collapse

Reklama


Autor Wątek: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO  (Przeczytany 7933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
witam,
jak rozliczyć poprawnie świadczenie Teleradioterapia 3D w RADIOTERAPII gdzie pojawił się błąd:
Błąd 51901005 Nie przekazano informacji o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadczenie DiLO
gdzie pacjent nie czekał w kolejce.

z góry dziękuję za pomoc

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 16, 2015, 16:02:19 pm »
Jaki NFZ (na jakim oprogramowaniu)? Podkarpacki na Portalu Świadczeniodawcy miał w tym temacie błąd (w tej przychodni wyleciały na szczęście świadczenia za 0zł, więc nie ma korekt i dlatego jedynie przychodnia nie ponagla) - sprawdziłem specjalnie xmla I fazy i z Somedu szła poprawnie (świadczenia nie były kolejkowe i taki właśnie znacznik szedł do NFZ), a świadczenia były na błędzie. Przychodnia to pokazała NFZtowi i NFZ miał odpowiedzieć co z tym ma się podziać - jak na razie z ich strony cisza.

Sprawdź najlepiej xmla ostatniego dla kwestionowanego świadczenia czy jest zgodny ze specyfikacją I fazy w zakresie info. o kolejce i jak tak, zgłaszaj temat do NFZ.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 16, 2015, 18:46:03 pm »
zachodniopomorskie świadczenia z PPSa i wyleciało sporo usług z takim właśnie błędem. W zachodniopomorskim oczywiście po wysłaniu raportu czekamy aż szanowna pani "sprawdzi" czasami sprawdzi na telefon ale z żalem ... jak to jest, że również SZOI ale obok wielkopolski i tam raporty stat. są sprawdzane automatem, o co chodzi? Czy ktoś ma może problem z tym błędem w 16 ?

Paolo

  • Gość
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 16, 2015, 19:05:00 pm »
Błąd polega na tym, że system porównuje dane zamieszczone w karcie DiLO ze sprawozdawanymi świadczeniami. U mnie ten problem wyniknął w AOS, a u koleżanki w LSZ (konsylium). W naszym przypadku błąd związany był z brakiem informacji o wpisie, tzn. pustą krateczkę program rozliczeniowy traktował jako "brak daty wpisu", a nie jako "pacjent nie był wpisany na listę".
W ŚOW NFZ ww. reguła jest w ostrzeżeniach (od stycznia do września) i w błędach (od października).

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 16, 2015, 19:25:40 pm »
Paolo, gdzie wpisujesz kartę DiLO?  na produkcie na zakładce Dokumenty i tu dodajesz kartę DiLO i jej numer ale bez danych z kolejki? + w zleceniu ale nie jako skierowanie tylko karta DiLO i + uprawnienie 32 ?
I co w Twoim NFZ na taki przypadek skoro jest od października już na błędzie?

Paolo

  • Gość
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 16, 2015, 19:42:10 pm »
Paolo, gdzie wpisujesz kartę DiLO?  na produkcie na zakładce Dokumenty i tu dodajesz kartę DiLO i jej numer ale bez danych z kolejki? + w zleceniu ale nie jako skierowanie tylko karta DiLO i + uprawnienie 32 ?
I co w Twoim NFZ na taki przypadek skoro jest od października już na błędzie?

Pracuję na systemie CGM. Ale opiszę, jak to u nas wygląda.
Karta DiLO stanowi u nas "Dokumenty dodatkowe do... (nie pamiętam, co dalej)". W tej zakładce wybieramy kartę DiLO i automatycznie pojawia się numer karty i data wpisu na kolejkę (kartę DiLO "przepisujemy" do jeszcze innej zakładki; jeśli tam nie wpiszemy danych to system m.in. źle liczy taryfę, nie wstawia nr karty, etc.) - są to dane rozliczeniowe.
W zleceniu wybieramy "14" i kod dodatkowego uprawnienia "32aDiLO", ale to nie pomaga. Do NFZ musi iść data wpisu na kolejkę lub informacja o braku wpisu.

Co do błędów, to miałem na myśli diagnozy, nie brak wpisu, więc pardon  :-[
"Nie przekazano infor." mamy w ostrzeżeniach, ale chcąc je poprawić, generują się korekty (w przypadku konsylium); w AOS nie, bo data wpisu dotyczy WP2 za 0 pkt.

