wtedy usuń z powodu "błąd rejestratora i wpisanie ponowne we właściwej komórce organizacyjnej.Wpisując pacjenta do terminarza mamy możliwość poprawy jego danych ,więc upr.dodatkowe też można dodać.Po wybraniu płatnika można wybrać miejsce udzielania świadczeń.Jedyne co trzeba poparawić w module rozliczenia to ptaszek w okienku ciążą jeśli jest taka potrzeba .Tylko to kilka procent pacjentów.
Pracuję na podstawowej wersji PPS, nie wypisuję w nim recept, nie mam modułu stomatologa, nie mam edm. Podłączyłam się do platformy P1, wpisuję wszystkich pacjentów w Terminarzu, tam daję Obsłuż, wszystkie wizyty przechodzą do Rozliczenia. Nie trzeba mieć edm żeby obsługiwać w Terminarzu.I tak to właśnie wygląda :)
Niekoniecznie. Powiedzmy jest kolejka. Przychodzi pierwszorazowy i lekarz chce go wpisać na pierwszy wolny termin. A pacjent mówi że nie może tego dnia lecz nieco później. To już nie jest oczekujący. Więc jaka kategoria? Pozostaje tylko przyjęty na bieżąco, nie ma innej która by do tego przypadku pasowała. A takich pacjentów jest sporo, co to chcą sobie termin dopasować.Ale wg mnie przyjęty na bieżąco to jest przyjęty tego dnia kiedy przyjdzie a nie kiedy sobie wybierze. Bieżąco to dla mnie teraz, dziś, a nie jak pacjent sobie wybierze, dla mnie jak pacjent mówi że danego dnia nie może i prosi o inny dzień to checkbox że termin wybrany przez pacjenta, a jako powód "uzasadniona prośba pacjenta"
Taka sytuacja.
Nie prowadziłem Terminarza w AOS w styczniu (no coment). Dziś testowo wstecznie wpisałem w styczniu do Terminarza 2 wizyty - jedną "na bieżąco" i jedną "kontynuacja leczenia". Obsłużyłem je z datą wpisania (styczniową) i testowo wygenerowałem kolejki. Okazuje się, że w liczbie Przyjętych na bieżąco i Kontynuacja leczenia mam zera ! Co lepsze, prawidłowe liczby 1 i 1 pojawiają się ale w kolejce lutowej. Czy KS-PPS do zliczania z Terminarza bierze sobie datę systemową a olewa wybrane daty wpisania czy też obsłużenia wizyty ?
Dopisałem także 2 wizyty z dzisiejszą datą i dane w kolejce lutowej stosownie się zwiększyły - czyli mam 2 + 2.
--edit--
Zmieniłem datę systemową na styczeń, dodałem w Terminarzu 1 pozycję, obsłużyłem i wygenerowałem kolejkę. Tym razem ta pozycja prawidłowo została zliczona i wyświetla 1.
Taka sytuacja.
Nie prowadziłem Terminarza w AOS w styczniu (no coment). Dziś testowo wstecznie wpisałem w styczniu do Terminarza 2 wizyty - jedną "na bieżąco" i jedną "kontynuacja leczenia". Obsłużyłem je z datą wpisania (styczniową) i testowo wygenerowałem kolejki. Okazuje się, że w liczbie Przyjętych na bieżąco i Kontynuacja leczenia mam zera ! Co lepsze, prawidłowe liczby 1 i 1 pojawiają się ale w kolejce lutowej. Czy KS-PPS do zliczania z Terminarza bierze sobie datę systemową a olewa wybrane daty wpisania czy też obsłużenia wizyty ?
Dopisałem także 2 wizyty z dzisiejszą datą i dane w kolejce lutowej stosownie się zwiększyły - czyli mam 2 + 2.
--edit--
Zmieniłem datę systemową na styczeń, dodałem w Terminarzu 1 pozycję, obsłużyłem i wygenerowałem kolejkę. Tym razem ta pozycja prawidłowo została zliczona i wyświetla 1.
