Osobiście zakładam, że dokumentacja elektroniczna wejdzie gdzieś koło 2050 roku ale nigdy nic nie wiadomo i trzeba będzie się tym zająć.
dotyczy: generowania raportów statystycznych w systemie SERUM (firmy Kamsoft)
link do wersji demo programu: https://edu.serum.com.pl/ (https://edu.serum.com.pl/)
1) na pierwszy rzut oka, a pracuje na wersji demo, nie ma innych możliwości generowania niż to co jest na zrzucie ekranu pokazane (patrz zrzut_generowanie.gif)
Serum jest o wiele bardziej rozbudowane niż to w demo przykład-zalacznik
2) W programie KSPPS, którego wszyscy znamy, mamy spore możliwości odmiennego generowania raportów statystycznych, np. funkcjonalność "odfiltrowane" tutaj doskonale się sprawdza (patrz odfiltrowane_kspps.gif)
W serum masz podział do generowania wszystkiego co obowiązuje w rozporzadzeniach. Błędne świadczenia możesz poprawić w trakcie wysyłki (lub je pominąć) jak i również później w analizach "Błędy danych statystycznych wysłanych/przed wysłaniem do NFZ". Klikasz na pozycje i poprawiasz.
3) jak duże są możliwości odmiennego generowania raportów statystycznych w programie SERUM. Proszę o odpowiedz tych osób, które znają ten system lub na co dzień z nim pracują.
odpowiedź pkt wyżej
4) np. Czy w SERUM-ie jest techniczna możliwość wygenerowania raportu statystycznego z 1 Pacjentem (np. Jan Kowalski) ?
Tak, jeśli reszte odklikasz z opcji "do rozliczenia" bądź w administracji zaznaczysz opcję ręcznego wybierania
5) Mam instrukcję z 2011 roku (patrz Serum_Instrukcja_uzytkownika_24.03.11.pdf). Czy ktoś na forum może udostępnić nowsza wersję ?
Instrukcja jest niedawno uaktualniona, tylko brzmienie jest 2011r. Pragnę nadmienić iż są 2 wersje SERUM (z krtórej chesz korzystać wybierasz sobie w profilu).
W załączniku porównanie graficzne wersji
jeśli chodzi o cenę na stronie https://serum.com.pl/dpls/rm/ser.ser na samym dole jest kalkulator cenowy
na razie w serum mam tylko poz - przeszliśmy z PPS-a i nie żałuję- wszystko zgodnie z opinią powyżej- wsparcie informatyków
dostosowanie do najnowszych przepisów - polecam
planuję jeszcze namówić do zmiany PLU i PSY
Też przymierzamy się do SERUM,Już spieszę z wyjaśnieniami :)
do rehabilitacji na początek, potem do AOS.
Chętnie dowiem się jak wczytuje się rehabilitację,
czy każdy dzień pacjenta osobno, czy ilość zabiegów od określonego dnia
i program wstawia kolejne dni robocze, ewentualnie określam jakie dni wypadają.
C.M. Legionów w Lęborku czy zechcesz mi coś odpowiedzieć na ten temat?
Może jakiś obrazek z REH? Chyba jesteś największym znawcą tego programu na forum.
Czy warto uruchamiać DEMO?
Pozdrawiam, egol
:-) a jak to wygląda finansowo i czy nie ma utraty połączenia
Być może w przyszłości do Someda i innych systemów powstaną aplikacje mobilne, ale tego nie wiemy.
Witam, jak przenosi się dane z pps na serum, pozdrawiam
I jak? Zmieniasz system czy będziesz prosić pacjentów o datę urodzenia przy rejestracji?"Latający holender" czytasz mi w myślach :) Ja bym jeszcze dodał może PESEL lub adres co by jak się pacjent zgłosi vel Jan Kowalski nie pomylić go z innym Kowalskim Janem.
Potwierdzamy, że w grudniu i styczniu występowały problemy z dostępnością do systemu SERUM. Wspomniane przez Państwa problemy, były spowodowane raz wynikiem przeciążeń systemu, generowanych przez mechanizmy komunikacyjne z innymi aplikacjami, W drugim przypadku była to awaria sprzętowa, która z czasem reakcji do 30 min została usunięta.Powody przeciążeń zostały przez nas usunięte, w związku z czym obecnie nie powinny występować tego typu problemy i niedogodności. Zapewniamy, że niezależnie od powyższego na bieżąco monitorujemy parametry systemu i wprowadzamy dodatkowe optymalizacje, usprawniające działanie aplikacji. Jesteśmy w stałym kontakcie z kilkoma świadczeniodawcami i staramy się z nimi diagnozować miejsca, w których mogłyby występować spowolnienia pracy systemu.
