Póki co zdecydowanie nie polecam mobilny wizyty lekarskiej, należy poczekać żeby Kamsoft ją porządnie dopracował, zostaje pulpit zdalny. W obu przypadkach i tak trzeba użyć VPNAlbo osobna instancja(baza danych) KS-Somed tylko do wizyt domowych na osobnym laptopie, żeby nie wystawiać na świat systemu przychodni.
Albo osobna instancja(baza danych) KS-Somed tylko do wizyt domowych na osobnym laptopie, żeby nie wystawiać na świat systemu przychodni.
Podczas testów napotkałem na problem.
Sesja wizyty mobilnej do bazy KS-SOMED uruchomiona testowo na laptopie (na którym normalnie działa też klient KS-SOMED) z windows 10. Lekarz nie postąpił zgodnie z instrukcją i nie kliknął wyloguj w menu aplikacji tylko ją zamknął i wyłączył komputer. Tutaj pojawił się problem. Ja jako administrator z poziomu modułu serwis nie mogę zabić takiej sesji. Lekarz nie może się ponownie zalogować korzystając z aplikacji wizyty mobilnej na tym samym laptopie ponieważ nie ma już wolnego stanowiska. Pomogła dopiero reinstalacja usługi wizyty mobilnej.
Czy jest jakiś inny sposób na ubicie takiej sesji? Wiem z doświadczenia, że mało który lekarz będzie pamiętał aby się wylogować z aplikacji wizyty mobilnej. Czy u Was dzieje się podobnie czy tylko u mnie takie jaja?
Docelowo wizyta mobilna będzie odpalana na jakimś niedrogim tablecie z androidem, którego jeszcze nie mamy po vpnie do firmowego routera.
Panie MK rozumiem Pana stanowisko i to że Kamsoft musi się bronić przed łamaniem licencji, ale tak jak napisałem wcześniej (a do tego się Pan nie odniósł), lekarz nie kliknął wyloguj w menu aplikacji tylko ją zamknął i wyłączył komputer, a w konsekwencji nawet on później nie mógł skorzystać z licencji którą zabrał! Jak w takiej sytuacji można zwolnić licencję?Z tego co ja wiem, lekarz powinien zalogować się na swoje konto w aplikacji mobilnej i po prostu zwolnić sesję właśnie w aplikacji mobilnej. Tak to działa. Oczywiście najlepiej, jeśli zrobi to na tym samym urządzeniu, no bo chyba chcemy, aby dane wpisane offline trafiły z powrotem do somedu, ale o ile wiem, w przypadkach krytycznych, np. zgubienie urządzenia, można zalogować się na innym urządzeniu i tam się wylogować. Pewnie ze stratą danych, no ale jeśli nie mamy urządzenia, to danych i tak nie mamy .