- Nie wiem jak to robisz, ale mi się nie udało wpisać pacjenta do terminarza w PPSie bez wyboru pracownika. Chciałbym w niektórych przypadkach, ale pole pracownik jest polem obowiązkowym.Mnie też się nie udało, dlatego wpisuję pacjentów oczekujących po staremu do kolejek w rozliczeniach
- Kolejka - jak nie były skreślane świadczenia z terminarza za styczeń, to oczywiście za luty dalej Ci pacjenci pójdą jako oczekujący mimo, że są po terminie. Usuwasz pacjentów w terminarzu, jeżeli się nie zgłosili. Jak chcesz skreślić z powodu wykonania, to powinnaś świadczenia dodać poprzez obsłuż - masz wtedy powiązanie rezerwacja-wykonanie.Czyli MUSZĘ przez obsłuż? Jeżeli usunę z powodu wykonania a świadczenia będę wpisywać w rozliczeniach to nadal ci pacjenci przejdą w raportach na kolejny miesiąc? Właśnie o to mi chodzi. Jeżeli będę musiała robić to przez obsłuż to z powodu tych niedoróbek w PPSie trzeba skakać z modułu do modułu a to jest mordęga. Tak na zdrowy rozum, jeżeli usuwa się z Terminarza i jest opcja gdzie podaję powód realizacja świadczenia - nie powinno to mieć znaczenia. No bo po co by to było? Pracuję na PPsie od pierwszych jego dni i takiego bajzlu to jeszcze nie widziałam. I co z funkcją import/export z excela? Traci rację bytu jeżeli wszystko trzeba w Terminarzu.A jest ona szczególnie przydatna jeżeli ma się miejsca wykonania usług w dwóch różnych miejscach a nawet tak jak w moim przypadku w różnych miastach
Jak wpisujesz w rozliczeniach, to nie robisz harmonogramów.Wpisuję pacjentów w terminarz/harmonogram z wybraniem kategorii przyjęcia, ale nie dodaję tam świadczeń tylko wpisuję je w rozliczenia
Pacjent wprowadzony przez terminarz a stamtąd nieskreślony nie będzie skreślony w raporcieTo rozumiem. Pytanie czy mogę go w Terminarzu skreślić "ręcznie" z powodu wykonania usługi albo rezygnacji i czy wtedy pojawi się w raporcie jako wykonanie świadczenia
(kolejkowi dodani przez rozliczenia pojawią się w terminarzu i będą skreśleni - tak się program wcześniej zachowywał - nie wiem czy wyznaczą poprawnie kategorię kolejkową, a z tego powodu mogą w raporcie niepoprawnie być uwzględnieniZgadza się, pojawili się i to samo pytanie- czy można ich w Terminarzu skreślić "ręcznie", bo z kolejek są usunięci w powiązaniu z usługami.
W Somedzie jest przy skreśleniu powód 'z powodu wykonania świadczenia' ale oznaczony gwiazdką - nie używać.W PPSie tego nie ma, żadnych ostrzeżeń przed wyborem jakiejkolwiek przyczyny usunięcia.
Prowadzenie medycyny to już coś więcej w kontekście etematów - jak np. wprowadzasz do raportu I fazy info o numerze wystawionej eRecepty?A to już jest inna działka zupełnie, nie ode mnie zależna.W poradniach jest zainstalowany program , tak żeby prowadzić e-dokumentację ale bez mozliwości generowania raportów.Szczerze mówiąc nawet nie wiem jaki. Recepty wystawiają lekarze korzystając z aplikacji internetowej .
Mi się wydaje, że nie da się poprawnie, a na pewno w prosty sposób sprawozdać wg harmonogramu przez PPSa sprawozdać protetyki w przypadku pacjenta kolejkowego, czyli żeby momentem skreślenia pacjenta była pierwsza wizyta (idzie do raportu kolejek miesięcznych) i w SWIAD szło info o tym skreśleniu. Harmonogramowo patrząc pewnie pasowałoby pisać pacjenta na każdą wizytę do terminarza, bo raczej o to chodzi w harmonogramach, czyli nie tylko pierwsza i ostatnia nas interesuje wizyta.W przypadku kolejkowych to ja robię tak że kolejkę robię tylko na wyciski w protetyce, w wizycie tylko icd10 dam i nic więcej i zatwierdzam wizytę i potem jak ustali się kiedy wydam protezę i wtedy dam te usługi.