Utrudnienia w kontakcie z działem obsługi klienta są zagadnieniem złożonym. Częste telefony użytkowników dotyczą problemów, które nie powinny do nas być kierowane np. obsługa Portalu Świadczeniodawcy, SZOI czy aktualizacja danych dostępowych do systemu eWUŚ.
Ponieważ bardzo zależy nam rzetelnej obsłudze wszystkich Klientów, dlatego rozmowy prowadzone w celu udzielenia pomocy w rozwiązywaniu tego typu problemów, często blokują możliwość dodzwonienia się Klientom, którzy mają problemy związane z korzystanie z systemu SERUM. Cenimy sobie bardzo, że lekarze mający problemy widzą w naszej firmie przysłowiową deskę ratunku, jednak pełnienie roli deski ratunkowej, czasami utrudnia kontakt klientom, którzy mają rzeczywiste problemy z eksploatacją systemu SERUM.
Aby zadowolić wszystkich, tworzymy specjalizowane listy tematów, które są powtarzalne (chociażby umiejętność zmiany hasła do eWuś, bowiem jeden powtarzający się problem, a często nieznajomość zagadnienia, generuje w każdym miesiącu setki. Organizujemy też szkolenia w zakresie najczęściej zadawanych pytań. Dodatkowo przygotowane zostaną filmy instruktażowe do najczęściej zadawanych pytań , dzięki czemu będzie istniała możliwość wskazania Klientom filmów instruktażowych jako pomocnego źródła wiedzy.
Kolejnym etapem jest uruchomienie dodatkowego działu HelpDesk w ramach struktury Kamsoft w Katowicach. Dział ten będzie odpowiedzialny za delegowanie problemów i pomoc na pierwszej linii wsparcia dla użytkowników systemu SERUM.
Po przeanalizowaniu Państwa uwag dotyczących systemu SERUM, informujemy, że obecnie jest już udostępniona część funkcjonalności, a część z nich jest w trakcie uruchomiania. Wiele z postulatów członków PZOZ zostanie zrealizowana do końca 2018 roku. Jednakże nie wszystkie zgłoszone problemy wynikają z przyczyn technicznych, czy architektury systemu i tych problemów nie rozwiążemy bez pomocy zewnętrznej. Część uwag np. brak wybranych pozycji na liście badań laboratoryjnych są związane ze słownikami dostarczanymi przez laboratoria. Takie problemy i sugestie, proponujemy w pierwszej kolejności zgłaszać do laboratoriów. Aby pomóc w tym zakresie, od jakiegoś czasu budujemy jeden wspólny słownik badań laboratoryjnych, jednakże proces jest kosztowny i długi, ponieważ nie wszystkie laboratoria chcą współpracować.
@joannmarii: a dlaczego koniecznie chcecie mieć aplikację webową?
Chcemy aplikację webową aby:1. Nie musi być do tego system webowy - czy też bardziej chmurowy, bo żeby coś widzieć w necie to coś z webem musi być (m.in. Somed/PPS + OSOZ, mMedica też ma coś takiego)
- umożliwić rejestrację on-line pacjentów (w udostępnionych przez nas terminach/godzinach)
- lekarz mógł logować się (będąc nawet poza pracą) i widzieć umówionych do siebie pacjentów i wolne terminy
- mieć bazę nie u siebie a po stronie firmy od oprogramowania (kopie bazy danych, jej zabezpieczenie m.in. - jak czytam - szyfrowanie danych na dysku (?) - to nie będzie już nasze zadanie jeżeli będziemy mieli system webowy)
Może ktoś ze swojego doświadczenia podzieli się opinią na temat serwisu Serum? Czy można się dodzwonić, czy w ogóle pomagają na telefon, czy mail i odpowiedź za 3 dni? Kilka razy podchodziłem do Serum i dotychczasowy kontakt, delikatnie mówiąc, daje mi podstawy do niepokoju.Nie musisz serwisować SERUM, tylko umieć go obsłużyć.
Postaraj sie o dostęp do dema tych programów potestuj to sam ogarniesz , który bardziej intuicyjny dla personelu