Offline C.M. Legionów w Lęborku

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 667
  • Pomógł? 43
  • Centrum Medyczne "Legionów" w Lęborku
    • C.M. Legionów w Lęborku
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 17, 2015, 13:09:43 pm »
U mnie na PŚ też zaczynają wskakiwać jako błąd ale WP2 i dodatkowo jeszcze dla  WP2 "brak numeru karty DILO dla produktu SSO"

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 22, 2015, 16:47:55 pm »
U mnie mam numer karty DILO na produkcie bez kolejki, odświeżyłem sprawdziłem w pliku jest:
<nfz:dokument kod-systemu="DILO" id-dokumentu="tutaj numer karty dilo">
                  <nfz:lista-oczek-dilo>
                         <nfz:brak-wpisu-dilo/>
                  </nfz:lista-oczek-dilo>
</nfz:dokument>

i jakoś przeszło poprawnie.

Offline 09061303

  • Global Moderator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 3035
  • Pomógł? 321
  • Podkarpacki OW
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 22, 2015, 16:56:01 pm »
Ma być tak jak napisał Robinson - ale tak jak napisałem wcześniej, w pewnym momencie Podkarpacki NFZ miał z tym problem, niestety wyrzucał to jako błąd. Może podobnie jest u Was i jak NFZ po swojej stronie dał poprawkę, to odświeżenie i wysłanie na pewno pomoże. Gorzej jak jest to świadczenie za złotówki, to będzie wtedy korekta.
Kliknij pomógł, jeślim pomógł :-)

Offline C.M. Legionów w Lęborku

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 667
  • Pomógł? 43
  • Centrum Medyczne "Legionów" w Lęborku
    • C.M. Legionów w Lęborku
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 23, 2015, 15:43:35 pm »
Ma być tak jak napisał Robinson - ale tak jak napisałem wcześniej, w pewnym momencie Podkarpacki NFZ miał z tym problem, niestety wyrzucał to jako błąd. Może podobnie jest u Was i jak NFZ po swojej stronie dał poprawkę, to odświeżenie i wysłanie na pewno pomoże. Gorzej jak jest to świadczenie za złotówki, to będzie wtedy korekta.
Potwierdzam, dzisiaj zasugerowałem się tą instrukcją, wyeksportowalem ponownie błędne świadczenia i na PŚ czysto, błędy zniknęły.

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 15, 2016, 09:40:06 am »
czy nadal występuje u kogoś ten problem? u mnie na jednym pacjencie przeszło a teraz ponownie pojawił się ten problem w zachodniopomorskim.

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • Pomógł? 154
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 15, 2016, 10:10:17 am »
a tryb przyjęcia masz 14
Edward z Kętrzyna

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 15, 2016, 10:28:34 am »
Tryb przyjęcia: 14,
Uprawnienie dodatkowe : Art. 32A ...,
Zlecenie : karta DiLO
Numer karty DILO na produkcie bez daty kolejki ponieważ nie był pacjent w kolejce.

Offline Edward_B

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • Pomógł? 154
Odp: Nie przekazano infor. o wpisie pacjenta na listę oczekujących na świadcz. DiLO
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 15, 2016, 12:07:07 pm »
Myślę, że trzeba się przełamać i zadzwonić do przyjaciela (NFZ)
Edward z Kętrzyna

Offline Robinson

  • Super Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 444
  • Pomógł? 14
Rozwiązanie:
w zestawie były dwie usługi np. radioterapia i osobodzień, i raz jedna usługa była na wspomnianym błędzie a raz druga usługa.
Rozwiązaniem było odświeżenie obu usług i przeszło ... ale zadziałało.

Dzięki wszystkim za uwagę!

 

* Szukaj


* Kto jest on-line

  • Kropka Gości: 131
  • Kropka Ukrytych: 0
  • Kropka Użytkowników: 3
  • Kropka Użytkownicy online:

Reklama

* Aktywni

Paweł Paweł
9306 Wiadomości
mpi
3356 Wiadomości
PiotrSz
3279 Wiadomości
Michał Michał
3178 Wiadomości
karolweksler
3074 Wiadomości
09061303
3035 Wiadomości
Edward_B Edward_B
2935 Wiadomości
Bartosz Bartosz
2375 Wiadomości
maciek777 maciek777
2200 Wiadomości
cilazapril cilazapril
1623 Wiadomości

Reklama

Postaw mi kawę na buycoffee.to/forumpps

Reklama

Style:3: index (domyslny), Portal (default), Display (default).
Pod-szablony:8: init, html_above, body_above, portal_above, main, portal_below, body_below, html_below.
Pliki językowe:8: SPortal.english (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), SPortal.english (domyslny), index+Modifications.english (domyslny), index+Modifications.polish-utf8 (domyslny), SPortal.polish-utf8 (domyslny), index.english (domyslny), index.polish-utf8 (domyslny).
Arkusze stylów:1: portal (default).
Uwzględnione pliki:15 - 738KB. (pokaż)
Użytych zapytań: 28.

[Pokaż zapytania]